Zomer, zon en warmte!

26-07-2019 om 12:25 uur

Hoi allemaal,
Nu k lekker op de bank zit, kan ik maar beter gelijk een stukje schrijven ook!
De warmte heeft me naar binnengedreven en hangend in huis denk k aan wat ik afgelopen weken wel eens uit mn mond liet vallen.. 'Tsjonge, nu is t zomer en wat een buien en regen hebben we. Wat zou t fijn zijn als t een poosje stabiel droog weer zou worden'! Nou, die wens is uitgekomen en hoe..
Verder ga ik helemaal niet over de warmte schrijven, niet over alles waardoor deze week best zwaar is. Lekker niet:) We proberen t uit te zitten en volgen met verbazing dat record op record verbroken wordt, wat de hitte betreft dan.
We, de kids en ik, hebben afgelopen week leuke knutselwerkjes gemaakt. Een spaarvarkentje van papier-maché omdat t er zo lief uitzag in n kinderblad... Een deurhanger voor de jongste die graag uitslaapt maar 'jullie maken zoveel lawaai als je uit bed komt'... Nu worden we op tijd herinnerd aan n nog slapen kind;). En ook m deurhanger voor mijn kamertje beneden, dan worden ze eraan herinnerd dat ik even een dutje doe of iig probeer te rusten...Onze oudste maakte zelfs een eigen bordspel en dat vind ik toch echt heel knap! Het is bijna af en dan gaan we uiteraard een potje spelen!!
Natuurlijk hebben we ook goed gebruik gemaakt van t zwembad in de tuin, Heerlijk!! Zelfs zo lekker koel dat ik in de verzengende hitte stond te klappertanden van de kou, haha! En de kinderen maar lachen:) Zeker toen ik mn evenwicht verloor, wel n x of 5 en vervolgens koppie-onder ging.. Het is nog niet eenvoudig om in middelhoog water je evenwicht te bewaren, niet voor mij althans, dus woep kwamen de beentjes boven drijven.. Zo is zelfs zwemmen met de kids nog training, makkelijk dat t zo tussendoor gaat! De bal overgooien, n potje balketjetrap, badminton of basketbal, t is allemaal wat de fysio graag hoort.. En de kinderen graag doen, ik erbij hoor! Alleen ben ik veel te fanatiek en wil teveel, het lijkt of ik t nooit leer.. Het is de aard van t beestje, het zal er altijd n beetje in blijven denk k! Het lukt steeds beter, met behulp van 'de professionals', mijn mannemaatje en lieve tips van vrienden en fam met de kids als supporters!!
Heb afgelopen weken heel veel testen moeten doen om precies vast te stellen welke beperkingen mijn hersenletsel veroorzaakt naast de lichamelijke strubbels. Het was een uitputtingsslag voor mijn brein, t werd tot t uiterste uitgedaagd wat bijzonder frustreerde omdat t niet lukte en dat maakte me weer emotioneel.. Soort van ketting reactie. Natuurlijk wist ik best waar mn beperkingen liggen, loop er dagelijks tegenaan maar nu staat t op papier. Zwart op wit.. Je ziet aan de buitenkant niet aan mij dat mn hoofd n dreun heeft gekregen van de ontstekingen in de hersenen, het is n 'stille catastrofe' vlgs de arts. Bij mij gaat t vooral mis bij t opslaan van informatie, wat ook, t gaat in t verkeerde schuifje en dan kan ik t niet meer terugvinden. Zodoende ben ik gesprekken, opdrachten en wat ook binnen 5 minuten weer kwijt.. Das heel vervelend. Ook is de verwerkingssnelheid van mn hersenen traag, is mn concentratie verminderd. Al met al is t n stukje ingewikkelder geworden om mezelf te handhaven in gezelschap en de samenleving. Het is gebeurd, het moest zo zijn.. Ik geloof dat er niets gebeurd wat God niet weet! Dat geeft troost en moed om door te gaan!
Mn longen krabbelen weer op na een infectie, gelukkig snel onderkent en gestart met extra medicatie. t Is viraal dus de Flixotide verneveling uit de kast getrokken. En t helpt.. Adequaat starten met noodmedicatie om zo n snelle achteruitgang te voorkomen, zo staat t in mn astmaplan.. En zo heb ik t dus gedaan, niet eigenwijs geweest maar adequaat handelen. Dit 'eigenwijze ding' is er best trots op, het geeft ook wel wat zelfvertrouwen;) Hopelijk kan zodoende de prednison in de kast blijven!

De tomatenplantjes in de moestuin hebben t naar de zin met deze warmte. We hebben heel veel cherry's staan, nu zijn t echt zongerijpte tomaatjes. Zo lekker en fleurig op de salade.. Van de rest hier thuis hoor want ik eet ze niet vanwege all reacties. Ook de komkommers zijn niet aan te eten! Zoveel!! Bij elke hap geniet ik volop, das vaak want ik lust ze graag.. Het grappige is dat t allemaal van die komkommers zijn met n soort stekeltjes.. Van die gladde, net als uit de winkel, lukt op een of andere manier niet. De smaak is goed dus geen probleem!

Nu wachten we op de verkoeling die onderweg is!

Lieve groet Milly

Ps: ik denk aan jullie hoor in deze weersomstandigheden :-*

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 18:28 uur

Lieve Milly

Wat een heerlijke blog weer. Heb er bewondering voor hoe je zo positief weet te schrijven over dingen die wel heftig zijn en ingrijpend. Echt mooi en bijzonder!

Knuffels en blij dat je actieplan zo adequaat ingezet ook zo adequaat heeft geholpen!! Geeft idd zelfvertrouwen!

Liefs

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 19:23 uur

He @Edelweiss, dankjewel :\">
Leuk ook dat je reageert, het geeft stimulans om verder te schrijven!
Lieve groet!

Login of registreer om te reageren
26-07-2019 om 19:34 uur

Wat mooi geschreven weer, ik word er vrolijk van!
Je hebt heel wat te verstouwen en dan zo ermee omgaan, petje af!
Geniet vd zomervakantie, genieten wij een stukje met je mee, liefs xxx

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 08:26 uur

Hahaha, ik lees: de komkommers zijn niet te eten!
Maar ik denk dat jouw komkommers beter smaakt dan in de winkel.:)

Leuk Milly, om te lezen. Ga even terug lezen, want ik weet niet wat er met je aan de hand is.

Lieve groet, Anna

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 09:13 uur

Het klinkt heel gezellig en alsof jullie echt genieten van de vakantie. Heerlijk.

Ik herken de stekelige komkommers en weet ook niet hoe het kan. Ook hebben ze vaak meer zaad dan in de winkel. Misschien toch een ander ras? Mijn tomaatjes doen het niet zo helaas.

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 09:21 uur

@goudvisje, dankjewel! O heerlijk dat je vrolijk wordt van mijn schrijfsels:) Ben dankbaar dat ik nog leef en dan leer je relativeren.. Tuurlijk is t wel eens moeilijk maar voel me elke dag zo gedragen en dat geeft kracht voor elke dag opnieuw!
@Anna50, zeker! Onze komkommers smaken prima, we 'boeren' biologisch en t geeft veel vreugde om steeds te kunnen oogsten en al die heerlijkheden te mogen eten!
Leuk dat je meeleest! In t kort, heb ernstig allergisch astma en afgelopen zomer op vakantie een hersen en hersenvliesontsteking gehad. Daardoor hersenletsel en zijn mn gehoor en evenwicht beschadigt. Daar revalideer ik voor..
Hoef je niet zoveel terug te lezen;)

Login of registreer om te reageren
27-07-2019 om 11:32 uur

He @Daantje! Ja klopt, eigen komkommers zijn een beetje anders dan uit de winkel. Heb er wel gezaaid van dat 'winkelras' maar ook die hebben in eigen teelt stekeltjes en ze blijven veel korter.. Ach t maakt niet uit, de maak is goed;) Jammer dat je tomaatjes t niet zo goed doen. Het is bij veel mensen hoorde ik, dr bloemetjes vallen gewoon af en worden dus geen tomaatjes. Is dat t t bij jou ook? Aan onze plantjes hangt een derde van wat zou kunnen, gezien de lege plekjes aan de takjes. Maar wat er aan hangt is dan wel groter...
Hopelijk kun je tomaatjes van eigen teelt eten nog! Succes ermee:)

Login of registreer om te reageren
30-07-2019 om 08:36 uur

@Milly, dank je wel. Ik hoop dat het nu beter met je gaat?

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 06:19 uur

@Anna50, langzaam aan gaat t steeds beter. Probeer over maanden te kijken en dan zie ik wel
vooruitgang vooral lichamelijk. Hersenen zijn kwetsbaar, zal ws bepaalde klachten blijven houden.

Login of registreer om te reageren