Davos | machtiging verzekering

26-03-2019 om 17:51 uur

Goedenavond,

Al een tijdje rondgekeken op het forum, vanaf nu als lid.
Ik heb Astma en momenteel loop er een aanvraag voor Davos. Helaas is deze inmiddels voor de eerste keer afgewezen. Zijn er leden die ook een aanvraag hebben lopen of die al toegewezen is in 2019?

Gr SB

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 19:12 uur

Ben je al eerder in een longrevalidatiecentrum geweest? Van wat ik weet is dat ze vaak willen dat je eerst in nl hebt gerevalideerd voordat je naar Davos mag van de zorgverzekering.
Mijn huisarts zei vandaag dat ik het met de longarts toch eens over Davos moest hebben, ik ben net klaar met revalideren in Heideheuvel. Er liep bijna een aanvraag voor Davos, omdat hh erg uitliep maar uiteindelijk kon ik toch op tijd bij hh terecht.

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 07:45 uur

Denk dat je t best bij de Vereniging Nederland Davos kunt aankloppen. Zij hebben zeker ervaring met wat jij nu meemaakt
Naar voor je hoor! Sterkte en hopelijk komt het toch in orde

Login of registreer om te reageren
04-05-2019 om 14:46 uur

Ik ben afgelopen maandag bij de longarts geweest en voor mij wordt er ook een aanmelding in gang gezet voor Davos. Ik vind het best spannend, vooral omdat ik geen idee heb hoe lang het duurt voor de aanmelding er door is. Volgens de longarts kan het maanden duren omdat de verzekering nogal eens dwars gaat liggen. Ze neemt contact met me op als er aanvullende gegevens nodig zijn. Verder is het dus afwachten. En hopen, vooral dat doe ik heel erg!

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 17:08 uur

En inmiddels is mijn aanvraag ook afgewezen. Tijdens een ziekenhuisopname, het kan allemaal...

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 17:53 uur

@Purple wat vervelend! Zeker nu onderzoek heeft uitgewezen dat de resultaten na Davos veel beter zijn dan hier in nl revalideren. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 20:18 uur
Reactie op Juno92

@Purple wat vervelend! Zeker nu onderzoek heeft uitgewezen dat de resultaten na Davos veel beter zijn dan hier in nl revalideren. Beterschap!

Ja ik ben er ook best van van slag. Lig al weer een week in het ziekenhuis, opgehaald door de ambulance. Het was echt een beetje mijn laatste strohalm, en nu dit. Maar we laten het er niet bij zitten. Er wordt hard gewerkt om tóch in Davos te komen. Ik weet alleen even niet zo goed hoe ik de tussentijd moet gaan overbruggen...

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 20:39 uur

Heftig voor je! Sterkte en beterschap en hopelijk gaat t toch lukken!

Login of registreer om te reageren
19-06-2019 om 21:06 uur

Heel veel sterkte en ik hoop dat je alsnog snel in Davos zit!

Login of registreer om te reageren
31-08-2019 om 14:27 uur

In 2016 was ik ook doorverwezen naar Davos , ik werd ook afgewezen maar dankzij het NAD kon ik een jaar later toch alsnog naar Davos. Ik heb ook meegedaan aan het onderzoek ; hooggebergte behandeling vs behandeling in NL. Voor zover ik weet is het nu wetenschappelijk aangetoond dat een hooggebergte behandeling veel effectiever is dan een behandeling in NL. Laten we hopen dat de verzekeringen wat soepeler worden met het goedkeuren van een aanvraag naar het NAD.

Login of registreer om te reageren