Advies bezoek aan boerderij

25-02-2019 om 14:39 uur

k heb even advies nodig... Mijn zoon (9) is sinds vorige week weer benauwd. Piepen, kraken jullie kennen het wel. De benauwdheid is niet extreem aanwezig maar fit is mijn zoon zeker niet. Woensdag hebben ze een uitje naar de boerderij, uiteraard ga ik mee. Hebben jullie nog tips voor mij? Afzeggen is geen optie omdat hij zich er enorm op verheugd... Er zijn bij hem geen allergieen geconstateerd in zijn bloed. Hij reageert echter wel op hond. Hij puft om 06:30uur 2 puffs salbutamol voor zijn verneveling met hypertoon zout. Of maak ik me te druk? Ik heb verder geen ervaring met allergieen en dit kwam vanuit school spontaan aanwaaien.

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 14:51 uur

Als de stallen erg stoffig zijn zou ik daar niet naar binnen gaan. Zoveel mogelijk buiten blijven in de frisse lucht. Dan kunnen de haren en het stof wat verder weg waaien en kijk uit met de wind dat niet alles in zijn luchtwegen blaast. Dit is waar ik op let als ik bij de paarden ben.
Ik heb ook niet-allergisch astma, maar ben wel voorzichtig met stof enzo

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 14:54 uur

@Nckiie Top! Hier kan ik wat mee. Dank je wel!

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 15:25 uur

Ik zou ook zorgen dat je buiten blijft en thuis gelijk andere kleren aan trekken.

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 07:57 uur

@Daantje goeie! Ik denk dat ik hem meteen even laat douchen ook. Thanks!

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 13:24 uur

Afgelopen zomer ging ik met de kinderen en kleinkinderen mee naar de geitenboerderij, maar ik heb buiten staan kijken. Voorzover ik weet ben ik niet allergisch voor geit en specifiek stro en hooi, het is reuze stoffig in die stallen, ook kunnen er schimmels in de lucht zweven.