Mag ik even afreageren hier?

09-10-2019 om 10:39 uur

Twee jaar geleden vier onderzoeken gehad, die dit jaar herhaald moeten worden.

Toen: Verschillende afspraken op vier dagen, weliswaar op verschillende locaties, maar dat was niet erg.

Nu: Afspraken opgesplitst en op diverse locaties gezet. Waarom? "De artsen hebben het liever niet allemaal op 1 dag".
Daarom laten ze je als doodzieke patiënt van de ene naar de andere locatie vliegen.

Waar is een beetje patiëntvriendelijkheid gebleven...........???

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 10:49 uur

P.S.
Na uren aan de telefoon en veel gez..., uiteindelijk het aantal dagen terug kunnen brengen tot zes.

Nu totaal uitgeput.

Ze weten kennelijk niet wat ze mensen aandoen!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:05 uur

Nou, van mij mag je flink mopperen. Je hebt helemaal gelijk, ze denken waarschijnlijk niet na. :(

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:12 uur

Dat mag hier altijd en wat naar!!! Zelfde als er onderzoeken gepland staan en je ligt opgenomen kunnen ze die dan net zo goed doen hoef je al niet meer te reizen (bloedonderzoeken bijvoorbeeld) maar nee ze laten je liever vaker reizen en kijken niet eens of de mogelijkheid er is.
Ik snap je frustratie helemaal!!! Je moet vechten voor jezelf terwijl je al weinig energie hebt. Ipv dat ze bellen om te overleggen, maar kost teveel tijd en geld en moeite vrees ik. Dus spreken ze gewoon van alles af vaak onhandig en dan mag de patiënt weer energie daaraan uitgeven om het recht te breien:(

En nee ze snappen het echt niet! Soms een enkeling die een ziek iemand van dichtbij mee heeft gemaakt of zelf erg ziek ik geweest.

Gelukkig heb je er iets van kunnen maken maar pffff sterkte alvast!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 11:13 uur

Tja hieruit blijkt maar weer eens dat je slechts een nummer bent en geen mens. Nu is dat gelukkig niet overal zo maar dit vind ik echt niet kunnen. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 13:03 uur

Reageer jij hier maar eens flink van je af hoor. Daar heb je wel recht op!
Wij herkennen hier wel iets van in een andere mate.
Een diabetespatiënt om 14 uur op de agenda te zetten voor een onderzoek waarbij je nuchter moet zijn.
Of toch 2 afspraken op 1 dag te zetten, fijn zou je denken, nou nee hoor, eentje om kwart voor 9 en de tweede s'middags om half 4. Wat moet je doen in die tussentijd??? En het kost een hele dag parkeergeld.

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 13:33 uur

Soms wordt het ook zo dommig gepland allemaal, ik ben s'ochtends op mn slechts, ook al meermalen doorgegeven en altijd word ik om 8 uur ingepland om spiro te blazen en elke keer moet ik weer de afpraak verzetten, en opnieuw vragen of ze hier een notitie van maken, ja hoor....nee dus...
Dus reageer maar mooi af, soms kosten dit soort zaken al alle energie van de dag.

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 13:36 uur

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo herken. Ik wil altijd het liefst op een vaste dag en dat staat in de computer en over het algemeen gaat dat altijd goed. Laatst wilde ik mijn Xolair op een andere dag ivm vakantie en daarna weer op de vaste dag en dat ging ook goed. Ik wil ook nooit vroeg op de dag en over het algemeen is dat ook geen probleem. Soms moet ik wel eens apart komen voor longfunctie en poliafspraak maar dat is dan omdat ik zelf niet op een andere dag kan.

Login of registreer om te reageren
09-10-2019 om 13:53 uur

De vraag die bij mij opkomt is, waarom willen artsen dit? is hier een goede reden voor?
ik denk namelijk dat (bijna) alle artsen/ziekenhuizen patientvriendelijk denken.

ook ik heb nooit moeite met afspraken maken op de voor mij handige dag. En soms moeten meerdere onderzoeken op verschillende dagen ivm medicatie, intensiviteit of id.

en natuurlijk mag je je hier altijd afreageren!

Login of registreer om te reageren