Rhinocort

11-09-2019 om 14:05 uur

Goedemiddag leden van het Long forum.
Ik zit even met de handen in het haar.
Als ik niet op de juiste plek zit dan hoor ik het ook graag maar ik weet gewoon even niet meer waar ik het zoeken moet.

De Rhinocort gebruikte ik al 13 jaar in poeder vorm. Hiervoor in spray vorm maar hier kreeg ik bloedneusen van dus vandaag overgestapt naar de poeder vorm.
Nu is de poeder vorm niet leverbaar en zet de huisdokter mij op de spray vorm. Ik kijk hier zo tegen op omdat ik weet dat dit bloedneusen oplevert. Nu ligt het klaar bij de apotheek terwijl ik gevraagd heb wat kunnen we hier anders voor gebruiken.
Ook heb ik al contact opgezocht met Groningen de Allergieologie afdeling maar deze kunnen mij op dit moment niet helpen zonder weer een nieuwe doorverwijzing van mijn huisdokter(Waar ik dus ook om gevraagd heb bij mijn huisdokter maar deze wil hij schijnbaar niet geven omdat hij mij de spray weer geeft)
In het verleden heeft de huisdokter mij vrij gemakkelijk prednison gegeven zo van dan pept het je weer op. Terwijl bleek dat mijn puf niet meer werkzaam was en ik een nieuwe puf kreeg van de longarts(ook een paar keer om moeten zeuren om naar de longarts te mogen) De oude puf kwam niet in mijn longen terecht en de nieuwe puf wel want daar zit een soort toeter op.

Ik word dus een beetje gek van mijn huisdokter die denkt mijn lichaam te kennen door 1 blik op het dossier te kijken en dan gewoon denkt hup spray vorm doen we gewoon. Terwijl als je in mijn neus binnen kijkt zie je al allemaal korstjes zitten waardoor je ook weet dat mijn neus dus gevoelig is voor sprays ;)

Heeft iemand misschien tips?
Van huisarts veranderen kan ik natuurlijk ook doen maar ik ben al eens verhuist van huisarts en dit heeft dus niets opgeleverd ze begrijpen niet dat iemand die geeft om haar lichaam niet zomaar zeurt maar zeurt omdat ze weet wat haar lichaam doet.
Groetjes Ilse

Login of registreer om te reageren
11-09-2019 om 16:26 uur

Ik ga nu ook weer beginnen met een neusspray waar ik enorme neusbloedingen van kreeg, in de hoop dat ik het nu niet krijg omdat de alternatieven of te smerig zijn of te onhandig. Dus ik zou zeggen probeer het en wellicht heb je er nu geen last van. En inderdaad richting de oren spuiten is mij ook geleerd.

En als je verwijzingen wil kan je wellicht van te voren op papier schrijven waarom je iets wil en het zo duidelijker uitleggen. Waarschijnlijk ziet jouw huisarts er op dat moment het nut nog niet van in en moet je het duidelijk uitleggen.

Login of registreer om te reageren
27-09-2021 om 13:04 uur

Wat is jullie oplossing geweest? Ik zit nog steeds zonder energie met het wegvallen van de rhinocort

Login of registreer om te reageren
21-11-2021 om 14:24 uur

Beste allemaal,

Ik gebruikte ook rhinocort en moest ook over op de neusspray. Dat werkte bij mij niet. Ik gebruik nu pulmicort met het bovenstuk van de rhinocort. Ik werd wat nerveus omdat ik die maar een had, en dus geen reserve-exemplaar. Samen met een bekende heb ik geprobeerd om met een 3-d printer een reserve-exemplaar te maken. Dit is na veel proberen gelukt! Heel blij mee!

Groetjes Leontine

Login of registreer om te reageren