Luchreiniger ionflow evolution van LifeAir.

25-03-2019 om 10:54 uur

Hallo, ik heb al jaren astma, maar sinds ik ben verhuisd naar een buurt met veel houtkachels zijn mijn klachten toegenomen. Na wat research over luchtreinigers ben ik uitgekomen op de Ionflow Evolution van LifeAir/LightAir. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Ingeborg

Login of registreer om te reageren
10-04-2019 om 14:06 uur

Lijkt me dan verstandiger om je huis in zijn geheel te isoleren. De plaats/ruimte zal weliswaar "schoner" zijn maar blijkbaar verwacht je dat dit apparaat je gehele huis dus leefbaarder,schoon maakt?! Toch? Vraag je behandelend longarts om een thuis bezoek van een longverpleegkundige, die kan je veel meer vertellen en adviseren. Dus geen ervaring mee , lijkt me alleen zonde van de investering. Die je wellicht nodig hebt om b.v. iets anders wat wel afdoende is aan te pakken en te betalen. succes, groetjes Donald

Login of registreer om te reageren
11-04-2019 om 07:03 uur

Ik woon nu in een buurt waar veel op koutkachels wordt gestookt en openhaarden aanstaan, kortom veel fijnstof. Ik heb toen op proef voor een maand van het merk Evolution van LifeAir/LightAir een luchtreiniger geprobeerd, maar is zonde van het geld. Dat heeft even geholpen maar na een week zit je huis vol fijnstof en dat filtert de luchtreiniger er niet uit. Ik lucht mijn huis in de ochtend door alle ramen te openen en later op de ochtend weer dicht te doen. Succes ermee!

Groetjes: Margriet.

Login of registreer om te reageren
13-04-2019 om 15:02 uur

Een luchtreiniger haalt juist (fijn)stof uit de lucht! Luchtreinigers zijn er voor verschillende doelgroepen, kijk maar op internet.. Bij astma wordt een luchtreiniger met ionisator geadviseerd, die filtert nog fijnere deeltjes uit de lucht. Geurtjes binden zich aan stof en daarom helpt t ook om geuren van bv bakken uit t huis te krijgen.. Wel is t belangrijk om regelmatig de filters schoon te maken zodat ie optimaal blijft werken.
Wij hebben er ook een staan en de luchtkwaliteit is veel beter in huis, heb in huis veel minder klachten.
Er zijn verschillende onderzoeken geweest met verschillende uitkomst. Het resultaat zal ook wel liggen aan de prikkels waar je op reageert en welk apparaat je aanschaft.
Isoleren hebben wij gedaan om t energieverbruik tegen te gaan, mi heeft dat niks te maken met de luchtkwaliteit in je huis. Wel moet je meer ventileren als je huis geïsoleerd is waardoor je meer 'buitenlucht' in huis krijgt. Als dat t probleem is, zal je daar alsnog wat aan 'moeten' doen.
Uiteraard is t belangrijk om verder te kijken dan alleen de luchtkwaliteit. Bv vochtigheid in huis waardoor schimmel ontstaat, stoffen in huis zoals vloerbedekking, banken, gordijnen. Ook goede afzuiging tijdens koken en bakken is belangrijk. Enz enz..
Succes met de beslissing!

Login of registreer om te reageren