Vermoeidheid

09-01-2019 om 10:07 uur

Hallo,

Dit is echt niets voor mij, maar zit best met vragen en in mijn omgeving kan niemand het beantwoorden. Dus toch maar hier aangemeld.. De HA dacht eerst dat ik inspanningsastma had, vandaar nu ventolin voor tijdens het sporten. Helpt gelukkig goed, waardoor ik niet meteen na het sporten in slaap val en hoestbuien krijg. Maar door de afwijkende longfunctie test, drie weken terug toch ook een provocatie test gehad waaruit bleek dat ik dus astma heb. Schrok best van de gevolgen, er ontstond opeeens een benauwdheid etc wat ik nooit eerder heb ervaren. Advies van de longarts moet nog volgen..

Ik ben zelden verkouden en nooit ziek, ben nooit zo enorm benauwd geweest als tijdens die test. Realiseer mij nu dat ik wel klachten heb van hyperventilatie, veel hoofdpijn, hoesten en in slaap vallen na het sporten (en na drukke dagen) en het meest beperkende is echt de vermoeidheid. Ik dacht altijd dat het door vitamine B12 en D tekort kwam, maar suppletie slikken veranderde niets aan mijn vermoeidheid en mn waardes zijn eigenlijk altijd goed. Nu sinds 3 weken realiseer ik mij dat de vermoeidheid die ik ervaar niet is zoals andere vermoeid kunnen zijn (tenminste dat denk ik dus)... Ik sta zelfs na een nacht van 8-9 uur slaap echt vermoeid op, dan heb ik zeker van 06.30 tot 11.00uur de tijd nodig om wakker te worden/bij te komen en daarna lijkt het iets beter te gaan. Wel hou ik erg vermoeide ogen, soms ook jeukend...
Best lastig als je ochtend spreekuur draait waarin je veel met patiƫnten aan het woord bent..

Is dit iets van jullie herkennen? Mocht je antwoord willen geven, al is het maar kort, ben ik je enorm dankbaar!

Groetjes,

Een jonge vrouw opzoek naar antwoorden...

Login of registreer om te reageren
20-04-2019 om 07:40 uur

Ik heb een vraag; blijft die vermoeidheid ondanks dat jullie medicatie nemen voor de astma? Of helpen de medicatie wel iets?

Groet Nienke

Login of registreer om te reageren
21-04-2019 om 18:46 uur
Reactie op chalisnie

Ik heb een vraag; blijft die vermoeidheid ondanks dat jullie medicatie nemen voor de astma? Of helpen de medicatie wel iets?

Groet Nienke

Ik ben ondanks de medicatie erg moe. Ik vraag me soms wel eens af of dit niet juist door de medicatie komt

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 07:35 uur
Reactie op chalisnie

Ik heb een vraag; blijft die vermoeidheid ondanks dat jullie medicatie nemen voor de astma? Of helpen de medicatie wel iets?

Groet Nienke

Nu het weer voor mijn longen beter is knap ik wat meer op en neemt de vermoeidheid gelukkig weer wat af! Helaas heb ik veel aanvallen waardoor ik elke keer zo moe word en blijf.
Meestal ben ik in juli op mijn best, mits we een droge zomer hebben

@Annemarie al die onderzoeken heb ik ook gehad om dingen uit te sluiten inderdaad, fijn dat je nu weet dat het inderdaad door astma kan komen.

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 08:24 uur

Ja moe ben ik altijd als ik wakker wordt daarom heb ik de pest aan vroege diensten als om half 6 de wekker gaat. Wordt nooit helemaal fit op zo een dag. Maar als ik later mag beginnen gaat het beter. Wat wel mee helpt is enorm veel wandelen. Al mijn vakanties zitten in het pelgrimeren en mijn vrije tijd loop ik hele tochten. Dat helpt mij echt. Was destijds een tip van iemand en de artsen roepen het allemaal. Ga wandelen en blijf wandelen. Het voorkomt niet dat ik nu een longontsteking heb maar na 2 dagen ziek en nu koortsvrij ga ik dalijk toch echt een stukje aan de wandel. :)

Login of registreer om te reageren