Copd fase 4

07-07-2019 om 12:20 uur

Hallo ik heb een vraagje heb copd fase 4 maar hoef niet terug naar longarts raar of niet

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:25 uur

Als je stabiel ben, kan je huisarts je misschien begeleiden? Maar als het goed is heb je dat dan wel afgesproken toen je de laatste keer bij de longarts was?

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:29 uur

Nee er is helemaal niets afgesproken verder vind heel vreemd heb wel contact met longverpleegkundige om de drie weken omdat ik nog rook maar verder niets en ik weet dat ik moet stoppen met roken ben nu bezig met e sigaret en heb tabex

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:30 uur

Je kan het eens vragen bij de longverpleegkundige als je daar toch bent, hoe het nu verder gaat met de controles.

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:33 uur

Hoi daantje je begrijp me denk ik niet of ik leg het verkeerd uit ik heb via telefoon contact met verpleegkundige maar hoef helemaal niet terug te komen misschien opgegeven of zo daarom stel ik deze vraag

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:37 uur

Je kan toch ook telefonisch aan de longverpleegkundige vragen hoe het nu verder moet dan met controles? Zij kan in je dossier zien wat de longarts geschreven heeft, of je dossier gesloten is en je terugverwezen bent naar de huisarts of dat verdere controles volgen na het stoppen met roken traject.

Lijkt me niet dat je opgegeven bent, dan heeft het ook geen zin meer om te stoppen met roken.

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 14:53 uur

Ook ik denk dat je niet opgegeven bent, anders zou er geen contact met de longverpleegkundige zijn. Zolang je stabiel bent heeft contact met de longarts geen zin tenzij je in een slechte periode komt bv met een opname. Verdere acties zoals bijvoorbeeld de optie ventielen of transplantatie komen pas aan de orde als je niet meer rookt. Vandaar dat een longarts nu geen meerwaarde heeft. Later na het stoppen weer wel.
Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 19:49 uur

Gewoon aan je lvk vragen hoe het zit met de controles, soms kan de huisarts dit ook doen.
Lijkt mij wel dat je onder controle hoort te staan, wanneer je stabiel bent zul je minder vaak hoeven te komen maar geen controle lijkt mij vreemd.
Maar je bent niet opgegeven hoor, dat lijkt mij heel sterk.
Sterkte en gewoon je lvk bellen of je huisarts.

Login of registreer om te reageren
08-07-2019 om 10:31 uur

@Stefanie
Waar lees jij dat @angel2005 nog rookt?
Als dat zo is dan heb je overigens gelijk. Dan is het dweilen met de kraan open.

Login of registreer om te reageren
08-07-2019 om 11:35 uur

In het 2e schrijven staat dat ze nog rookt balling. Wel opletten he haha. Overigens ook e-peuk ( of evt kauwgom etc ) mag niet als je voor verdere opties in aanmerking wilt komen en voor zover ik weet moet je minimaal een half jaar overal vanaf zijn.

Login of registreer om te reageren
08-07-2019 om 16:23 uur

Ach @Stefanie. Zat ik weer te slapen. Maandagochtend! Sorry.

Login of registreer om te reageren