Hoe voel jij je vandaag? #166

10-05-2019 om 04:58 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #165

De reacties zijn gesloten.
28-05-2019 om 10:41 uur

hoi allemaal,

Ik val weer flink in de "prijzen"
flinke neusverkoudheid en zeehonden blaf.

de nodige medicatie erbij gekregen van de huisarts. En verder rustig houden en uitzieken.

Alle ander die het nodig beterschap

30-05-2019 om 11:40 uur

...... En daar zat ik afgelopen week weer bij de dietiste. Voor de 3x dat ik wil afvallen, de vorige 2 keren is het gelukt.
Tja..... ik heb vorig jaar vele malen geprobeerd om het weer te doen en nu op eigen houtje, maar t lukte niet. Ik volgde de adviezen van de vorige keren op, dit zorgde er steeds voor dat ik verkouden werd met afloop ab en pred.…...
dus daar zat ik weer bij de dietiste....

Ik blijk veel spieren te hebben, 10 kg meer dan anderen vrouwen van mijn leeftijd en lengte. Goed nieuws, het vele sporten jarenlang blijkt goed te werken.
Maar hoe nu af te vallen. Aankomen is door prednisolon, extra tussendoortjes en waarschijnlijk overgang. Het dieet is nu 2200 kcal en 85 gr eiwitten (vorige keer 1500 kcal en 80 eiwit), en advies om een kilo pet maand af te vallen, dus heel rustig afvallen.
we gaan er weer voor :-)

Ook deze week naar de podoloog geweest. nu steunzooltjes voor mijn holle voeten in de hoop dat ik niet meer zo moe stijf en na vele km lopen. En ook dat ik langer dan een half jaar met mijn schoenen kan doen... ik loop ze rap scheef af, al zijn het dure of goedkope, het maakt niets uit.

Met mijn longen gaat het goed. ik hou hoge dosering nog een maand, dit ivm vakanties in juni waar ik niet goed weet hoe dat voor mijn longen uitpakt.
al heb ik wel de serevent afgebouwd naar normaal dosering voor mij.

22-06-2019 om 14:58 uur

Wat is het hier stil. Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het langzaam weer de goede kant op. Het hoesten is veel minder, ik ben minder benauwd en ik heb vandaag weer een flink stuk kunnen roeien zonder daarna helemaal doodop te zijn :)

Mijn energie moet ik nog opbouwen, net als de uren die ik werk maar ook dat gaat de goede kant op gelukkig. Binnenkort nog een ochtend met veel onderzoeken in het ziekenhuis en de week daarna naar de longarts.

22-06-2019 om 15:10 uur

Nou, om dan ook maar weer een duit in het zakje te doen.
Fijn om te horen dat 't beter gaat @Daantje
Na een dip in de winter en het voorjaar nu ook weer in de opbouwfase.
De dip werd mede veroorzaakt doordat een aneurysma op mijn aorta werd geconstateerd.
Er is ook in tweede aanleg besloten om gezien de risico's van een ingreep het maar even aan te kijken.
Het aneurysma is mooi ingekapseld en levert geen acuut gevaar op.
Wel elk half jaar controle en CT-scan.

22-06-2019 om 15:19 uur

Bij mij gaat het langzaam beter. Ik ga morgen, na een opname van 11 dagen weer naar huis. Het was mijn 4e opname sinds maart en herstel is nog ver weg. Maar ik kan al weer 10 meter lopen! Deze week de afwijzing voor Davos gekregen en die heeft er flink ingehakt, vooral mentaal. Nu ik weet dat er aan alle kanten aan gewerkt wordt om mij toch daar te krijgen, ben ik zelf natuurlijk ook verplicht mijn beste beentje weer voor te zetten. Ik vind het heerlijk om weer naar huis te gaan, maar zie er ook wel tegenop. Komt vast weer goed.

22-06-2019 om 17:42 uur

@balling wel een geruststelling voor nu dan na die onzekere tijd. Hopelijk blijf je lang stabiel en kan je weer opbouwen.

@Purple wat pittig zo'n afwijzing. Ik begrijp dat er nog gewerkt wordt om wel toestemming te krijgen. Fijn dat je iig weer naar huis kan. Hoop dat je gauw goed nieuws krijgt en echt kunt herstellen.

22-06-2019 om 23:18 uur

@daantje wat fijn dat je weer een stuk hebt roeien zonder daarna bij te moeten komen!

@balling dat lijkt me best wel een lastig idee, om met zoiets rond te blijven lopen. Aan de andere kant zal een operatie ook niet zonder risico zijn. Hopelijk heb je er vertrouwen in dat jouw artsen de beste weg voor jou hebben gekozen.

@Purple jeetje, zo'n afwijzing is niet niets. Chronisch ziek zijn lijkt soms wel een dagtaak, vind ik.

Ik ga kwa astma ok, wel rotte dagen gehad met dat hele vochtige, drukkende weer. Verder niet top, rug gaat niet lekker en depressie vreet ook aan me.

We bikkelen door! Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

23-06-2019 om 09:33 uur

Ik ben zo moe als een hond, maar nu is de oorzaak bekend: een veel te laag Hb van 5,6. Geen gewone bloedarmoede dus extra ijzer helpt niet. Via een internist wordt er gezocht naar de onderliggende oorzaak, dus uitgebreid bloedonderzoek, een paar biopten, een maag-darm onderzoek, en tenslotte nog een ctscan van hals, thorax, abdomen. Volgende week de uitslag........
Het goede nieuws is dat mijn longen onverstoorbaar goed zijn, weer of geen weer!

@Daantje fijn dat je merkt dat je vooruit gaat!

@balling Dat is voor jou ook een spannende tijd geweest. Vind je het geen eng idee om met dat aneurysma door te lopen?

@soosh Dat wordt afzien met die hittegolf? Woon je in het zuidoosten (zoals ik). Ik zou nu graag op een Waddeneiland zitten. Sterkte met alles, een depressie is niet niks.

@purple dat is balen zo'n afwijzing. Moet je nu zelf overal achteraan om het alsnog voor elkaar te krijgen? Sterkte!

23-06-2019 om 11:23 uur

@"Oma Akke"
De longarts in Davos is er mee bezig en als het goed is mijn eigen longartsen ook. Ik heb tot vanmorgen aan de zuurstof in het ziekenhuis gelegen en ben nu net thuis. Ik hoop dat Davos alsnog gaat lukken, weet niet zo goed hoe ik er zelf nog bovenop kan komen. Gelukkig heb ik wel een vernevelapparaat gekregen nu voor thuis. En verder wordt alles door de thuiszorg gedaan.

23-06-2019 om 16:38 uur

@Daantje, fijn dat je de berg weer opklimt, voelt goed he!
@Purple, dan heb je wel tijd nodig om aan te sterken, veel opnames achter de rug.
Hoop dat het goed komt met Davos.
@Balling, aan de ene kant fijn dat je nu nog geen operatie krijgt maar angstig lijkt het mij wel, gelukkig wordt het elk half jr bekeken.
@Soosh, sterkte, soms is het wel veel allemaal.
@Oma Akke, spannende tijden, duimen draaien hoor! nu met die hitte erbij nog extra moe denk ik, sterkte.

Hier moe en meer benauwd vd warmte, wordt een weekje afzien! Zit ook niet aan zee jammer genoeg :)
Voetenbadjes, ijsjes en veel water, natte handdoek in de nek (looks alsof ik een topsporter ben:)