opgezwollen maag en buik

08-06-2019 om 20:16 uur

sinds een paar weken wordt mijn maag steeds dikker en het lijkt wel of het meteen overloopt in mijn buik ..kan bijna niks meer eten en voel me vreselijk ..of ik kan ontploffen elk moment..moet ik naar de dokter gaan ?ik voel me helemaal hopeloos

Login of registreer om te reageren
08-06-2019 om 22:31 uur

Wat een elelndig gevoel zal dit zijn, heb je prednison op dit moment of veel pufjes met ontstekingremmers?
Prednison kun je opgeblazen van raken of vocht vast houden.
Ik zelf heb ook meestal een opgeblazen maag/buik, vaak ook vooral dit gevoel maar dit komt ook doordat er minder ruimte is bij mij door de grote uitgerekte longen.
Sterkte ermee en wanneer je er zo naar door voelt zou ik even naar je huisarts gaan en overleggen.

Login of registreer om te reageren
09-06-2019 om 01:17 uur

Jeetje wat naar:( ik zou zeker wel even overleggen met de huisarts waar het door zou kunnen komen en wat je eraan kan doen.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
09-06-2019 om 07:43 uur

Naar de dokter, als je echt al een paar dagen niets eet en bijna niets drinkt zou ik naar de weekendarts gaan.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 08:36 uur

Na het avondeten krijg ik een opgeblazen, beetje pijnlijke buik.
Ga altijd vroeg slapen, bij het wakker worden is het weer goed.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 09:05 uur

@HendrikjeOoms ja ik heb hier ervaring mee. Ik heb PDS en daar komt het bij mij door. Heb je dit altijd? Zo nee zoek uit wanneer niet, dan ben je wellicht ergens overgevoelig voor en kan je dit schrappen. Heb je het wel altijd kijk dan of je porties niet kleiner moeten, dat je vaker kleine beetjes eet. Dit kan je ook helpen om die opgeblazen buik te verminderen.
Ik ben ervoor naar de huisarts gegaan en uiteindelijk ook MDL-arts die heeft uitgezocht wat het bij mij is.

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 09:09 uur

Fijn, bedankt voor het meedenken. Het maakt niet uit wat ik eet. Ik heb 's avonds wel weinig trek. Eet wel ongeveer net zoveel als voor ik ziek werd, maar dat is mogelijk teveel.

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 09:41 uur

Overleg het eens met je huisarts, wellicht weet die raad met je klachten. Maagdarmstelsel is behoorlijk complex en bij iedereen werkt wat anders.
Succes!

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 09:50 uur

Dankjewel. Hou het in mijn achterhoofd. Wacht eerst nog even het gesprek met een diƫtiste af.

Login of registreer om te reageren