Assistentes

12-10-2019 om 12:24 uur

Hebben jullie weleens te maken (gehad) met assistentes die kattig zijn, irritant, onredelijk, buiten hun boekje gaan?
Ik werd gisteren gebeld door de assistente van de huisarts. Ik had o.m. bloeddrukmedicijnen besteld. Die kreeg ik niet, zo zei ze, omdat het 13 maanden geleden was dat ik voor bloeddrukcontrole geweest ben. Okay, dat is mogelijk.
U moet elke 3 maanden bloeddruk laten meten bij de assistente, zei ze.
Nee hoor, ik heb met de h.a. afgesproken dat ik dat zelf heel goed kan regelen, en 1 x per jaar laat ik bloed prikken en bespreek dan e.e.a. met hem.
Nou volgens haar klopte dat niet.
Het klopt wel, zei ik.
Het werd verder een irritant gesprek. Ik bleef netjes en beleefd maar wel met innerlijke stijgende ergernis. (heel goed voor mijn bloeddruk dus :D maar niet heus)
Mijn dochter die naast me op de bank zat, hoorde haar gerebbel door de telefoon heen.
Nou mam, zei ze, ik denk dat ik hem erop had gegooid.
Die neiging had ik ook, maar dan krijg ik mn medicijnen niet.

Alles ging op zeer belerende toon, terwijl ik al zo'n ruim 15 jaar dit beleid,. samen met de huisarts, voer.
Ik ben geen onnozele troela, maar weet heel goed waar mijn grenzen liggen en wat de oorzaak van mijn hoge bloeddruk is.
Ik weet zonder dit te meten, wanneer hij te hoog of te laag is.

Maar hebben jullie ook weleens iets dergelijks aan de hand gehad en zo ja, wat gebeurde er dan verder?

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 11:54 uur

Je hebt gelijk ems! Gelukkig zijn ze er ook en over het algemeen gebeuren bij slechts enkel die dingen vaak helpen ze juist wel heel goed:)

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 12:02 uur

precies, ik stond gisteren bij de apotheek voor neusdruppels... lag er neusspray. Apoth. ass. en ik hebben er om gelachen, en t is omgezet naar druppels.
en in mijn volgende bestelling vermeld ik het nogmaals duidelijk. Opgelost ipv boos zijn

domme fouten is slecht en moet je direct op reageren, of gesprek aanvragen. maar kleine dingen... ik maak ook wel eens fouten.

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 12:09 uur

Precies ik heb soms ook de grootste lol om een raar foutje of verspreking ook van mezelf xD
Heb een shirt met ellendeling (heideheuvel dingetje) en de reacties die je dan krijgt hahaha en ook een trui met zeehond en muts met astmaatje, beetje zelfspot hoort erbij:p

Mijn arts zei dat ik nuchter moest zijn voor bloedonderzoek, hoefde niet. Maar ik durfde dus geen pillen (slik er veel en moet veel water bij) te nemen. Dus ik eerst boos want verging van de pijn, maarja mijn ma duwde de rolstoel dus we waren net een botsauto en had sowieso pijn van het lachen haha. Voordeel had lekker vers geperste sinaasappelsap en heerlijk broodje in het restaurant om het goed te maken voor mezelf haha

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 12:40 uur

Ja, we maken allemaal fouten, vaak kan erover gepraat en wordt t naar tevredenheid opgelost gelukkig! Gekker vind ik die x dat er serieus een grote fout was gemaakt in de bejegening en ik daar best ondersteboven van was, bij n vervangende ha. Kon destijds t niet aan om de vervanger te spreken dus bij eigen Ha t voorval besproken. Zegt hij bloedleuk, 'denk er s een poosje over na of schrijf t op, dan is t vast niet meer zo erg voor je'! En ik zie t niet staan hoor in je dossier dat de vervanger dat gezegt heeft.. Heb gevraagt of hij zoiets in n dossier zou zetten dan.. Ongelooflijk!!
(Was net thuis na twee weken zknhuis in D.avos ivm met h.ersenontsteking en omdat k geen papieren meehad dacht hij dat ik g.ek was geworden op v.akantie en geloofde t pas nadat hij vlgd dag de Z.witserse arts had gesproken!!!)

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 13:49 uur
Reactie op emsepems

mensen, het is duidelijk dat t niet altijd slim gaat bij de assistentes en artsen.
mijn mening, direct zeggen, want alleen dat helpt... en ben je overvallen, dan een afspraak maken om dit te bespreken.

hier kunnen we namelijk eindeloos verhalen vertellend... maar volgens mij voegt dat nu niet meer zoveel toe

Het is ook niet de bedoeling om alleen maar negatieve verhalen hier neer te zetten. Maar ik heb het geopend puur voor herkenning. En graag met wat humor, want vaak helpt het dat je in ellendige tijden toch kunt lachen. Dat relativeert weer.

Login of registreer om te reageren
17-10-2019 om 13:50 uur
Reactie op emsepems

mensen, het is duidelijk dat t niet altijd slim gaat bij de assistentes en artsen.
mijn mening, direct zeggen, want alleen dat helpt... en ben je overvallen, dan een afspraak maken om dit te bespreken.

A helpt dat niet altijd, B kan het zijn dat de assitente of arts het zich niet eens kan herinneren of C zo heb ik niet het gezegd of bedoeld.
Het werkt alleen als je er direkt op kunt reageren. Maar vaak lijkt het op een machtsverhouding, al is dat natuurlijk niet zo. Maar jij als patiƫnt bent toch afhankelijk in bepaalde zin.

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 09:30 uur
Reactie op Thirza
Reactie op emsepems
mensen, het is duidelijk dat t niet altijd slim gaat bij de assistentes en artsen.
mijn mening, direct zeggen, want alleen dat helpt... en ben je overvallen, dan een afspraak maken om dit te bespreken.

hier kunnen we namelijk eindeloos verhalen vertellend... maar volgens mij voegt dat nu niet meer zoveel toe

Het is ook niet de bedoeling om alleen maar negatieve verhalen hier neer te zetten. Maar ik heb het geopend puur voor herkenning. En graag met wat humor, want vaak helpt het dat je in ellendige tijden toch kunt lachen. Dat relativeert weer.

Ik geef je helemaal gelijk. Humor doet een hoop goed! :)

Login of registreer om te reageren