sinds COPD aangekomen

31-01-2019 om 14:00 uur

Ik heb gold 3/4 ben aangekomen sinds er COPD is geconstateerd dat is nu ongeveer 12 jaar wie had dat ook en wil graag afvallen maar hoe ben nu nog bezig met een revalidatie voor COPD patiƫnten iemand een soort eetpatroon heeft die werkt om af te vallen beetje wanhopig ben al meer eiwitten gaan eten

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 20:51 uur

Hoi ,ik ben nieuw hier.
heb een groot probleem met m,n gewicht ik heb ook copd gebruik puffers en antidepressiva en ben 31 jui 2018 gwstopt met roken na 55 jaar,drink ook geen alcohol of fris enzo.
ben van af dec.2017 tot nu 12 kilo gegroeid en het eind lijkt nog niet in zicht,ben naar de dietiste geweest en gekeken naar m,n eetpatroon daar is niets mis mee op enkele dingetjes na geen snoep en koek enz meer als tussendoortje en vooral meer bewegen,dt ben ik gaan doen bewust elke dag als eerste half uur met de hond wandelen,fietsen buiten,fietsen,,eeen keer in de week zwemmen, hometrainer, aangeschaft,na een maand weer terug naar de dietiste en ja hoor hup 2 kilo erbij toen terug na zes weken incl.feestdagen toen 9 ons gegroeid,en volgens mij groei ik nu nog steeds ik weeg me niet anders wordt ik helemaal gek.
HELP WAT MOET IK NU?VET LATEN BEVRIEZEN CRYOLISE OFZOIETS EN WORDT DAT VERGOED

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 23:27 uur

Lastig, ik weet het eigenlijk ook niet.

Misschien beweeg je juist teveel? Want spieren wegen zwaarder dan vet.

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 11:09 uur

Dag pukklestar,
Gewoon blijven bewegen hoor. Is juist heel goed bij COPD. Te weinig bewegen kan haast niet!
Je lichaam moet gewoon wennen aan de nieuwe situatie, aan je andere eet- en leefwijze. En wellicht ook wel stress. Je moet het de tijd geven. Kwestie van geduld.
Ik moest juist aankomen, dat ging ook niet zo snel als ik wilde. Maar langzaam maar zeker kwam er wel weer wat bij!
Sterkte !

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 11:55 uur

@marlen. Je hebt gelijk: spieren wegen zeker zwaarder dan vet!
Maar om vet om te zetten in spieren moet pukklestar wel wat meer bewegen en dan vooral zwaarder trainen dan ze nu doet!

Login of registreer om te reageren