Advies bezoek aan boerderij

25-02-2019 om 14:39 uur

k heb even advies nodig... Mijn zoon (9) is sinds vorige week weer benauwd. Piepen, kraken jullie kennen het wel. De benauwdheid is niet extreem aanwezig maar fit is mijn zoon zeker niet. Woensdag hebben ze een uitje naar de boerderij, uiteraard ga ik mee. Hebben jullie nog tips voor mij? Afzeggen is geen optie omdat hij zich er enorm op verheugd... Er zijn bij hem geen allergieen geconstateerd in zijn bloed. Hij reageert echter wel op hond. Hij puft om 06:30uur 2 puffs salbutamol voor zijn verneveling met hypertoon zout. Of maak ik me te druk? Ik heb verder geen ervaring met allergieen en dit kwam vanuit school spontaan aanwaaien.

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 14:51 uur

Als de stallen erg stoffig zijn zou ik daar niet naar binnen gaan. Zoveel mogelijk buiten blijven in de frisse lucht. Dan kunnen de haren en het stof wat verder weg waaien en kijk uit met de wind dat niet alles in zijn luchtwegen blaast. Dit is waar ik op let als ik bij de paarden ben.
Ik heb ook niet-allergisch astma, maar ben wel voorzichtig met stof enzo

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 14:54 uur

@Nckiie Top! Hier kan ik wat mee. Dank je wel!

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 15:25 uur

Ik zou ook zorgen dat je buiten blijft en thuis gelijk andere kleren aan trekken.

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 07:57 uur

@Daantje goeie! Ik denk dat ik hem meteen even laat douchen ook. Thanks!

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 13:24 uur

Afgelopen zomer ging ik met de kinderen en kleinkinderen mee naar de geitenboerderij, maar ik heb buiten staan kijken. Voorzover ik weet ben ik niet allergisch voor geit en specifiek stro en hooi, het is reuze stoffig in die stallen, ook kunnen er schimmels in de lucht zweven.
Misschien is het een optie om half uurtje van tevoren ventolin te inhaleren? En idd bij thuiskomst direkt haren wassen en douchen, kleding meteen in de dichte wasmand. Veel plezier.

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 16:38 uur

Ik zo even na moeten kijken of hij dan alweer mag, we gaan 08:35 die kant op rijden en zijn er dan 09:00uur. Ik zou hem in de auto kunnen laten puffen. Anders word het echt te vroeg. Ik zorg dat de wasmachine klaar staat dat onze spullen er direct in kunnen. Hij is nogal een knuffelkont.
Gelukkig ging het vandaag al een stuk beter dan gister.

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 16:44 uur

Mijn vriend kwam zondagavond thuis uit Wenen, daar mocht nog gerookt worden in restaurants. Die kleren heb ik ook gelijk gewassen.

Douchen wou ik ook adviseren maar dacht dat ie wel heel moe zou zijn daarna en ik vind douchen dan ook vermoeiend. Als hij dat red, zou ik dat wel doen ook.

Veel plezier iig!

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 18:59 uur

@Daantje dat is wel vermoeiend voor hem, maar hij heeft de mogelijkheid om daarna naar zijn bed te gaan en de rest van de middag op de bank te hangen en netflix te kijken. De voetbaltraining hebben we afgezegd.
Bizar eigenlijk dat er in Wenen nog gerookt mag worden. Ik ben blij dat het hier niet meer mag.
Thanks!
Ik laat nog even weten hoe het gegaan is.

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 09:48 uur

Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is.
Daar ter plaatse leek het best oke te gaan. Zodra we thuis kwamen is hij direct op de bank geploft en wilde ieder uur puffen omdat hij zo'n last had. Ik heb hem op den duur in zijn bed gelegd zodat hij even een half uurtje kon gaan slapen. Dat werd 1,5uur en toen heb ik hem wel echt wakker moeten maken. Zijn zus moest naar dansles gebracht worden. Het is net te ver om hem alleen thuis te laten. Hij is meegegaan in de auto, en heeft bij dansles lekker op de bank gehangen met netflix, wat te drinken en iets lekkers bij de hand. Op het regelmatige puffen na was dit prima te doen. De nacht ging best redelijk, en gisteren konden we de puf al in rap tempo afbouwen. Gistermiddag heb ik hem ook thuis gehouden van school omdat hij zo vermoeid was. Hij heeft toen ook nog dik een uur geslapen. Afgelopen nacht heeft hij weer goed doorgeslapen dus dat is wel fijn.

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 11:06 uur

Bedankt voor de update. Dan heeft hij er dus wel behoorlijk last van gekregen. Het hoeft niet persé allergie te zijn he, stoffige ruimtes kunnen ook een trigger zijn. Tja, dan blijft het altijd een afweging, is dit uitstapje het waard, wanneer doen we het niet, wanneer kan het wel? Bij een kind is dat altijd moeilijk, want je wilt het ook niet alle pleziertjes onthouden.

Login of registreer om te reageren