Misselijk en beklemmend gevoel , net strakke bh band

08-04-2019 om 10:45 uur

Wie herkent dit en wat helpt?

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 11:25 uur

Ik herken het zonder de misselijkheid, bij mij is dat een teken dat het slechter gaat (in mijn geval is het astma) en heb ik een stappenplan waar ik me aan houd.
Zou misschien ook nog brandend maagzuur kunnen zijn, gebruik je maagzuurremmers zoals omeprazol?

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 11:28 uur

Het is een naar gevoel wat ineens opkomt, hardop lezen helpt dan het beste en rust.
Gebruik omeprazol.
Wat is je stappenplan, ben benieuwd.

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 12:26 uur

Mijn stappenplan is dat ik medicatie moet ophogen en na 2 dagen geen verbetering de arts inschakelen tenzij er eerder verslechtering is. Maar een stappenplan is per persoon weer heel verschillend.

Wel fijn dat je al hebt gevonden wat werkt, lijkt me inderdaad heel naar. Ben je al eens naar de huisarts geweest met deze klachten?

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 15:20 uur

Zowel ha als longarts zeggen dat dit komt door de aanhechtingsspier bij de longen middenrif,

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 16:03 uur

Oke, wel fijn dat je weet waar het vandaan komt denk ik. Althans ik vind verklaringen altijd wel fijn. En er is niks aan te doen mbt van trainen of acupunctuur oid?

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 16:11 uur

Ik heb fysiotherapie maar ook oefeningen voor de spieren rond mijn borstkas, misschien daar eens naar kijken.

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 17:09 uur

Ik heb ook vaak dit gevoel, bij mij gewoon door de copd en teveel lucht vasthouden en vergrote longen dus minder ruimte, voelt soms alsof je je opblaast en dan voel ik een strakke band, kan ook geen bh dan aanhebben :)

Login of registreer om te reageren
09-04-2019 om 10:10 uur

Ja, die strakke band herken ik wel. Soms is het zelfs heel pijnlijk. Dacht dat het misschien ontstoken kraakbeen was. Of misschien tussenribspiertjes? Ben uitslag CT-scan aan 't afwachten.

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 12:20 uur

Ik heb dat gevoel ook maar tevens pijn in mijn bovenrug, maar door dat ik veel achter mijn computer zit. Hen COPD 2 op het randje van 3.Iemand zei dat het ook mijn hart kon zijn en dat voelt eng.

Login of registreer om te reageren