Hoe voel jij je vandaag #167

31-08-2019 om 16:57 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #166

De reacties zijn gesloten.
11-09-2019 om 19:02 uur

Daantje fijn dat je een nuttig en fijn gesprek had met longarts. Ik hoop dat werk wat makkelijker worden.

11-09-2019 om 19:04 uur

Bloempje74 wat vervelend dat pred niet werkt. Ik hoop dat niet erger wordt.

Ik doe rustig aan ik kan ook bijna niet anders. Ik lig veel op bed.

12-09-2019 om 05:33 uur

Op het moment heel erg benauwd omdat ik geen medicijnen meer in mag nemen ivm longfunctie test vanmiddag. Toch wel eng om zolang benauwd te zijn.
Hoop dat ik vanmiddag duidelijkheid heb.
Wordt vervolgd!

Sterkte iedereen.

12-09-2019 om 18:02 uur

Kirsji ik hoop dat het goed gegaan is met de longfunctie test.

Ik heb een afspraak voor maandag staan bij de huisarts. Ik zit met het volgende ik gebruik al 10 jaar fluticason. Laatste jaren 2 sprays in elk neusgat elke dag en een tablet levecotirzine. Nu een 1 jaar a 2 jaar flixotide 100 gr 2 keer per dag langdurige inhalator. Nu 2 weken ongeveer 2 a 3 keer per dag ventolin. Ik was de eerste paar dagen echt ziek en nu weer al een paar dagen. Het is echt niet prettig. Veel slapen hoofdpijn opgezwollen slijmvliezen en benauwdheid op de longen ik ben bezorgt dat ik een stootkuur met zwaardere medicatie nodig heb. Ik heb ook een paar jaar geleden travgyl 1 a 2 dagen gehad maar was er echt sloom door en viel bijna in slaap op plekken waar je niet wil zoals als je met de hond aan het lopen bent. Wat is jullie ervaring hier in.

12-09-2019 om 20:07 uur

Ik denk dat ik ga proberen om dingen op te gaan delen zoals het huishouden en de tuin. Ik hoop dat ik dan meer kan voorkomen dat ik zo ziek wordt als nu. Ik denk dat ik nu niet kan voorkomen dat ik een stootkuur nodig heb anders laat de huisarts me niet komen denk ik.

13-09-2019 om 06:26 uur

@paardenbloem ja is goed gegaan. Ik blies zonder medicijnen als met medicijnen goed. De medicijnen die ik gebruikte waren te zwaar voor mijn longen waardoor ave rechts werkte .(werd er dus benauwd van)
Heb gister een ander medicijn mee gekregen de foster nexthaler een poeder inhalatie dat dieper in de longen komt. Moet het 2-4x perdag gebruiken 1 of 2 pufjes moest er zelf beetje mee spelen zei de longarts wat het beste bij me gaat.
Heb het al 2 keer ingenomen en bij gebruik komt er poeder op me tong terecht, is dit normaal ?
Had ook een allergie test gedaan via het bloed en gelukkig nergens allergies voor, ik heb dus milde niet allergisch astma, maar dat wist ik 1,5 jaar geleden ook al alleen heeft de longarts die ik toen had dat nooit zo gezegd.

Ik heb dus heel gevoelige luchtwegen.

Niet leuk dat je steeds zo ziek bent @paardenbloem
Sterkte.

13-09-2019 om 08:50 uur

kirsji fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.

Ik ben nu vandaag gegaan. Ik vond het te lang duren maandag en had er veel last van. Iheb antibiotica gekregen voor de luchtwegen en ik hoop dat mijn slijmvliezen in de bij holtes ook slinken.
Ik mag flixotide langwerkende luchtwegverwijderaar het dubbele van gebruiken gebruiken zolang nodig. Ik ben eerder gegaan omdat ik niet fijn vond om na het weekend te gaan.

13-09-2019 om 08:56 uur

Gelukkig waren mijn longen schoon.

25-09-2019 om 14:48 uur

Na overleg met mijn longarts vandaag begonnen met een prednisolonkuur. Door de tramadol en pijn werd ik steeds benauwder.
de tramadol is gestopt en is nu oxycodon. hopelijk weten de artsen snel waar de schouderpijn weg komt, wacht nu op de mri

25-09-2019 om 15:54 uur

Zou je dat wel doen die oxicodon? Vergif!!