Airflow3 (totale longdenervatie)

17-08-2019 om 12:37 uur

Zijn hier nog meer mensen die mee gaan doen aan het wetenschappelijk onderzoek Airflow 3?
Was voor ventielen/coils en chirurgische longvolume reductie afgewezen. Nu heeft UMCG mij benadert om van deze gelegenheid gebruik te maken.
Filmpje over Airflow 3 staat op internet.

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 12:06 uur

Als ik kijk op internet zie ik luchtdrukspuiten. Denk niet dat je dat bedoelt. hahaha

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 12:21 uur

@Anna50 :-j , moet je op google: airflow 3 umcg intikken dan kom je er wel,of je t filmpje ziet weet ik niet maar desnoods zoeken op youtube en zelfde intikken, dit onderzoek moet nog starten vlgs mij

Login of registreer om te reageren
20-08-2019 om 15:12 uur

Het onderzoek begint dit jaar. De eerste in Nederland is vlgs mij in al begonnen met screening.
Zou fijn zijn als er door longfonds ook aandacht aan besteed zou worden.
Maar helaas kunnen er slechts 30 mensen in Nederland aan deelnemen.

Login of registreer om te reageren
04-10-2019 om 21:33 uur

Ja, ben benaderd, in augustus screening gedaan. Begin september behandeling gehad.
Moet zeggen dat begeleiding in Groningen super is. Goede uitleg, gevaren en voordelen worden goed besproken, zowel de professor als de begeleidende doctoren (geen dokters) nemen alle tijd en ruimte. Ook na de behandeling is de begeleiding uitstekend. Of ik er voordeel van heb zal de tijd moeten leren. De eerste weken merk ik er nog niet zo veel van, maar dat kan ook komen door het vreselijke slechte en vooral natte weer in ons landje.
Vragen......stel ze gerust.

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 11:40 uur

Wat fijn dat dit mogelijk was @Dutch_F ,ik ben ook geregeld in Groningen, eerst longventielen gehad en vind ze daar allemaal even kundig en prettig in de omgang.
Gebeurde deze ingreep onder volledige narcose en wat houdt dit precies in, er word niks in de long aangebracht zoals ventiel of coil toch?
Hoop dat je er veel profijt van gaat krijgen!

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 18:59 uur
Reactie op Anoniem

Ja, ben benaderd, in augustus screening gedaan. Begin september behandeling gehad.
Moet zeggen dat begeleiding in Groningen super is. Goede uitleg, gevaren en voordelen worden goed besproken, zowel de professor als de begeleidende doctoren (geen dokters) nemen alle tijd en ruimte. Ook na de behandeling is de begeleiding uitstekend. Of ik er voordeel van heb zal de tijd moeten leren. De eerste weken merk ik er nog niet zo veel van, maar dat kan ook komen door het vreselijke slechte en vooral natte weer in ons landje.
Vragen......stel ze gerust.

Je kan toch ook in de placebo groep zitten?

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 21:20 uur

Ja klopt, dat weet je niet en dat zeggen de artsen en begeleiders natuurlijk ook niet. Maar gezien het weer in NL van de afgelopen weken zou ik zeer verbaasd zijn geweest als er verandering was. Dus ik blijf hopen.

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 21:24 uur
Reactie op goudvisje
Wat fijn dat dit mogelijk was @Dutch_F ,ik ben ook geregeld in Groningen, eerst longventielen gehad en vind ze daar allemaal even kundig en prettig in de omgang.
Gebeurde deze ingreep onder volledige narcose en wat houdt dit precies in, er word niks in de long aangebracht zoals ventiel of coil toch?
Hoop dat je er veel profijt van gaat krijgen!

Ja was onder volledige narcose. Het filmpje geeft een betere uitleg dan dat ik kan doen. En ja ik hoop ook op profijt natuurlijk ?

Login of registreer om te reageren