Misselijk en beklemmend gevoel , net strakke bh band

08-04-2019 om 10:45 uur

Wie herkent dit en wat helpt?

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 14:25 uur

Ik ken dit ook. Ik doe dan meestal wat ademhaling oefeningen.
Er staan er diversen op You Tube
Dit helpt mij goed.

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 19:15 uur

Die strakke band, kan het misschien door spanning komen?

Ik had dat een keer in 1979 's avonds voor mijn (grote) galblaas operatie.

Login of registreer om te reageren
07-08-2019 om 22:20 uur

Ik heb dit ook geregeled bij benauwdheid, idd ook bij spanning kan dit extra zijn.
Vaak nemen de longen meer ruimte in en houd je teveel lucht vast, opblazen of hyperinflatie vd longen.

Login of registreer om te reageren
11-08-2019 om 15:13 uur

Ik had het meestal als ik in bed lig maar nu ook al overdag.Slaap al op 2 kussens, heb een paar dagen geen last gehad en nu was het weer begonnen.Krijg er ook een angst gevoel van en durf bijna niet naar bed, slaap ook bijna niet daardoor.

Login of registreer om te reageren
11-08-2019 om 15:58 uur

@Yvonne74 ,het is ook soms een beangstigend gevoel, en snachts is of voelt alles erger.
Als je het niet vertrouwd even overleggen met je arts.
Bij mij hoort het echt bij de copd, heb het niet altijd maar wel bij ernstige benauwdheid en als ik ziek ben ook vaak.
Ook vaak pijn onder mijn ribben boog en rug.

Login of registreer om te reageren
21-08-2019 om 09:20 uur

Ik herken dit zeker, bij mij speelt het op dit moment ook erg op en gaat gepaard met vermoeidheid. Ik denk dat ik over mijn grenzen gegaan ben. Dat heb je soms als het lekker gaat dan doe je toch ineens teveel.
Jammer genoeg heb ik er dan ook vaak hoofdpijn bij doordat ik dan 's nachts heel diep slaap.
De longarts gaf al aan dat dit inderdaad kan komen door "opgeblazen longen".
Goed en lang uitademen, ademhalingsoefeningen doen en rust nemen helpt mij meestal.
Ik heb COPD cold 4 en ernstig longemfyseem.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Login of registreer om te reageren
26-05-2020 om 18:06 uur
Reactie op Yvonne74

Ik had het meestal als ik in bed lig maar nu ook al overdag.Slaap al op 2 kussens, heb een paar dagen geen last gehad en nu was het weer begonnen.Krijg er ook een angst gevoel van en durf bijna niet naar bed, slaap ook bijna niet daardoor.

Login of registreer om te reageren
26-05-2020 om 18:07 uur

Gebruik al jaren ,een inslaap tablet 10mg.
Dat bevalt mij prima.

Login of registreer om te reageren