Hoge hartslag

11-03-2019 om 21:00 uur

Zijn jullie bekend met hoge hartslag bij ventolin gebruik? Ik was vandaag bij de huisarts en had een hartslag van 160 in rust. Volgens de huisarts kwam dit door het ventolin gebruik. Ik vind het zelf best hoog

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 15:58 uur

@cdv, dat herken ik wel, zodra je bij huisarts bent, zijn opeens je klachten minder of bij jou je hartslag rustiger, houd even een lijstje bij met momenten dat hartslag zo hoog is en wanneer wat lager, is missch handig voor huisarts.
Zeg er vooral bij dat je uitgeput raakt, er zijn zoveel andere pufjes mogelijk en vraagt bij jou om goed uitzoekwerk welke dan wel of niet kan.
Flink zeggen dat dit niet te doen is, sterkte want dit duurt veel te lang zo

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 19:40 uur

Je kunt beter je hartslag tellen, is veel betrouwbaarder dan een app.
Je vingers op je pols leggen waar je je hartslag t beste voelt.
Gedurende 15 sec tellen en dat aantal met 4
vermenigvuldigen. Dan weer je je hartslag per
minuut.
Voordeel is ook dat je meteen voelt of je hart regelmatig klopt of overslaat of wat ook.

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 14:13 uur

Er zijn alweer een paar weken over heen gegaan. En ben zachtjes aan wel ten einde raad. De hartslag is nog enorm, en ik ben aan het eind van mijn Latijn. Druk op mijn borst, en pijn tussen mijn schouderbladen. Afgelopen dinsdag op mijn werk, zag ik het 3 keer zwart worden. De benauwdheid is gelukkig wel over. Dus dinsdag de huisarts gebeld. Ik moest onmiddellijk komen. Hartfilmpje gemaakt. De hartslag was 179, dus inderdaad torenhoog. Maar verder vertoonde het hart geen rare afwijkingen. De huisarts denkt dat het aan de luchtwegverwijder ligt. En zegt dat ik met alle medicatie moet stoppen om te kijken wat het doet. Hij zegt als het niet goed gaat dat ik dan contact op moet nemen, dan schrijft hij alleen een cortico voor zonder luchtwegverwijder. Waarom hij het niet gelijk deed, en waarom ik daar niet op gereageerd heb, is me een raadsel. Maar het gevolg laat zich raden. Vandaag heb ik het en benauwd en een hoge hartslag. De apotheek geeft aan dat de luchtwegverwijder nog 60 uur doorwerkt, dus dat de hoge hartslag nog steeds daar van kan komen. Dus meteen de huisarts weer gebeld. Om dan maar alleen de cortico voor te schrijven. Maar tot overmaat van ramp blijkt die er vandaag en morgen niet te zijn. De assistente kan er niets over vinden in het dossier en de waarnemer wil niets voorschrijven en geeft als advies toch weer op mn oude puf over te gaan. En volgende week op het spreekuur te komen. Wat ik daar moet gaan doen? I don 't no. Dan ben ik nog steeds net zo ver. Ik heb nog steeds hoge hartslag en het blijft dan nog steeds onduidelijk of het van de inhalator komt, of dat er ergens anders in het lichaam iets niet goed gaat. En o ja woensdag is het 1e plaatsje bij de huisarts

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 14:18 uur

Ik zou gewoon maandag bellen, dan kunnen ze iig overleggen met de huisarts en hoef je niet tot woensdag te wachten.

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 14:18 uur
Reactie op Daantje

Ik zou gewoon maandag bellen, dan kunnen ze iig overleggen met de huisarts en hoef je niet tot woensdag te wachten.

Ja dat was ik ook zeker van plan. Maar maandag is helaas ook nog een heel eind.

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 14:46 uur

O o wat een gedoe toch. Soms worden bijwerkingen niet serieus genomen. Tot een aantal jaar geleden wilde mijn huisarts er ook niet aan als ik zei dat ik het van de Foradil juist heviger benauwd kreeg. En heeft hij geen vervanger dan, hij laat zijn patiënten toch niet zo onbeheerd achter?

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 14:51 uur
Reactie op Thirza

O o wat een gedoe toch. Soms worden bijwerkingen niet serieus genomen. Tot een aantal jaar geleden wilde mijn huisarts er ook niet aan als ik zei dat ik het van de Foradil juist heviger benauwd kreeg. En heeft hij geen vervanger dan, hij laat zijn patiënten toch niet zo onbeheerd achter?

Jawel hoor. Maar omdat hij geen informatie heeft achter gelaten wil die niets anders geven en gaf die dus aan de seretide en de ventolin weer te gaan gebruiken, zodat de benauwdheid weg is. Dat patiënten niet serieus genomen worden vind ik best erg. Bijwerkingen kunnen soms hele ernstige gevolgen hebben.

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 15:23 uur

Als je je heel beroerd en onzeker voelt kan je misschien bij de HAP terecht als je nu acute klachten hebt?
Een akelige situatie voor je en zal je hartslag ook geen goed doen helaas...

Login of registreer om te reageren
28-04-2019 om 12:23 uur
Reactie op cdv

Zijn jullie bekend met hoge hartslag bij ventolin gebruik? Ik was vandaag bij de huisarts en had een hartslag van 160 in rust. Volgens de huisarts kwam dit door het ventolin gebruik. Ik vind het zelf best hoog

Ik had zelf ook ventolin en zodra ik die innam kreeg ik ook een hoge hartslag en daardoor werd ik veel vermoeider etc. ik heb nu Atrovent.
het komt omdat ventolin op de hartspier werkt en Atrovent niet.

Login of registreer om te reageren
05-05-2019 om 19:20 uur

Ik heb laatst met mijn huisarts een gesprek gehad over verschillende luchtwegverwijders en hun bijwerkingen, omdat ik van ventolin ook enorm hartkloppingen kreeg.

Salbutamol, terbutaline en fenoterol werken op dezelfde receptoren. Als je van één ervan hartkloppingen krijgt, krijg je het van ze allemaal. Mijn huisarts heeft me daarom een puffer met ipratropiumbromide als werkzame stof gegeven. Hier werd ik in het begin schor van, maar mijn hart is rustig!
Ik hoop dat je snel een andere puffer krijgt.

Login of registreer om te reageren