Kind alleen laten in ziekenhuis

20-09-2018 om 14:37 uur

Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kind alleen in het ziekenhuis tijdens een opname?
En dan bedoel ik niet een uurtje of twee , maar een hele ochtend , dag (ivm werk) of nacht.
Ik zou graag willen weten wat andere ouders doen.
Mijn zoon van 9 wordt regelmatig opgenomen maar wil dan liever niet alleen zijn. (Even is prima, maar geen uren) ik wil dat liever ook niet ,maar mijn werkgever denkt hier anders over .

Login of registreer om te reageren
15-02-2019 om 21:05 uur

Trouwens nog een vraag aan jullie , ik merk dat ik het zelf ook wel moeilijk heb met het feit dat mijn kind zo vaak ziek is , dat het alleen maar erger lijkt te worden ipv minder , dat de andere twee kinderen soms een beetje ondersneeuwen op zh momenten , en het soms gewoon zo verdrietig is , dat soort dingen. Hebben jullie dit ook? Hoe gaan jullie daar mee om?

Onze dochter is enigst kind dus ik heb geen ervaring hoe het is met andere kinderen. Wel merk ik dat ik het steeds moeilijker vind hoe de omgeving steeds op haar ziek zijn reageert. Gelukkig heeft ze 2 lieve juffen die echt goed aan haar zien wanneer ze het benauwd heeft en bellen ook echt op tijd. Het zijn meer de kinderen en ouders die het idee hebben dat het allemaal mee valt. Wat dat betreft maak ik eigenlijk misbruik van fb om er steeds foto’s op te plaatsen als ze verneveld word of in het ziekenhuis ligt. Ze wil dat niet maar ik doe het bewust zodat ouders van klasgenootjes en collega’s zien dat het toch echt daadwerkelijk weer eens zover is. Ook begint onze dochter nu ze wat ouder word te merken dat sommige denken dat ze zich aanstelt. Ze heeft een vriendinnetje die tevens haar klasgenootje is die in een rolstoel zit met een spierziekte. Daarover zegt ze dan dat iedereen haar veel zieliger vind omdat ze in de rolstoel zit maar zij ligt of hoeft veel minder naar het ziekenhuis dan ik en dat vind ze dan weleens stom. Dat vriendinnetje helpt haar wel altijd. Want zo mag ze altijd