Vergrote lymfklier na bestraling....

25-08-2018 om 11:33 uur

Helaas na bestraling vorig jaar van mijn re- long is er nu een gegroeide lymfklier ontdekt. Het kan van de bestraling komen. Maar aangezien er al 2x een tumor in deze long heeft gezeten (eerder al onderste keab verwijderd) maak ik nu toch voor echt zorgen en ben zo bang voor uitzaaiingen. 3 september volgt een ebus met weefsel onderzoek. Gaan maar duimen dat het goed komt. .... zijn er misschien ervaringen? Ook evt minder leuke uitslagen wil ik wel horen met de mogelijkheden van behandeling. Mijn arts had het er nu over dat, omdat deze long al bestraald is, er niet meer bestraald zou kunnen worden? ???

Login of registreer om te reageren
25-08-2018 om 20:37 uur

Ik kan je geen raad geven. Ik heb ook een longkwab moeten laten verwijderen omwille van longkanker, maar ik had het geluk dat het in een heel vroeg stadium ontdekt was, en mijn klieren waren nog niet aangetast.
Ik hoop dat je toch nog reacties krijgt waar je echt iets aan hebt.
Ik duim met je mee voor goede resultaten!

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 15:05 uur

Hallo ,Ik heb ook longkanker en ben in juli 2018 bestraald en ik heb nu nog geen duidelijke uitslag ivm activiteit in bestralingsgebied na 9mnd ,Heeft iemand hier ervaring mee . Verder heel veel sterkte ik weet wat voor spanning het allemaal met zich meebrengt.groetjes Fien

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 16:44 uur

Wat vervelend voor je ,hoop dat de pijn en benauwdheid minder wordt .Ga duimen voor je voor een goed uitslag. Laat het even weten als je er behoefte aan hebt .lieve groetjes Fien

Login of registreer om te reageren