Bezigheden..

16-04-2019 om 09:29 uur

He hallo allemaal =;
Heb me lekker op de bank genesteld met een bakje thee en n stukje pure chocolade.. Gewoon even de tijd nemen om hier van te genieten en ondertussen een blog schrijven.
Toen we afgelopen zaterdag in de moestuin kwamen, lachte een hagelwitte bloemkool ons toe. Die staat voor vandaag op t menu, heb um net in roosjes gesneden en staat samen met aardappeltjes en gehakballen klaar om later op de dag opgepeuzeld te worden.. Vind t fijn als t eten iedergeval klaar staat, geeft n goed gevoel en daarna kan ik me rustig op andere bezigheden storten!
Vooropgesteld, mijn dagen zijn altijd tekort danwel ik wil te veel..

Mijn dagen beginnen standaard met lui op mn bed vernevelen;) Dan het dagelijkse ritme van kids wakker maken, gezellig samen eten, zorgen dat de kids naar school kunnen en uitzwaaien voor t raam. Als dat achter de rug is overvalt de stilte me vaak even, moet ik mn draai vinden voor t verdere van de dag..
Heb zoveel leuks om aan bezig te zijn, hobby's in overvloed. Meer hobby's dan energie hihi!
Zo maak ik nieuwe kaartjes van gebruikte kaarten, leuk om van iets wat eigenlijk vaak bij t oudpapier gaat weer wat moois te maken! Tweedekanskaartjes heb ik ze genoemd, we verkopen ze voor goede doelen.
Ook haak ik graag, met Zpaghetti, van dat dikke garen, maak ik tasjes in verschillende modellen. Leuk gepimpt met bloemen! Ook die tasjes verkoop ik voor goede doelen. Zo voel ik me een beetje nuttig..
Verder maak ik allerlei soorten van cadeauverpakkingen, verschillende enveloppen en doosjes in allerlei vormen. Leuk om mensen blij mee te maken, we gebruiken ze uiteraard zelf ook om mensen te verrassen!
Voor al deze fijne werkjes heb je veel concentratie nodig, soms is t op of willen mn vingers niet meer.. Geen probleem, dan kan ik me buiten met iets anders vermaken.. Ben graag buiten en kan mn geluk niet op met t piepnieuwe minimoestuintje in de achtertuin! Heeft mn man aangelegd, zo blij mee!! Ook hebben we vier kippetjes, gezellig al dat getok en ze leggen lekkere eitjes. Ik maak regelmatig een praatje met ze, eentje vind t geloof ik wel leuk want ze komt gelijk aanlopen als ik bij t hok ben.. Grappig wel eigenlijk;) Ik spaar regelmatig wat lekkers voor ze uit de keuken, ms dat t meer voor t lekkers is dan voor mij. Maakt niet uit, t is leuk!
Ben ook bezig geweest met voorzaaien binnen, voor de moestuin, das nu klaar. In vensterbank staat de tomaatjes, paprika, komkommer en pompoenen te lonken naar de zon.. En wou ook wat nieuws proberen, watermeloen en muismeloen. Zo benieuwd of dat projectje gaat lukken en we meloen van eigen teelt op t bord krijgen.. Spannend!

Ohh X_X.. Mijn theetje staat koud te worden! Ben eigenlijk nog niet klaar met al mijn bezigheden op te pennen.. Dat moet maar even wachten dan!
Tot laters!

Lieve groet Milly.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 12:51 uur

Leuk dat je zo lekker met je hobby's bezig kan zijn. Ik haak ook graag. Heb net een Tomte gemaakt (een Scandinavische kabouter) en ben bezig met een deken voor de bank. Ik heb ook wel eens een mandje gemaakt met zpagetti, ook erg leuk.

Mijn tomaatjes, radijsjes en wortel zijn boven gekomen en staan in de kas in de vensterbank. Mijn viooltjes op balkon doen het goed. Afgelopen weekend nog even naar de intratuin geweest en weer veel teveel leuks gezien.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 18:42 uur

@Daantje, leuk een kaboutertje haken! Vind haken een rustige bezigheid, kan ook als je ziek bent.. Knap dat je een deken haakt, welke steek gebruik je daarvoor? Ik wil nog graag een omslagdoek maken, voor de zomer, vat snel kou zonder jas. Vind t wel n goede oplossing daarvoor;)
Super dat de groentes kiemen, leuk dat je er ook van geniet! Voorspoedige groei en veel vruchten gewenst!! Altijd leuk om naar de intratuin te gaan ja, alleen al om te kijken zelfs..

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 18:49 uur

Haken is vooral mijn bezigheid voor als mijn actieve hobby's (roeien bijvoorbeeld) niet gaan. Ik wil blokken haken van ongeveer 50x50 en daar een deken mee maken want die hele lange toeren trekken me niet. Ik heb er nu twee klaar in de vaste paarsgewijs: http://studiomojo.blogspot.com/2017/03/gehaakt-dekentje-met-stoere-stru… vind het wel een erg leuke steek en haakt lekker weg. Er zijn ook patronen van voor een omslagdoek. Ga nu een blok proberen in de granietsteek.

Ja, zo leuk! Mijn moeder had vroeger altijd een moestuin dus nu ook met mijn balkon blijft het toch kriebelen. Jij ook succes de komende tijd! Hoop dat je bloemkool alvast gesmaakt heeft.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 19:29 uur

Bezig bijtje ondanks alle beperkingen! Petje af voor hoe moedig je dingen beetpakt en zelfs aan t goede doel en anderen denkt!

Hoe smaakte de bloemkool?

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 21:21 uur

Wat kun je beeldend schrijven, ik zag met recht de bloemkool en aardappeltjes met ballen gehakt al op het gasstel staan, of inductie kan ook :)
Ik doe dat ook vaak, alvast het eten voorbereiden zodat ik dan ook voor het eten nog even kan rusten, anders eet ik te weinig door de moeheid en benauwdheid.
Wat een leuke hobby's, ik ben zelf totaal niet crearief maar zou het wel graag zijn.
Ik ben een lezer.
Heerlijk al die producten uit eigen tuin, smaakt des te lekkerder!
Geniet van het mooie, wij genieten met je mee!

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 11:38 uur

He dames, de bloemkool was heerlijk! Wij proeven echt verschil tussen groente uit de winkel of eigen tuin, zelf gekweekt is t puur van smaak!
@Daantje, wat een leuke steek en t resultaat zo stoer! Goed bezig meid! Heb voor de omslagdoek via 'by Claire' een leuk patroon gevonden. Nu nog haken en maken..
Heerlijk dat je op t balkon wat kunt tuinieren. Heel leuk deze tijd, straks kunnen de plantjes naar buiten.
@Edelweiss, dankjewel! Het verzet de gedachten en t behoed voor n deel ook tegen moedeloosheid en leegheid.. En ik kan gewoon ook niet stil zitten en niks doen! Ben dankbaar voor de dagelijkse kracht, morgen kan ik nog niet overzien en dat hoeft ook niet! Geen zorgen voor morgen..
@goudvisje, o echt! Hihi, we hebben n gasstel ;) Jij dealt ook met weinig energie en andere klachten, dapper dat je toch elke dag eten klaarmaakt! Fijn ook de herkenning..
Jammer dat crea zijn niet zo lukt, juist omdat t je zo aantrekt.. Lezen is ook heerlijk! Ben je een boekenverslinder?

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 12:10 uur

@Milly, op goed dagen met concentratie ben ik een lettervreter, ben gek op thrillers, dan maak ik spanennde dingen mee waar ikzelf de energie niet voor heb :)
Ja ik probeer elke dag te koken,soms lukt t niet maar we doen ons best.
Ik ben geopereerd aan handen, vroeger tekende ik graag en kon t ook best wel maar handen zijn stijver en stram en trillend vd medicatie, zal herkenbaar zijn.
Ja vind dat je heel mooi schrijft, zie alles voor me in beeld! Als je een boek schrijft, ik koop hem! 1e klant check :-*

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 16:52 uur

@goudvisje, vind t een goed idee om zo nog spannend avonturen te beleven! Jammer hoor dat je door omstandigheden niet meer kan tekenen.. En kleuren, zo n volwassenkleurboek, zou dat ms wat zijn? Schijnt erg ontspannend te zijn en helemaal in!
Goed dat ik t weet, zal me melden als mn boek af is ;) Zou t spannend genoeg voor je zijn?
Lieve groet :-*

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 21:42 uur

@Milly , ja hoor spannend genoeg, ik lees ook graag korte verhalen en colums.
Ik vind het altijd knap als mensen zo kunnen schrijven dat je het voor je ziet.
Die kleurboeken heb ik maar daar kreeg ik ook kramp vanen geeft mij meer frustratie dan plezier, het is zo anders dan zelf tekenen of schilderen.
Ik doe graag spelletjes, of op tablet of liever met dochters en man de echte bordspelletjes, wat ik ook leuk vind is de kletspot met allerlei levensvragen.
En een legpuzzel vind ik ook heerlijk om te doen en rustgevend.
Liefs xxxx

Login of registreer om te reageren