Help, het is december!!!!

11-12-2018 om 13:43 uur

Daar gaan we weer, de maand waar ik ieder jaar weer zo tegenop zie, maar dit jaar doe ik alles anders!!! Nou, zo gaat dat dus ieder jaar, ook dit jaar.

Nu dacht ik echt dat ik het goed gedaan had, maar helaas, we zitten nog niet halverwege de maand en mijn lichaam heeft al wel 100 keer gegild te stoppen, rustiger aan te doen, meer te laten, meer te rusten…

Luisteren?? Euh, jawel, dat heb ik wel gedaan, en voor mijn doen ook best veel, maar het is nog altijd te weinig… Afgelopen week stond dan vooral uit veel rusten en niet te veel willen en doen. Zo lig ik ook vandaag weer veel in bed en hang dan ook in bed om mijn blog te typen.

Gister ben ik voor het eerst weer eens een dagje op pad geweest en je zult het niet geloven, ik heb weer eens veel te veel gedaan in één dag…. Zo ben ik gister begonnen in Alkmaar, eerst even met Damaris naar de “wellness” afdeling, lekkere badderen. Niet dat Damaris dat niet zo fijn vindt, maar soms moet het. Toch voelde het voor mij heerlijk, lekker tutten met mijn meisje, lekker te kriebelen, fijn wassen, goed borstelen, netjes de haren een beetje bij knippen, heerlijk.

Dan rij ik door naar Zaandam, even langs de bouwmarkt en daarna even langs het water rijden, ik wil nog graag een mooie foto maken met het thema “industrie”, maar voor ik in Zaandam ben merk ik al dat ik door al mijn lepeltjes heen ben. Toch besluit ik wel mijn ding te gaan doen, want anders moet ik later deze week alsnog die kant op voor de bouwmarkt en daar heb ik echt geen zin in.

Dus eerst de bouwmarkt in, Damaris mag mee en wat is dat gezellig! Ze is zo lief, zo rustig en zo makkelijk. Blijft braaf liggen als ik even ergens kijk, ze blijft netjes naast lopen, ook al proberen mensen haar aandacht te krijgen. Snel zoeken we de folie om het zicht bij een raampje tegen te gaan, dan de laatste dingetjes voor Dave zijn verjaardag en kerst cadeautje te halen en wat ander frummel spul wat nodig is.

Zodra ik betaald heb snel de auto in en naar het water, wat is het mooi, de wolken, flink wat wind maar ook vooral heel veel zon. Wat geniet ik, ik kan wel de hele dag hier foto’s maken met dit weer! Al mis ik een krukje of bankje om op te zitten. Al snel krijg ik weer meer last van mijn benen en dat doet me dan besluiten maar snel naar huis te gaan voor ik helemaal veel last ga krijgen.

Eenmaal thuis is het tijd om het heel rustig aan te gaan doen, pas op de plaats en verder niets doen. ’s Avonds freubel ik nog een beetje met mijn kraaltjes beneden op de bank en dan duik ik snel mijn bed in, waar ik dan denk… hoe kom ik deze verschrikkelijke maand door… Morgen ben ik jarig, een week daarna Dave, dan mijn moeder, over 2 weken kerst en over 3 weken oud en nieuw, tussendoor ook nog vrienden jarig, HELP!!!!

Vandaag is het dan ook een rustig aan dagje, want morgen wil ik graag mijn verjaardag vieren samen met Dave, we gaan een dagje uit naar Brabant, maar wat we gaan doen, geen idee. Dus nu lekker in bed mijn blog typen, zo nog even de accu’s voor de camera’s om wisselen zodat ze vol zijn morgen.

Volgende week hoop ik er weer te zijn om te vertellen hoe mijn verjaardag was!
Voor iedereen, doe het rustig aan deze drukke maand!

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 17:43 uur

Gefeliciteerd alvast! Misschien volgend jaar jullie 'halve verjaardag' vieren in juni?

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 17:53 uur

Heel veel plezier morgen!!!! En alvast gefeliciteerd <:-P

En een goed idee van Daantje! Ik ga mijn verjaardag vanaf volgend jaar gewoon in de zomer vieren, dan is de kans groot dat ik zelf aanwezig ben:p

Login of registreer om te reageren
13-12-2018 om 08:19 uur

Hoe was je verjaardag en het dagje Brabant?

Vierde mijn verjaardag vroeger altijd op de langste dag van het jaar, 21 juni, ik deed dat dan op één van de dagrecreatie terrein die ons land kent, omdat ik in de binnenstad woon en het parkeren 4,- euro per uur kost. Voordeel is dan dat iedereen vrij kan parkeren de kinderen ook hun vertier en vermaak hebben, maar ook dat je daar maar mag zijn tot zonsondergang en het dus "gelimiteerd" is qua tijd.

Mijn vrienden zetten een aantal party tenten neer met tafels, een aggregaat en een koelkast soms komt er een vriend komt met een foodtruck. Een andere keer verzorgt een vriend, die een catering bedrijf heeft of kok is, de catering en de inkoop. Iedereen doet tegenwoordig iets, iedereen vind het leuk elkaar weer te zien. Als ik moe en door mijn energie ben kan ik dan lekker in het zonnetje gaan liggen. Vroeger deed ik de catering en de inkoop zelf maar dat ga ik niet meer halen met mijn energie. Elk jaar is het vaak anders en de laatste jaren doe ik dat tegenwoordig net voor we naar Zweden gaan.

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 13:24 uur

@Daantje, wat een goed idee. Heb er zelf ook wel eens aan gedacht... maar nu vieren we het eigenlijk bijna niet, ja met ons tweeën, maar verder niet... December blijft helaas gewoon een rot maand voor me om goed doorheen te komen... :-(

@Nckiie, ik ga voor je duimen!!!

@Marcus, wat klinkt dat als een heerlijke verjaardag, ieder jaar weer!

Login of registreer om te reageren