Welke bloemen wel?

01-05-2019 om 13:14 uur

Beste mensen,

Welke bloemen kan ik op tafel zetten? Welke roepen bij jullie geen reactie op?
De kaarsen gaan al niet aan, de vazen zijn leeg. Saaie boel.
Wie heeft een vrolijke tip?

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:19 uur

Dat is helemaal afhankelijk voor welke bloemen je allergisch bent. Ik zou googelen op niet ruikende bloemen, misschien dat dat al scheelt:)

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:21 uur

Er zijn tegenwoordig prachtige nepbloemen, van zijde gemaakt. Allang niet meer die kitscherige boeketjes. Ik heb onlangs in het tuincentrum een paar hortensia's gekocht, kostten 3,95 per stuk, maar iedereen die hier komt denkt dat ze echt zijn. :)) Ik schud ze regelmatig buiten even uit, om het stof te verwijderen, je kunt ze ook reinigen met een anti statisch doekje (een zgn swifferdoekje)

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:44 uur

Ook hier geen saaie boel. Er is zoveel anders keuks om op tafel te zetten, op dit moment heb ik een blauw vaasje met neobloemen, en een stolp met een groen neptakje erin.
Op mijn salontafel een grote glazen pot, met schelpjes.

Kijk maar eens op pinterest voor leuke tips op tafel.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:52 uur

Er zijn zat soorten verse bloemen die je wel op tafel kunt zetten.
Het hangt er vooral vanaf waar je op reageert.
Is het de geur waar je last van krijgt of is het de stuifmeel waar je op reageert?
Denk dat het vooral een kwestie van uitproberen is.

Bloemenstelen waar sap uitkomt zou ik zowiezo vanaf blijven en ook freesia is een grote uitlokker.
Bloemen zoals lelie's ook niet doen.
Vele soorten rozen (niet geurende) zou geen probleem moeten zijn.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:57 uur

Ik houd erg van gerbera's/germini's. Verder heb ik redelijk wat groene planten staan en een paar orchideeën. Wel zorgen dat er geen stof op de bladeren blijft liggen. Regelmatig afnemen of onder de douche zetten.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 18:35 uur

Wat ook weer helemaal in is, is een mini ecosysteem. Een of meerdere planten in een glazen afgesloten fles. Je hoeft er niets aan te doen, het reguleert zichzelf en omdat het dicht is, geeft het geen klachten.

Login of registreer om te reageren
03-06-2019 om 18:29 uur

Bedankt voor jullie reacties. Het zijn nep bloemen geworden.

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 15:21 uur

Gewoon groene leuke plantjes zonder bloemen zijn ook leuk. Als je kleur mist zet je de planten gewoon een leuke gekleurde pot.

Login of registreer om te reageren