Elke dag een foto

20-11-2018 om 15:19 uur

Lieve lezers,

Daar ben ik weer, na een weekje afwezigheid. Vorige week heb ik een spier verrekt, toen ik rustig op de bank zat. En niet zo maar een spier, een spier die aan mijn ribben vast zitten, gevolg?? Bewegen deed heel veel pijn, maar ook het ademhalen was geen prettig gevoel, wat ik dan ook vooral niet te diep deed (zooooo slecht). Na een bezoekje aan de huisarts wist ik wat het was en kwam ik aan de morfine te zitten, niet lollig, maar voor het beste doel.

Gelukkig ben ik inmiddels morfine vrij en wil mijn lichaam ook weer normaal doen, nu nog mijn darmen op de rit brengen maar dat komt…

Afgelopen weekend heb ik me gestort op mijn “elke dag een foto” project!!! Zo kei gaaf, maar oow, ook best wel heel moeilijk soms (daarover zo meer). Ik heb voor mezelf besloten dat het niet nodig is om elke dag een foto te posten. Ik doe het liever rustig aan en “spaar” mijn boek vol, dan dat ik me over de top ga werken omdat het “moet”.
http://www.oliba.nl/images/longforum/028-elke-dag-een-foto.jpg
Maar die opdrachten, die zijn soms best pittig, zo zitten er thema’s in zoals luisteren, dubbel, toevallig, vergeten, ritueel, max 36 (ik mag er maar 36 dagen in een dag en daar de mooiste uit zoeken, dat is best wel lastig met een digitale camera), gevouwen, vol, bovennatuurlijk, storytelling… Maar het leuke is ook wel dat ik uitgedaagd word om buiten mijn comfortzone te gaan.

Mijn eerste 2 opdrachten heb ik al gedaan en een flink aantal heb ik al “uitgevoerd”, maar de bewerking van de foto’s en het plaatsen van mijn foto’s op fb ‘hemelsblauwe lucht’ en insta ‘Marleen Bekker’ moeten nog gebeuren. De eerste twee foto’s zijn inmiddels geplaatst:

“Just-out-of-bed-look”
Iedere dag begint mijn ochtend met mezelf "klaarstomen" voor de dag...
http://www.oliba.nl/images/longforum/028-just-out-of-bed-look.jpg

“Vleugels”
Met een hoop geschreeuw wilde deze meeuw graag indruk maken.
http://www.oliba.nl/images/longforum/028-vleugels.jpg

Mochten jullie het leuk vinden mij te volgen in mijn proces met nog 364 foto’s te maken de komende maanden, dan kun je me volgen op mij fb en insta account. Ik ga me zo weer storten in het verder bewerken van mijn foto’s en met de foto die ik graag vandaag zou willen gaan plaatsen.

Tot volgende week lieve lezers.

Login of registreer om te reageren
20-11-2018 om 16:14 uur

Gelukkig ben je weer van de morfine af! En die foto van die vogel is zo gaaf!

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 13:44 uur

@Nckiie, dank je wel! Ben wel echt mijn slechte maanden aan het in gaan :-(
Maar ik probeer wel mijn foto hobby niet op te geven deze maanden!

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 17:44 uur

Hoe kom jij aan zo'n leuke roze aerochamber? Ik ken alleen de blauwe.

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 17:51 uur

Haha dat zei ik ook al @Daantje ! Dit is de meisjesversie, er is ook een groene voor jongens en ons proberen ze af te schepen met een saaie blauwe:p

@Marleen1984 mooi streven! Mijn camera ligt met de nieuwe strap voorlopig veilig opgeborgen:( hoopte in januari een cursus te kunnen starten van 4x 2 uurtjes (1x in de 2 weken), maar ik geloof dat ik dat maar even uit mijn hoofd zet...

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 17:53 uur

Maar die voor kinderen hebben een lichter ventiel, als je die als volwassene gebruikt komt je medicatie veel te snel binnen. Dan vliegt het uit de bocht in je keel heb ik geleerd.

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 13:21 uur
Reactie op Daantje

Maar die voor kinderen hebben een lichter ventiel, als je die als volwassene gebruikt komt je medicatie veel te snel binnen. Dan vliegt het uit de bocht in je keel heb ik geleerd.

Ik heb hem al jaren, mijn longverpleegkundige heeft me altijd gezegd dat de roze blauwe en groene hetzelfde zijn, alleen de kleur anders is, en ook op Heideheuvel en door mijn apotheker is me verteld dat het allemaal niets uit maakt.

Login of registreer om te reageren