oktober 2019 - Griepprik

30-09-2019 om 14:28 uur

Griepprik.
De uitnodiging voor de griepprik valt alweer op de mat. Of het verstandig is om wel of niet een griepprik te halen, is een individuele keuze.

Longpatiënten behoren tot een risicogroep: ze zijn extra vatbaar voor de jaarlijkse griep. Bovendien zijn ze er langer ziek van en kan de griep flinke gevolgen hebben, zoals een longaanval.

Bij de keuze kunnen de volgende overwegingen gemaakt worden m.b.t. wel of niet vaccineren:
• Is de ziekte redelijk onder controle?
• Zijn er bij eerdere griepprikken complicaties opgetreden?
• Hoeveel ziektelast kan er de komende periode verdragen worden? (te denken valt aan: examens, verhuizing, werk etc.)

Wat is jullie ervaring met de griepprik?

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 10:36 uur

Gaan voor die prik is mij advies !! Vanaf de prognose COPD griepprik gehaald een nooit geen koorts meer,
hiervoor elke jaar mijn bedje in met hoge koorts. En nu denk ik laat dat griepvirus maar komen!! Ik ben er klaar voor :))

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 11:34 uur

@Oldie1 , ik denk blijf maar lekker weg griepvirus hihi, want je bent nooit 100%beschermd tegen de griep, maar snap wat je bedoelt, je bent er klaar voor:)

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 11:50 uur

eigenlijk bedoelde ik ik ben klaar voor de komende winter zonder die vermaledijde griep

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 09:40 uur

Ik zou hem het liefst vandaag nog gaan halen , maar moet helaas nog tot 30 november wachten ... in 2014 ( of 15 , dat weet ik niet meer ) toen er wat mis was met de griepprik , heb ik in 3 maanden tijd 3 keer een luchtweginfectie gehad , 3 keer 10 dagen ziekenhuis en dat heeft me de das omgedaan ... ik kelderde van copd 2 naar 3/4 . dus kom maar op met die prik !!

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 10:51 uur

Ik moest eigenlijk wachten tot 31 oktober maar kan die dag niet, dus heb hem eergister al gehaald zonder problemen:) ja beetje reactie op de plek van de injectie, mar ben blij dat ik hem nu al heb gehad!

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 12:02 uur
Reactie op Morena

Ik zou hem het liefst vandaag nog gaan halen , maar moet helaas nog tot 30 november wachten ... in 2014 ( of 15 , dat weet ik niet meer ) toen er wat mis was met de griepprik , heb ik in 3 maanden tijd 3 keer een luchtweginfectie gehad , 3 keer 10 dagen ziekenhuis en dat heeft me de das omgedaan ... ik kelderde van copd 2 naar 3/4 . dus kom maar op met die prik !!

voordat de griepspuit gaat werken duurt max 6 weken, en de griepgolf (influenza) begint vaak in half januari. half nov kan dus nog prima, ik krijg hem dan ook...
maar begrijp je ongerustheid

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 12:18 uur

Bij ons ook pas half november via de huisarts maar ik mag niet in die week in combinatie met mijn xolair. Ik geloof dat het op werk eerder is en anders moet ik de huisarts er even over bellen.

Login of registreer om te reageren
19-10-2019 om 12:35 uur
Reactie op emsepems

voordat de griepspuit gaat werken duurt max 6 weken, en de griepgolf (influenza) begint vaak in half januari. half nov kan dus nog prima, ik krijg hem dan ook...
maar begrijp je ongerustheid

Oh ik dacht 2 weken maar bedankt voor de info stelt me weer beetje gerust:) jij snapt ook wel denk ik dat ik hem zsm wilde halen en vorig jaar werd er zo op geaasd door mijn artsen dat ik er beetje onzeker over werd. Dankje voor de geruststelling!

Login of registreer om te reageren
24-10-2019 om 13:10 uur

@emsepems en @Nckiie Mijn huisarts heeft me vorig jaar ook verteld dat het 2 weken duurt voor de griepprik gaat werken .. , maar idd bedankt voor de geruststelling over de griepgolf .. !!

Login of registreer om te reageren