Documentaire Geen Adem - De wereld van astma

15-11-2018 om 10:03 uur

Hallo allemaal!

Vorig jaar heb ik in astmacentrum Heideheuvel gezeten. Helaas werd ik daarna weer ziek en is mij gevraagd om na te denken over Davos.

Tijdens mijn verblijf in de Eik ontstond het idee om een documentaire te gaan produceren over astma.
Ook omdat er vaak onbegrip is naar de patiënten. Even een pufje en weer door zit er voor velen van ons niet in.
Het is immers een onzichtbare ziekte.

Inmiddels zijn we een jaar verder en is het idee tot een werkelijke productie uitgegroeid. De opnames gaan volgende maand al van start. Aan deze documentaire doen een aantal (oud)-Heideheuvel patiënten mee.

Geen Adem is een korte documentaire die gaat over het leven met astma. In deze film zullen verschillende onderwerpen naar voren komen, waaronder:

• Het leven met astma in het dagelijks leven
• Revalidatie
• Leven met astma in de schijnwerpers
- Een topsporter met astma

Doormiddel van deze documentaire hopen we meer begrip te krijgen voor een onzichtbare ziekte.

We willen wat actiever worden op onze Facebookpagina zodat we meer patiënten erbij kunnen betrekken. Hiervoor zijn we nog opzoek naar astmapatiënten die een vlog/blog willen insturen naar ons. Dit kan naar info@lth-productions.nl

Lees meer over Geen Adem op onze website
http://www.lth-productions.nl/films/de-wereld-van-astma/

Groetjes,

Lorena Hoogendijk
Astmapatient en filmmaker

P.S.
Dank moderatoren, fijn dat dit geplaatst mocht worden.

Login of registreer om te reageren
26-02-2019 om 21:14 uur

Hallo allemaal!
Wat leuk deze interesse.
Geen Adem heeft iets vertraging opgelopen dankzij mijn longen, maar dat zal voor niemand hier vreemd zijn.

De documentaire wordt bijna gelockt, dat betekend dat de laatste hand aan opnames en editing wordt gelegd.
Het is de bedoeling om volgende maand in premiere te gaan, als we onze planning halen.
Longpatienten krijgen de eerste kans om een kaartje hiervoor te bemachtigen. Naast het vertonen van de korte docu willen we deze avond ook invullen met sprekers.
Zodra de datum bekend is wordt deze vermeld op onze site en Facebookpagina. Via deze weg worden dan ook de tickets beschikbaar gesteld.
Tijdens de premiere wordt ook bekend gemaakt waar Geen Adem te zien zal zijn.

Omdat we zoveel mogelijk patiënten bij deze productie willen betrekken, geven we de mogelijkheid om je eigen blog en of vlog naar ons in te sturen, welke wij dan weer plaatsen op onze kanalen.

Groetjes Lorena

Login of registreer om te reageren
20-04-2019 om 00:48 uur

Goedemorgen allemaal!

Vandaag zal er een nieuwe update op onze pagina komen te staan.
Ook voor facebooklozen is hij toegankelijk. Richt tijd 13.00h

Login of registreer om te reageren