Gezelligheid!

25-04-2019 om 13:20 uur

He mensen!
De tijd ging aan de haal met mij... Ondertussen alweer zoveel te vertellen dat ik begin met alle belevenissen van afgelopen week. De 'bezigheden 2.0-blog' moet maar even wachten hoor;)
Wat hebben we fijne dagen als gezin achter de rug, samen vrij en thuis/leuke dingen doen.. We hebben genoten! Natuurlijk ook van t zonnetje, de warmte op je huid en zomaar naar buiten fladderen op blote voeten en zonder jas.. Het was op en top zomer! Zomer in de lente, zo n voorproefje wat smaakt naar meer!!
Mn lijf kwam enigszins in opstand, was n beetje in alle staten voelde ik.. Kon de grote stap in temperatuur niet aan, ook de invasie pollen kwam hard aan! Heb extra medicijnen genomen, schaduw gezocht en t gemak uit de kast getrommeld.. Daarbij dat t niet de eerste x is en ik stiekem best goed voorbereid was.. Dus ja hoor, het genieten van deze mini-zomer is ondanks helemaal goed gekomen!
Maar we genoten als gezin van elkaar.. We maakten uitstapjes naar bos en zee! Heerlijke boswandeling gemaakt, ik liet me rijden als n prinses. Anders kom ik niet zover en nu kwam ik waar ik maar wilde! En manlief maar ploeteren over paden met zanderige stukken, soms achterwaarts omdat de rolstoel voorwaarts tot de asjes vastliep. Gelukkig hadden we 3 pk mee volgens de kinderen, een paardenkracht en 2 ponnykrachten... Zodoende hadden we een hoop extra plezier! Natuurlijk heb ik ook mn meters gelopen op de bosgrond, dat hoort erbij, elke dag trainen! Loopt zwaar hoor op mulle zandpaden en toen mn voeten en benen t lieten afweten, namen de wielen t weer over. Er waren veel vrolijke vogeltjes, gezellig gekwetter overal. We zagen vinkjes, koolmeesjes, wipstaarten, eksters en de kids spotten nog roofvogels ook! Ook veel sporen gezien van wild, omgewoelde grond, pootafdrukjes en bij n watertje was duidelijk te zijn dat daar gedronken werd.. Mooi!!
Op een ander dagje zijn we naar zee, de schelde;), geweest. Aan een dam is een groot opgespoten strand waar de kids heerlijk gespeeld hebben. Zandkastelenbouwen, putten graven en ravotten in t water. Opeens kwam de vloed op en in no time stond t water aan de dijk! Toen kon er nog gezwommen worden ook, wat een vertier.. Nu t water dieper was geworden, was t gelijk ook n stuk kouder! Naderhand kwamen de kids er toch maar uit, het werd te koud. Dan maar opdrogen in de zon en met platte stenen keilen op t water..
Zelf zwem ik ook graag in zee, ik hou van de zee!! Voor nu lukt dat nog niet omdat de dijk zo steil is, jammer.. Maar we, manlief en ik, hebben bovenop de dijk in t zonnetje van de kids zitten genieten!
Nu ga ik s luisteren naar ons meisje, ze komt thuis met n bak vol cupcakejes.. Gebakken met een buurmeisje. Wat een verwennerij zeg! Denk dat we saampjes gaan proeven hoe lekker ze zijn, mjam!
Lieve vakantiegroet en tot de volgende x :-h

Login of registreer om te reageren
25-04-2019 om 17:46 uur

Wat een gezellige dagen hadden jullie, ik herken de bospaden waar mijn man mij door sleept en trekt en duwt, we proberen altijd rolstoelpaden maar blijft lastig.
Och en jij had 3 pk, ik 1 , hahaha! Maar mijn man zegt altijd scheelt abonnement op de sportschool.
Wat heerlijk aan de zeeuwsche kust, wat zal het water nog koud zijn geweest? Brrr ik zelf ben geen zee zwemmer, bang voor kwallen en beessies..;) ik ben een pootjesbader in zee.
Lukt het je nog om het strand op te komen of blijf je op het wat hardere zand ?
Maar het klinkt als een weekend met een gouden randje erom, mooie herinneringen voor de foto albums!
Was de cupcake lekker? Echt leuk die meiden dingetjes, alhoewel jongens ook echte koekebakkers zijn tegenwoordig :)
Geniet van de vakantie, liefs!

Login of registreer om te reageren
26-04-2019 om 11:36 uur

@goudvisje, de cakejes waren heerlijk! Ook nog s versierd met kraaltjes en bloemetjes en zulks:)
s Middags met dochterlief stiekem gesnoept om te proeven en voor de avondkoffie nog allemaal 1! Wat een verrassing!! Maar nu weer stoppen met snoepen hoor.. Idd kunnen jongens er ook wat van! Bakken zit in onze genen geloof ik..
Nee, op t strand lopen gaat (nog) niet. Wij waren aan de zeedijk gegaan.
Op een onstabiele ondergrond verlies ik mn evenwicht. De ergo schrok ervan eergisteren en wil verder onderzoeken hoe dat komt.. We wachten t maar af. Het is nogal complex allemaal!
O, jullie hebben ook dikke pret in de bos met rolstoel! Mijn man was wel erg versleten na t trek en duwwerk op de mulle paden. Het was een hele workout!
Lieve groet :-*

Login of registreer om te reageren
26-04-2019 om 12:28 uur

Wat een heerlijke weekend! Denk dat ik weet waar je geweest ben, wij kwamen daar vroeger ook wel eens. Wij gingen in de zomer 's avonds vaak zwemmen aan de dijk met de hond. Ik vind het ook heerlijk! Ik heb ook zo genoten van het mooie weer ondanks de hooikoorts.

Ik ga morgen ook weer carrotcakejes bakken voor komingsdag, mjam.

Login of registreer om te reageren
26-04-2019 om 15:31 uur

@Daantje, bekent terrein voor jou he.. Grappig!!
Lekker, worteltaartjes! En toepasselijk oranje;)
Fijn dat je ook genoten hebt van t zonnetje!
Lieve groet!

Login of registreer om te reageren