Longventiel

08-08-2018 om 10:00 uur

Kom er helaas niet voor in aanmerking.
Maar er zijn steeds meer ziekenhuizen waar het toegepast wordt ! : http://www.dvhn.nl/groningen/Uitvinding-UMCG-helpt-steeds-meer-longpati…

Login of registreer om te reageren
30-03-2019 om 14:50 uur

Ik krijg over een paar weken een CT scan om te kijken of ik in aanmerking kom.

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 13:39 uur

Hoop voor je dat het gaat lukken ,succes ermee groetjes Fien

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 13:58 uur

Ik hoop dat het gaat lukken .succes ermee .groetjes Fien

Login of registreer om te reageren
01-04-2019 om 05:47 uur

Goedemorgen allemaal, mijn moeder heeft vrijdag van de Longarts te horen gekregen dat hij wil gaan kijken of zij in aanmerking kan komen voor bronchoscopische longformule reductie. Volgens hem komt zij daar wel voor in aanmerking. komende donderdag en vrijdag wordt er een longfunctie onderzoek gedaan en een ct scan gemaakt. De uitslagen worden naar Groningen gestuurd. Mijn moeder is niet negatief maar wel huiverig. Logisch. Dus al met al een spannende tijd. De ingreep zelf zal eventueel ook in het LUMC uitgevoerd kunnen worden. Scheelt heel veel tijd met reizen. Ze wonen in Zoetermeer. dus Leiden is naast de deur. Hoe is de ervaring hier met deze ingreep?
Alvast ontzettend bedankt

Natasja

Login of registreer om te reageren
01-04-2019 om 08:50 uur

@NatasjaS, ik heb hierboven mijn ervaring al geschreven, over de ingreep zelf die viel mij erg mee, je gaat onder narcose en ik had wat keelpijn daarna en wat krimppijn vd long, maar dit is een goed teken dan doen de ventieltjes goed hun werk.
Alleen bij mij was de krimp van korte duur en had geen effect, alleen een allerg.reactie maakte dat ze eruit moesten, normaal kunnen ze gewoon blijven zitten.
Het grootste risico is een klaplong,dit zul je ook allemaal horen voor de ingreep of je moeder.
Ik was er 3 dagen mee in het zkhs, dag ervoor, dag van ingreep en de volg. dag naar huis.
Sterkte en succes, hoop dat je moeder er voor in aanmerking komt.

Login of registreer om te reageren
10-04-2019 om 14:39 uur

Dank je wel voor het antwoord. De uitslag van het vooronderzoek is vandaag binnen gekomen. Maar nog niks wijzer. De longarts in het Lange Land Ziekenhuis kon geen duidelijk beeld krijgen en gaat nu in overleg met Groningen.....
Wel is naar voren gekomen dat ze ook Bronchiectasieen heeft. Een zeldzame longziekte. Ze gaat nu in ieder geval meet antibiotica krijgen. (ze had al een lagere dosis als onderhoud, maar dat gaat verhoogd worden. Dus we moeten nog even afwachten.

Login of registreer om te reageren
10-04-2019 om 15:41 uur

Dus nog even afwachten, hoop dat ze in aanmerking komt.
Wel fijn dat er nu duidelijkheid is dat ze ook bronchiestacieen heeft, voor een juiste behandeling, sterkte voor jou en je moeder!

Login of registreer om te reageren
21-08-2019 om 09:46 uur
Reactie op NatasjaS

Goedemorgen allemaal, mijn moeder heeft vrijdag van de Longarts te horen gekregen dat hij wil gaan kijken of zij in aanmerking kan komen voor bronchoscopische longformule reductie. Volgens hem komt zij daar wel voor in aanmerking. komende donderdag en vrijdag wordt er een longfunctie onderzoek gedaan en een ct scan gemaakt. De uitslagen worden naar Groningen gestuurd. Mijn moeder is niet negatief maar wel huiverig. Logisch. Dus al met al een spannende tijd. De ingreep zelf zal eventueel ook in het LUMC uitgevoerd kunnen worden. Scheelt heel veel tijd met reizen. Ze wonen in Zoetermeer. dus Leiden is naast de deur. Hoe is de ervaring hier met deze ingreep?
Alvast ontzettend bedankt

Natasja

Hai Natasja,

wat ik van mijn longarts heb begrepen is dat alle onderzoeken in het LUMC gedaan kunnen worden maar dat de ingreep zelf nog steeds in Groningen gedaan wordt.

Login of registreer om te reageren
01-09-2019 om 13:01 uur

Ik ben in Groningen geweest voor onderzoek, kwam niet in aanmerking voor ventielen. Wel misschien voor coils, maar daar zag ik zelf van af. Overigens heel prettige mensen in Groningen.

Login of registreer om te reageren
01-09-2019 om 14:33 uur

Henni wat zijn coils ? Nooit van gehoord en kan het ook niet op internet vinden
Leg het eens uit.

Login of registreer om te reageren