Zand tussen mn tenen...

06-08-2019 om 15:22 uur

Dag mensen,
Nu is t echt vakantie hoor! Manlief ook vrij van zn werk, de kids niet steeds naar oppas omdat ik zelf ook twee weekjes niet naar revalidatie hoef... Even niks verplicht, geen afspraken en geen strakke planning:) Wat een heerlijk gevoel!! Kom maar op, laat de dagen maar komen hoor! Om de vakantie een vliegende start te geven, gingen we gister naar t strand.. Oh, t is minstens een jaar geleden dat ik op t warme zand heb gestaan met blote voeten! Het woei behoorlijk hard en de zee was erg wild met hoge golven.. Daar hou ik van, de wind door mn haren en t gebrul van de zee! Hoofd leeg laten waaien en niks anders dan blik op de horizon boven t water. We kozen n stuk strand waar n plankier ligt, kan de rolstoel n heel eind mee;) Dan naast t plankier op n handdoek geploft en ziedaar, een wens in vervulling!! Vanwege de harde wind over t mulle zand was ik binnen no time gezandstraald haha.. Hoort helemaal bij dat ultieme strandgevoel net als de broodjes die krakend van t zand naar binnen verdwijnen!
Toch hield ik t niet lang vol op mn doekje in t vliegende zand.. De rest van t gezin stond al aan de vloedlijn, schelpjes zoeken, over de golven springen en vissen met n schepnet.. De oudste leverde een waar gevecht met de golven voor t behoud van zn zandkasteel! Helaas had de zee teveel in zn mars en n gigantische golf nam t kasteel en kindlief half erbij, mee in zn greep..
Geen dagje strand zonder dat mn voeten in t zilte vocht hebben gestaan, dat hoord er absoluut bij! Wie niet waagt, wie niet wint:) Dus, hups, in de benen en met de blote voeten over t zand. Niet eenvoudig als je balans niet precies goed is, maar met n arm van manlief ging t langzaam maar zeker richting zee! Het is gelukt, heb in de spetterende golven gestaan, YES!! Bij wijze van oefening n stukje heen en weer lang de zee gelopen, niet teveel naar t bewegende water kijken want daar wordt je zo duizelig van;)
Geen dagje strand zonder zon, die kwam op den duur ook nog erbij! Heerlijk de warmte van de zon op je lijf.. Er trokken eerst flinke buien langs, op n paar spetters na bleef t gelukkig droog! We hadden niet eens jassen mee.. De zon tegen de donkere wolken leverde nog n mooie regenboog op! Prachtig, ik kijk verwondert naar deze boog vol kleur en voel me niet alleen..
Deze dag voel ik me een stuk minder benauwd! Het zout doet goed, dat vloog door de harde wind letterlijk door de lucht;) Mooi meegenomen zeg!
Met n moe lijf en zere beenspieren stapte ik weer in de auto, maar ook zo vol van deze fijne dag waar we allemaal van
hebben genoten! Thuis gekomen vonden we in onze schoenen en kleding n berg zand als herinnering..

Lieve groet

:-*

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 15:28 uur

Heeeeerlijk zoals je het omschrijft. Ik houd er ook zo van, voeten in het zand, zonnetje in je gezicht en altijd even pootje baden. Mijn moeder neemt nog altijd stiekem een handdoek mee omdat ze weet dat ik altijd even met mijn voeten in de zee wil.

Afgelopen zaterdag nog een zandkasteel gebouwd voor mijn petekindje van 14 maanden, prachtig vond ze het. En even met mijn voeten in het water ;) al was dit niet echt strand.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 19:28 uur

Ja ik zie jullie helemaal bezig en jou gaan! Je hebt t echt beeldend ongeschreven en ik had zelfs in de bergen een strandgevoel daardoor ;)

Dat er nog maar veel van zulke geniet-dagen zullen komen, gun ik jou en je gezin!

Liefs

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 21:25 uur

Wat heerlijk voor jullie! Echt genieten, hoop dat er nog veel van zulke dagen komen.
En loop je nu binnen ook in een zandbak,:) meestal vind je weken later nog zand hihi.
Lekker genieten, liefs xxx

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 06:22 uur

Heerlijk om te lezen en dat je ervan geniet! :)
In ieder geval heb jij nu een mooi zacht huidje van een natuurlijke scrub. hahaha
Ik ben opgegroeid aan zee en hou er ook ontzettend veel van.

Liefs Anna xxx

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 07:38 uur

Wat een heerlijke dag zo op het strand! En je beschrijft het heel mooi, alsof we er bij waren:)
Dagen later vind je nog overal zand hahaha.
En je bent in ieder geval goed gescrubd, scheelt weer dan hoef je dat niet zelf te doen:)

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 10:02 uur

@Daantje, ja dat je met je voeten in zee staat heeft iets.. Grappig dat je moeder nog steeds n doek paraat heeft voor t geval dat..:) Zandkastelen bouwen is zo leuk, kon t kleine ding er wel afblijven tot t klaar was? Onze jongste kon vol bewondering toekijken maar de oudste zat bij de eerste emmer zand al klaar om de boel plat te meppen...
@Edelweiss, een Hollands gevoel in de bergen dus.. :) Mooi dat t mn schrijfsel dat doet!
@goudvisje, ja dat zand.. Het kwam zelf uit mn haar bij t haren wassen hihi!
@Anna50, leuk dat we onze liefde voor de zee delen! Ook Zeeuws bloed? Pff, n scrubbeurt was er niks bij haha!
@Nckiie, klopt! De vloer lag bezaait met zand. Wij hebben tegels en laminaat, met sokken slier je zo uit! Mn gezicht prikte idd behoorlijk van t zout wat door de lucht vloog.. Dus na de scrub ook nog n reiniging;)

Dames, bedankt voor de lieve, gunnende reacties! Liefs :\">

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 10:44 uur

@Milly , mijn vader kwam uit Zeeland. Dus zeker Zeeuws bloed. :)

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 10:56 uur

@Milly erg herkenbaar! Ik was laatst ook naar het strand en het waaide heel hard, het zand deed gewoon pijn wat op je waaide en uit alle zakken kwam nog zand na dagen hahaha

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 13:50 uur

Door je verhaal heb ik ook met mijn voeten in de zee gestaan, virtueel. Heerlijk!

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 19:42 uur

Haha nee, het werd geen mooi kasteel, meer zandhopen. Maar leuk om weer eens mee bezig te zijn.

Ik ben nogal een perfectionist maar zand in mijn huis, kan ik me dan weer niet zo aan storen. Net zoals ik ontbijt op bed geen probleem vind wat betreft de kruimels.

Login of registreer om te reageren