Gekneusde ribben van hoesten

18-03-2019 om 18:30 uur

Vraagje: iemand van jullie wel eens ingetaped door bv de fysiotherapeut omdat je gekneusde ribben had van het hoesten?

Ik heb nu een week een virale infectie en bulder vanuit mijn tenen, gelukkig wel productief, maar omdat het zo explosief hoesten is heb ik daardoor mijn ribbenkast gekneusd.

Alvast bedankt
Lia

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 20:09 uur

Ik heb wel ervaring met tape maar niet voor gekneusde ribben, wel voor overbelaste ademhalingsspieren. Bij mij helpt het heel erg goed.

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 20:37 uur

Dank je Daantje. Dan hoop ik dat het ook helpt voor mijn pijnlijke ribben.

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 09:50 uur

Geen ervaring met gekneusde ribben van het hoesten wel met een navel-en liesbreuk van het hoesten. Draag daarvoor breukbanden. Mag niet geopereerd worden i.v.m
COPD en leeftijd

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 12:49 uur

Hallo Lia53,

Bah, wat pijnlijk gekneusde ribben. Hier op het forum gelezen dat een kussen in je armen houden en tegen je aandrukken terwijl je hoest minder problemen zou geven.

Wat ook helpt is leren huffen bij de fysiotherapie. Het is een ademtechniek waarmee je het slijm naar je bijna je keel kunt transporteren en daar aangekomen met een paar keer hoesten kunt ophoesten. Dit scheelt veel energie en ook gekneusde ribben en als je die al hebt zoals jij dan voorkomt het pijn in je ribben.

Sterkte en hopelijk een snel herstel.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 14:07 uur

Hallo Spirit,
Bedankt voor reactie.
Huffen die ik zoveel mogelijk, maar als je je zelf wakker hoest, denk je daar niet meteen aan.
Hopelijk gaat het minder pijn doen

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 15:10 uur

Ja ik heb wel ns tape gehad toen k n rib geluxeerd had
En een rib band doen hij gebroken was, die kan je met klittenband vastmaken en dus ook weer af doen
Dat gaf beide veel steun vond ik

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 15:54 uur

Een sjaal om je middel doen en aantrekken als je hoest kan ook helpen, dat heeft de fysio mij aangeraden toen ik gekneusde ribben van het hoesten

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 16:07 uur
Reactie op Nckiie

Een sjaal om je middel doen en aantrekken als je hoest kan ook helpen, dat heeft de fysio mij aangeraden toen ik gekneusde ribben van het hoesten

Dat is n goed idee!

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 12:32 uur

@Nckiie goed idee, bedankt voor de tip, ben inmiddels wel ingetaped en helpt ook tegen de pijn.

@Edelweiss ook bedankt voor jouw tip

Login of registreer om te reageren
12-04-2019 om 13:18 uur

Ik heb mezelf wel eens een gebroken rib gehoest. Dus pas er mee op

Login of registreer om te reageren