Kind alleen laten in ziekenhuis

20-09-2018 om 14:37 uur

Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind alleen in het ziekenhuis tijdens een opname?
En dan bedoel ik niet een uurtje of twee , maar een hele ochtend , dag (ivm werk) of nacht.
Ik zou graag willen weten wat andere ouders doen.
Mijn zoon van 9 wordt regelmatig opgenomen maar wil dan liever niet alleen zijn. (Even is prima, maar geen uren) ik wil dat liever ook niet ,maar mijn werkgever denkt hier anders over .

Login of registreer om te reageren
15-02-2019 om 21:05 uur

Trouwens nog een vraag aan jullie , ik merk dat ik het zelf ook wel moeilijk heb met het feit dat mijn kind zo vaak ziek is , dat het alleen maar erger lijkt te worden ipv minder , dat de andere twee kinderen soms een beetje ondersneeuwen op zh momenten , en het soms gewoon zo verdrietig is , dat soort dingen. Hebben jullie dit ook? Hoe gaan jullie daar mee om?

Onze dochter is enigst kind dus ik heb geen ervaring hoe het is met andere kinderen. Wel merk ik dat ik het steeds moeilijker vind hoe de omgeving steeds op haar ziek zijn reageert. Gelukkig heeft ze 2 lieve juffen die echt goed aan haar zien wanneer ze het benauwd heeft en bellen ook echt op tijd. Het zijn meer de kinderen en ouders die het idee hebben dat het allemaal mee valt. Wat dat betreft maak ik eigenlijk misbruik van fb om er steeds foto’s op te plaatsen als ze verneveld word of in het ziekenhuis ligt. Ze wil dat niet maar ik doe het bewust zodat ouders van klasgenootjes en collega’s zien dat het toch echt daadwerkelijk weer eens zover is. Ook begint onze dochter nu ze wat ouder word te merken dat sommige denken dat ze zich aanstelt. Ze heeft een vriendinnetje die tevens haar klasgenootje is die in een rolstoel zit met een spierziekte. Daarover zegt ze dan dat iedereen haar veel zieliger vind omdat ze in de rolstoel zit maar zij ligt of hoeft veel minder naar het ziekenhuis dan ik en dat vind ze dan weleens stom. Dat vriendinnetje helpt haar wel altijd. Want zo mag ze altijd iemand uit kiezen wie er met haar mee in de lift mag (ze moeten anders altijd de trap naar de eerste verdieping nemen) en dan kiest ze altijd voor onze dochter omdat ze weet dat die het zwaar heeft met de trappen op lopen. Met gym kiest zij ook er ook altijd voor om met onze dochter in de klas te blijven dus zo komt ze daar ook vaak onderuit. En in de pauze doen ze ook altijd met nog 2 andere vriendinnetjes rustig spelen. Dus daar ben ik wel heel blij mee.

Login of registreer om te reageren
15-02-2019 om 21:40 uur

Emma wat vervelend! Ja ,je kan zelf haast niet meer ziek zijn omdat je je al zo vaak moet ziek melden voor je kind! Ik begrijp dat je het liefst thuis zou zijn om voor je kind te kunnen zorgen! Moeilijk he?! Ik ben alleen staand ,dus helaas is het voor mij ook geen optie om thuis te blijven. Was hier maar iets aan te doen.

Ja te onzichtbaar voor veel mensen! Je krijgt reacties ,, oh dus dan heeft hij af en toe een pufje nodig” of ,,ach daar groeit hij wel overheen” soms echt frustrerend!
Ik begrijp heel goed wat je doet met foto’s op fb! Heb ik ook gedaan. Ook gaat hij dit jaar zijn spreekbeurt over astma houden , en laat hij dan foto’s zien van hoe hij er bij ligt als hij in het ziekenhuis is , en van in de ambulance , stiekem promoot ik dat ook een beetje om te laten zien dat het dus niet “alleen maar even een pufje” is! Ik hoop dat zijn klasgenoten dan ook zien dat hij zich idd niet aan stelt en beseffen dat het echt niet niets is.
Misschien ook een idee voor jouw dochter?
Wel fijn dat ze zo’n lief en begripvol vriendinnetje heeft!

Ik hoop dat je dochter snel weer opknapt! Beterschap voor jullie beidde en heel veel succes maandag!

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 19:08 uur

Wat is regelmatig als ik vragen mag? Er is toch sowieso iemand aanwezig die spelletjes speelt ofwel de kinderen vermaken? Goed dit kan alsnog niet leuk zijn natuurlijk.
Heeft hij een ipad? Kinderen kunnen urenlang met een ipad spelen. Ja een deel van de ouders zijn misschien tegen de huidige ipad generatie maar een ipad is zoveel meer dan alleen spelletjes spelen! Leer- en informatieve apps zat te krijgen!

Login of registreer om te reageren
13-04-2019 om 04:50 uur

Regelmatig is ,sinds jan 2018 , elke maand. De jaren daarvoor zo’n 5 opnamens per jaar.
Hij heeft inderdaad een ipad en ik laat hem daar ook echt wel op , ik kan ook echt wel even weg , maar de nacht vind hij echt nog vervelend , en een hele dag , of zelfs dagdeel is gewoon lang als je alleen maar op je bed kan liggen.
Er zijn inderdaad pedagogisch mw die een spelletje met hem kunnen doen , met een kwartiertje zijn zij door naar het volgende kind en helaas kan hij niet van zijn bed af , dus niet naar de speelkamer.
Inmiddels werk ik niet meer.
En wat ben ik daar achteraf blij mee! (Tuurlijk ook jammer , had een leuke baan) wat geeft dat een rust! Dat je er volledig voor je kind kunt zijn, ook als hij weer thuis is , want weer thuis betekend helaas niet ,weer beter’
Bedankt voor alle reacties.

Login of registreer om te reageren