Niet allergische astma medicatie

06-10-2018 om 10:47 uur

Goedemorgen,

Bij mij is niet allergische astma ontdekt en ik krijg daar als medicatie Symbicort voor. Ik vraag mij af of deze medicatie volstaat voor mijn astma. Wat voor medicatie krijg je voorgeschreven als je dit soort astma hebt?

Met vriendelijke groet,

Roos Lefevre.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 09:59 uur

Ik heb relvar en dymista neusspray. Voor nood airomir

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 10:24 uur

Alleen symbicort kan prima volstaan. De medicatie verschilt per persoon en de ernst van astma. Maar zelfs mensen met dezelfde astmasoort en ernst reageren anders. Het gaat erom dat jouw astma onder controle is met de juiste dosering medicatie.
Mocht je veel klachten blijven houden ga dan terug naar je arts en bij vragen kan je hier terecht, maar ook bij je eigen arts. Die kent jouw situatie tenslotte het best.
Succes en het kan soms best een zoektocht zijn wat het beste werkt voor jou, ik hoop dat je astma onder controle is en blijft met de symbicort!

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 13:52 uur

Ik sluit me helemaal bij @Nckiie aan. Ik gebruik best veel medicijnen momenteel, en heb ook wel eens andere geprobeerd, helaas zonder verbetering...

Ik gebruik nu standaard qvar, foster en spiriva, daarnaast zo nodig ventolin en ipratropiumbromide. Maar heb ook wel Relvar geprobeerd, maar dat deed bij mij niet voldoende.

Dus je moet puzzelen wat voor jou goed werkt...

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 21:13 uur

Ik heb momenteel een niet stabiele astma. Heb hiervoor Alvesco, Ventolin, Spiriva en Striverdi.
Ik heb al heel wat medicijnen geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 10:36 uur

Goedemorgen,

interessant. Ik volg graag deze topic. Ook ik heb niet allergische astma en ik ben niet goed ingesteld op medicatie. Helaas weer aanval gehad die een week geduurd heeft met hele benauwde en gelukkig ook minder benauwde momenten. Ontzettend veel gehoest en gepiept en gekraakt en geborreld... Na 1 prednison tablet al stukken minder.. gelukkig. alleen nu herstellen.. pff wat ben ik moe en wat heb ik een spierpijn.
vanmiddag naar longarts en weer overleg plegen over juiste medicatie.
ik gebruik nu serevent en indien nodig Ventolin. eigenlijk moet ik alvesco gebruiken maar ik kan niet zo goed tegen corticosteroid.. ik krijg zodra ik prednison gebruik alle bijwerkingen die je kan bedenken.. :)

Login of registreer om te reageren
11-01-2019 om 17:03 uur

Ik ben nu weer naar longarts geweest en die heeft mij Foster voorgeschreven in combinatie met Sulbutamol. De Foster moet ik met voorzetkamer gebruiken en dan weer over 6 weken terugkomen of de Foster voldoende helpt. Nu begon de longarts over mijn neus en bijholtes, omdat ik daar vorige keer ook last van had kreeg ik een antibiotica kuur voor mijn bijholtes, als dit niet bij de volgende bezoek over is stuurt hij mij naar de KNO arts. Hebben jullie hier ook last van?

Groetjes: Roos.

Login of registreer om te reageren
11-01-2019 om 18:31 uur

Jazeker ik heb niet-allergische rinitis, hiervoor verschillende neussprays gekregen en neusslijmvlies weg laten branden. Helaas haalt het weinig uit en loop ik momenteel met een voorhoofdsholteontsteking. Ik spoel mijn neus driemaal daags met fysiologische zoutoplossing (verwarmd) en daarnaast paar dagen otrivin en flinke dosis flixonase voor een week vanwege de ontsteking. Ik was net begonnen met Dymista om te kijken of dat werkt om de klachten van de rinitis te verminderen.

Vorige luchtweginfectie is vanuit mijn kno-gebied gekomen, ondanks dat ik er al erg mee bezig was dat schoon te houden (dmv spoelen en otrivingebruik in overleg met arts wanneer nodig). Het staat allemaal in verbinding met elkaar en mijn neusslijmvlies reageert net zo heftig als mijn longslijmvlies. Mijn kno-arts noemde het neusastma, omdat het vergelijkbaar reageert.

Login of registreer om te reageren
11-01-2019 om 20:57 uur

Hoi hoi,

Dank je wel foor je feedback.Zo dat is een heftig verhaal, dus je hebt ook zoveel overtollig slijm? Heb jij dan ook verschillende antibiotica kuren gehad? dan blijf je wel bezig om alles schhon te spoelen denk ik zo. Heb jij dus ook met je longen zulke problemen?

Login of registreer om te reageren
11-01-2019 om 21:07 uur

Ook ik heb moeilijk behandelbaar niet allergisch astma en zowel bronchiale als nasale hyperreactiviteit dus ook klachten op kno gebied maar sinds dagelijks spoelen met zout oplossing met flixonase en gebruik van Dymista neusspray is kno gebied enorm verbeterd.
En antibiotica heeft mij op kno gebied ook erg goed geholpen.
En voor mijn astma gebruik ik ook de nodige medicatie.
Het is soms een hele zoektocht met wat er nu het beste helpt.

Login of registreer om te reageren
12-01-2019 om 06:29 uur

Ja, herkenbaar, het begint bij mij ook vaak in de bijholten, ben hier al twee keer aan geopereerd.
Heb daar ook een hardnekkige bacterie zitten, en slik nu antibiotica in onderhoud.
Verder moet ik ook 3 tot 6 keer per dag met zout water spoelen, de neusspray (Mometason) vaak verdubbelen, en als het te gek wordt ook Otrivin…
De KNO art heeft liever niet dat ik dit gebruik, maar als je flink benauwd bent is het soms nodig. Door de bijholte problemen is de astma ook erg onrustig.

Sterkte!

Login of registreer om te reageren