Ervaringen met dubbele longembolie?

16-06-2019 om 21:55 uur

Veel van wat ik hier lees is heel herkenbaar . Ben nu aan het herstellen van een dubbele lomgembolie... terwijl ik hiervoor een heel actief leven met sporten had. Na de constatering dat ik een longembolie had, was ik in de eerste instantie niet heel erg onder de indruk. Later kwam dat besef wel en heb ik zelfs ,s nachts nog met een angstaanval ( bleek achteraf) in het ziekenhuis gezeten. Overal lees ik dat het tijd nodig heeft om op te knappen en ook de internist zei dat t sowieso 3 maanden duurt voordat de stolsels uit je longen verdwenen zijn. Maar ik vind het raar dat ik zomaar ineens weer benauwd wordt en dat t ook weer wegtrekt en ook dat Mn energieveiligheid nog zo laag is. De internist wil me nu toch ook verder laten onderzoeken. Dwz. Hartonderzoek, longonderzoek en zelfs een mammogram ?. Het is natuurlijk fijn dat alles onderzocht wordt maar maakt me ook wel nerveus... hebben anderen ook deze onderzoeken gehad na de constatering van de longembolie?

Login of registreer om te reageren
17-06-2019 om 13:04 uur

Ik heb geen longembolie gehad, wel verdenking ervan en toen alleen geen mammografie gehad (wellicht omdat ik 26 ben). Ik heb wel ernstig astma, maar ze hebben bij mij ook allerlei onderzoeken gedaan om dingen uit te sluiten.
Beterschap en ik hoop dat je snel opknapt!

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 07:24 uur

Hoi Lil,

Oktober 2018 ontdekte ze op de spoedeisende longembolie plus longontsteking, ik had het alleen rechts en maar een paar maar net op een lullige plek. Mijn verhaal staat hier ergens hoor.

Ik ben nog altijd aan het opkrabbelen, ben ook echt door een hel gegaan van wekenlang alleen maar kunnen liggen, vreselijke angsten, paniekaanvallen enz. Ik begrijp je dus volkomen.
Het heeft een ontzettend zware impact.

Nog kamp ik elke dag met die ontzettende druk op mijn borst en niet goed door kunnen ademen, benauwd, de ene dag gaat dat beter dan de andere.
Werken doe ik nog niet.

De meeste mensen hoor je dat ze na een jaar de meeste naweeën achter de rug hadden.

Het is vooral geduld, mentaal sterk proberen te blijven en je zeker niet in de war laten brengen door artsen. De 1 zegt dit, de ander dat. Tegen mij zeiden ze ook elke keer dat die druk en benauwdheid al weg hadden moeten zijn terwijl dat juist is wat je leest en hoort bij andere die het ook hebben of hebben gehad. Ze weten nauwelijks wat over het verloop en hoe lang het impact heeft.

Sterkte met alles! Geef je lichaam maar ook zeker je hoofd alle tijd en alle rust en luister naar wat je lichaam aangeeft

Login of registreer om te reageren
22-06-2019 om 14:18 uur

Dank je voor je je reactie Debbie1980 Het is fijn te weten dat het idd niet aan mij ligt en dat die benauwdheid er gewoon bijhoort ... jij ook sterkte en hopelijk gaat het intussen weer een stukje beter

Login of registreer om te reageren
04-08-2019 om 09:45 uur

Hoi, Ja ik heb in 2016 een dubbele longembolie gehad nadat een trombose helaas niet was gezien door de huisarts. Nu na drie jaar nog steeds pijn met ademhalen, heb er tietze en costochondritis aan overgehouden. Ontstekingen in de kraakbeen stukken van de ribben. Ik heb een hartritme stoornis gehad omdat ik te snel wilde opbouwen maar mijn lijf achterbleef. Het is vallen en opstaan. Sommigen zijn na een paar maanden weer ok. Maar ik ben mijn baan kwijt en mag nu een psychologisch traject in omdat het veel angsten opwekt zoals je al schreef. Na de embolie pas na driekwart jaar voor het eerst proberen weer wat te doen. Na 1 jaar was de embolie weg op de foto maar de schade die achter bleef nog lang niet. Alsof ik hete lucht inadem. steken in de longen, kortademig, snel moe. spierkracht is afgenomen wat ik nu met een fysio probeer op te vangen. Kortom een geweldige impact dus ja het komt zeker voor.

Login of registreer om te reageren
09-08-2019 om 14:56 uur

Hoi , ik heb in November 2018 een dubbele longembolie gehad , longinfarct en een klaplong. Ik knapte vrij snel op . Pakte het sporten en fietsen ( op de racefiets buiten ) ook weer vrij snel op. Heb geen last van angsten gehad... tot ik vanaf Maart 2019 andere klachten kreeg. Werd benauwder en een enorme druk in me keel. Onderzoeken gehad zoals een echo en inspanningstest. Ze kunnen niets vinden , behalve dat er nog steeds wat plekjes op me longen te zien zijn. Was voor me embolieen ook al bekend met astma. Medicijnen zijn aangepast maar helaas geen resultaat. Me longarts zegt dat ik er waarschijnlijk maar mee moet leren leven gezien het rest schade is. Het sporten gaat goed , alleen daarna meer last. Tijdens intensief sporten ook pijn op me longen . Herkend iemand dit ?

Login of registreer om te reageren