Zomerperikelen..

09-07-2019 om 17:53 uur

Hallo allemaal:)
Hier ben ik dan weer, met poging twee.. n Paar weken geleden had ik ook n blog gemaakt en met t plaatsen ging t mis! Zo jammer, want ik had veel geschreven en was zo n momentje dat ik er tijd voor had. Had de xolairspuiten gekregen en moet dan altijd drie uur wachten, dus ik dacht, als ik n blog maak gaat die tijd wat voorbij.. Maar helaas!!
Nieuwe poging, nieuwe kansen!
Ondertussen zijn de weken voorbij gevlogen, de seizoenen gewisseld en hebben onze kinderen zomervakantie.. Heerlijk, ik kijk er altijd naar uit! Even niks geen huiswerk en deadlines, geen schooltassen klaarmaken en de klok in de gaten houden!! Gewoon lekker lummelen en genieten van de tijd samen. Dat gaat nu wel n beetje tussen de bedrijven door omdat ik nog steeds revalideer. En daarom zijn de kinderen veel bij oppas.. Maar toch zijn er genoeg genietmomentjes hoor, we maken ze gewoon;) Gisteren op pad geweest met de jongste. Heb sinds kort een scootmobiel waarmee ik verder kom dan huis en erf.. We gingen picknicken aan zee, lekker uitwaaien, schelpjes zoeken en babbelen onderweg! O wat een genot!!
Onze jongste is ondertussen ook jarig geweest, feestjes gevierd en wat was t gezellig! Ben blij dat erbij kon zijn, door t hersenletsel heb k snel last van overprikkeling waardoor sociale activiteiten een grote opgave zijn. Met de ergo heb k een heel plan opgesteld icl noodplan voor t geval t mis gaat, zodat ik toch kan deelnemen aan verjaardagen ed. Ook de familiedag kon ik daardoor aanwezig zijn, met aangepaste tijden maar ik was erbij!
De lente met al t jongs dat daarbij hoort, is voorbij. Heb vaak heel stilletjes voor t raam gestaan, gekeken en me verwonderd over de zorgzaamheid en stiptheid van vogelouders! Prachtig om te zien hoe de babymusjes, dotjes pluis eigenlijk, hun eerste vliegles kregen. Ze zaten op de pergola, binnen handbereik te zitten met hun trillerige vleugeltjes.. Onze tuin was blijkbaar n veilig oord in n omgeving met veel katten! Beetje schurkig waren ze ook wel hoor, toen ze eenmaal de slaplantjes gevonden hadden, konden ze er niet meer afblijven! En dan familie koolmees, vinnige vogeltjes, die ook al kwamen buurten! Ze zaten in t nestkastje van de buren.. Binnen een paar dagen was al t wintervoeder, wat nog ophing na de winter, opgepeuzeld! Wat een plezier!!
Nu heeft de zomer zn intrede gedaan, lekker warme dagen gehad. De kinderen hebben al heerlijk in t zwembad gezwommen, fijn dat we er plaats voor hebben in de tuin:) Ook nu nog zit ik met mn neus in de zon, mn ene wang is er warm van geworden.. Toch heb ik deze periode best last van mn longen. Het gaat niet echt lekker maar ook niet superslecht, meer zo dat t rommelt zonder ophouden. Het is het wisselvallige en dan weer vochtige weer wat me parten speelt. Ook de zuidenwind maakt dat ik benauwd ben, er smog is van fabrieken uit de buurt. Daarnaast heb ik ontzettend last van jeukende uitslag door de eikenprocessierups, ook de rest van ons gezin zit er regelmatig onder. Waarschijnlijk heeft dat ook zo n invloed op mn longen en kno-gebied en is t cirkeltje rond denk k.. Weinig aan te doen zei ook allergoloog, er is geen middel nog wat afdoende helpt tegen de reactie van de brandgaten van de rups. Nog even en dan zijn de rupsen of opgeruimd of gepopt.. Tot die tijd smeren we tegen de jeuk en puf ik extra, het is niet anders!
Voor nu even genoeg geschreven, hoop weer sneller hier terug te zijn hoor! Dan hoef ik niet zoveel schrijfwerk in te halen:)
Nu gezellig een spelletje doen met de kids en n bakje thee erbij! Laten we vooral genieten van elkaar en de vakantie!!

Lieve groet voor jullie :\">

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 19:54 uur

Deze is in ieder geval gelukt ;)
Leuk weer van je te lezen! Genoeg te doen en genoeg te genieten...mooi!
Wens je een goede zomer met je gezin met heel veel mooie momenten!
En dat je gezondheid je niet teveel beperkt.
Liefs

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 22:14 uur

Wat fijn dat je zo geniet, ook vd kleine dingen!
Lekker zwembadje voor je kinderen en de vogeltjes geniet ik ook zo van.
Een fijne zomer, vakantie voelt al fijn, er hoeft even niet zoveel.
Liefs en geniet samen met je gezin

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 23:10 uur

Wat lekker dat ze al vakantie hebben en je samen kan genieten, al zijn het de kleine dingen!
En ik wens dat de groei van de vijand van de eikenprocessierups (even vergeten welke vogels) snel stijgt, om in de toekomst zulke plagen te voorkomen.
Ik wens jullie een heel mooie zomer samen!

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 07:12 uur

Dankjewel dames! Leuk dat jullie weer meelezen:) Juist het kunnen genieten van kleine dingen geeft zoveel voldoening..
Lieve groet.

Login of registreer om te reageren