Welke medicatie innemen bij een opstoot?

22-09-2019 om 18:11 uur

k heb net een opstoot achter de rug. Meer ademnood, meer vermoeid, zware hoest en slijm ophoesten. In mijn geval gaat dit dan gepaard met ophoesten van bloed bij het slijm. Blijken lekjes te zijn in de kleine adertjes in de longen. Vorig jaar via een ader in de lies dichtgemaakt, een tijdje goed gebleven maar nu weer opnieuw.
Nu vraag ik mij af of ik tijdens zo'n opstoot geen specifieke medicatie kan nemen om de ernst en gevolgen van zo'n opstoot te beperken. Ik denk aan tijdelijk cortisone nemen bijvoorbeeld.
Dank voor de reacties en groetjes.

Login of registreer om te reageren
22-09-2019 om 18:16 uur

Dit zou mogelijk kunnen helpen maar moet altijd in overleg met je arts, dus zou het daarmee overleggen, sterkte!

Login of registreer om te reageren
23-09-2019 om 05:57 uur

Bedankt voor de reactie goudvisje. Ik ben alweer wat te impulsief geweest. Na wat zoeken op het forum heb ik toch hee wat items gevonden i.v.m. opstoot - medicatie.
Ik ga bij een volgend bezoek aan de huisarts overleggen met heel wat verzamelde info.

Groetjes.

Login of registreer om te reageren
23-09-2019 om 07:32 uur

@Frederiek wellicht kun je een actieplan maken wat al te doen bij eerste verslechtering om wellicht een opstoot te voorkomen. En daarna wat te doen bij een opstoot etc.
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren