Vitamine D

08-02-2019 om 18:49 uur

Ik heb begrepen dat vit d uit het basispakket is gehaald en niet meer vergoed wordt.
Bij sommigen zal het uit de aanvullende kunnen, dit moet je even nakijken.
Vandaag bij de apotheek geweest en mijn vit d wordt wel vergoed, ik heb nl. Calcichew met vit d, voorgeschreven door reumatoloog ivm botontkalking.
Mijn man heeft andere vit d die niet vergoed wordt meer, ook niet uit onze aanvullende, maar de apotheek medewerker kwam met een prettige oplossing:ze maakt er een ander vit d van, die 1 x per week wordt ingenomen(wel dezelfde dosering wat je dan binnenkrijgt schijnt)
Ik vond dit een meedenkende medewerker en prettige oplossing.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 17:16 uur

Omdat mijn nieren bijna niet meer werken, durf ik de maandpil niet aan. Eind mei weer naar de nefroloog, dus dan ga ik hem vragen of of zo'n grote hoeveelheid ineens schadelijk is voor mijn nieren.
Daarom nu eerst maar Davitamon Calcium met vit. D van Kruidvat zelf betalen.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 17:30 uur
Reactie op goudvisje

@Daantje, hier is het ook voor mijn man een maandpil geworden, de week pil is voorlopig niet voorradig.
Maakt niks uit, je krijgt hetzelfde binnen.

Vast teveel mensen die nu van een dagdosering naar een weekdosering zijn gegaan.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 17:48 uur

Ik denk het ook @Daantje , vind het wel fijn dat de apothekers ook echt meedenken hierin.

@Marlen, kan mij voorstellen dat je dit eerst even overlegt ivm je nieren, wie weet schrijft zij wel de "normale"vit d voor en krijg je het alsnog vergoedt.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 17:55 uur

Dat is zeker fijn! Ik sprak mijn roeicoach vandaag, die slikt ook vitamine D en betaalde 13 euro voor een doosje voor drie maanden. Vind ik best fors eigenlijk.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 23:29 uur

Ja precies, er is al veel wat we moeten betalen, bijv probiotica en andere vitamines e.d. en eigen risico niet te vergeten, dan scheelt dit toch een beetje.

Login of registreer om te reageren