Wat eten we vandaag? Deel 40

04-01-2019 om 13:56 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Wat eten we vandaag? Deel 39

De reacties zijn gesloten.
10-02-2019 om 16:46 uur

Babi ketjap uit de slowcooker met rijst en boontjes

17-02-2019 om 10:16 uur

De slowcooker moet weer aan het werk. Ik ga vandaag rendang proberen. Het ruikt al heerlijk, ben zo benieuwd! Straks nog zoetzure komkommer maken en vanavond rijst koken

18-02-2019 om 15:17 uur

@Daantje
Wat een topuitvinding, zo'n slowcooker he?
Wij hebben er ook 1 en als we een drukke dag hebben, dan gooien we er 's ochtends of de avond ervoor vlees, groente en wat kruiden in. 's Avonds stap je dan een heerlijk geurend huis binnen, fantastisch!

18-02-2019 om 15:43 uur

Ja, ik ben er heel blij mee. Hij zat in het kerstpakket van mijn vriend. De rendang was echt super lekker!

Picnic heeft net de boodschappen bezorgd. Vanavond eten we gebakken aardappels, worteltjes en een vegaburger.

18-02-2019 om 18:56 uur

Even een vraagje; kun je zo'n slowcooker dan veilig aanlaten terwijl je niet thuis bent?
Lijkt mij ideaal!
On topic:kabeljauwfilet, geb aardappeltjes en sperciboontjes, yoghurt later als snack.

18-02-2019 om 18:59 uur

Ja, dat kan. Het is een pan met een deksel met een stekker eraan. Wel zorgen dat het snoer niet tegen de pan aan ligt maar verder is het net zo veilig als je koelkast aan laten als je er niet bent. Omdat het dicht is, blijft het vocht erin dus het kookt ook niet droog.

Ik dacht eerst leuk voor stoofvlees maar ik heb er al veel verschillende dingen in gemaakt en vind het heel fijn.

18-02-2019 om 19:03 uur

Aah bedankt! Ja is ook zo, je koelkast laat je ook aan! Ik dacht meer aan mobiele telefoons en opladers die vlam vatten maar is heel wat anders.
Ga eens kijken, lijkt mij heel lekker, tenminste wat ik zo lees hier

18-02-2019 om 19:06 uur

Ik zit in een Facebook groep met recepten maar er zijn ook veel sites. Belangrijkste is minder vocht dan bij traditioneel koken omdat het niet verdampt en meer kruiden.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel :)

19-02-2019 om 09:10 uur

Bedankt voor de info alvast, ik ga t onthouden!
Vanavond;zilvervliesrijst, wokgroentes, beetje biol.kipstukjes er door en woksaus sweet&sour

20-02-2019 om 17:32 uur

Ik had nog rucola en halloumi, daar een recept bij gezocht en dat werd dit

Gegrilde halloumi met zelfgemaakte rucolahummus https://www.ah.nl/r/1186783