longontsteking zonder de verschijnselen hiervan, wel enorme pijn.

16-05-2019 om 08:47 uur

Van de één op andere dag had ik enorme pijn in mijn zij, alsof er met messen op me gestoken werd.
Huisarts vermoedde een verrekte spier.
Hier nog een paar dagen mee doorgelopen maar na 6 nachten niet gelegen en geslapen van de pijn en ook kortademig werd ben ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland waar tot mijn verrassing longontsteking werd geconstateerd.
Ik heb al die tijd niet gehoest, had geen koorts (achteraf wel wat verhoging) was niet ziek, maar had verschrikelijke pijn op 2 plekken in mijn zij.
Antibiotica sloeg goed aan en ik ga nu met sprongen vooruit.
Herkent iemand dit want ik kan er niets van teruglezen op internet.
Tot de dag dat de pijn begon was ik naar mijn mening goed in conditie en kerngezond....
Het is me een raadsel.

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 09:06 uur

Dat kan, iedereen reageert anders. Het is wel lastiger als je de symptomen niet vertoond, maar wellicht dat er heel lichte signalen aanwezig waren dat het al minder ging maar dat je die gemist hebt, omdat ze subtiel waren?
Je hoeft ook niet ziek te zijn om een longontsteking te krijgen. Een moment van iets meer stress kan je weerstand verlagen waardoor je al een longontsteking op kan lopen. Mijn moeder is nooit ziek en heeft aantal jaar geleden ineens een longontsteking gehad en daarna ook niet meer:)

Beterschap en goed uitzieken!

Login of registreer om te reageren
17-05-2019 om 15:44 uur

Dank je wel voor je reactie.
Ik hoop op meer reacties van mensen die herkennen dat een longontsteking zonder koorts en hoesten maar wel met enorme pijn en kortademigheid gepaard gaat.

Login of registreer om te reageren