Interview met Balling

29-05-2017 om 21:28 uur

https://www.mupload.nl/img/89odefsxh1nsq.jpg

Wat is je (forum)naam?
balling.
Als in ballingschap, al dan niet vrijwillig.
Ook een (groot) deel van m’n achternaam.

Ben je man of vrouw?
Al mijn hele leven overtuigt man.
Nooit enig verlangen naar genderdiversificatie voelen opkomen.

Waar kom je vandaan?
Ik kom uit het verleden, ik ben in het heden en hoop naar de toekomst te gaan.
Zonder gekheid.
Ik ben geboren in ’s-Gravenhage uit Bossche ouders en opgeroeid in de Kempen.
Dat opgroeien in het Katholieke Brabant in de 50’er en 60’er jaren ervaar ik als iets bijzonders omdat ik in een relatief kleine gemeenschap, op de breuklijn van de tijd, de hevige veranderdingen heb mogen meemaken. Ik ken dus nog de warme saamhorigheid van het dorp maar ook de benauwdheid van de sociale controle, van het “Heilige Roomse Leven”. Of zoals Jan Terlouw het laatst noemde: “Het touwtje uit de brievenbus”.
Mooie romige verhalen, muziek als koorknaapje en zingen in de nachtmis met het orkest en daarna kerstontbijt met een glas donker bier met suiker. Ik denk er nog vaak met weemoed aan terug maar ik heb dan ook niets “ergs” meegemaakt in de biechtstoel.
Maar ook hevige confrontaties met de directeur van mijn middelbare school om lang haar, brommers en stempeltjes van de dancing.
Het zijn allemaal ervaringen die een opgroeiende jongen vormen en die ook enigszins de verklaring zijn voor mijn zorgen over de toekomst. Vandaar de openingszin bij deze vraag. Ook de kennismaking met de muziek en de Klassieken heb ik te danken aan betrokken en kundige onderwijzers en ,wat toen heette “autoriteiten”.
Na mijn studie aan de kunstacademie/lerarenopleiding ben ik in Tilburg blijven “hangen” en tegenwoordig woon ik met mijn dame in een mooi wit vrijstaand huis annex kantoor in een van de dorpen rond Breda.
We hebben geen kinderen mede door “druk, druk, druk.

Wanneer ben je jarig?
Ik ben dus op 14 april 1952 geboren in ’s-Gravenhage op Tweede Paasdag om ½ 1.
Of zoals mijn vader zei: “Tussen de soep en de aardappels”.
Mooi ook: In die tijd werd er vroeg ontbeten ’ s middags warm gegeten.

Verliefd/Verloofd/Getrouwd?
Na veel amoureuze omzwervingen ben ik op relatief late leeftijd (43) getrouwd nadat we daar, heel modern, 10 jaar over onderhandeld hebben. Nooit een seconde spijt van gehad.

https://www.mupload.nl/img/4ctdptmah6th0.jpg
Le porte chiuse di Alba e Montepulciano

Login of registreer om te reageren
31-05-2017 om 19:10 uur

Wat een leuk interview blij dat het weer terug is. Ik heb het gemist.
Nu weet je wat meer over de persoon achter de naam.
Balling en gwenny bedankt.

Login of registreer om te reageren
01-06-2017 om 20:29 uur

Leuk dat het weer terug is en een leuk interview

Login of registreer om te reageren
03-06-2017 om 10:01 uur

Erg leuk en uitgebreid interview! Leuk om wat meer over balling te lezen.

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 10:44 uur

Leuk , ik lees net dat @balling connecties had met VOF de Kunst , daar zat mijn neef nog in , das allemaal lang geleden :-) de goeie ouwe tijd !!

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 11:10 uur

@Morena
Dan moet ik 'm ooit tegen het lijf gelopen zijn.
Lang geleden. Een tijdperk dat hier geclassificeerd is als jeugdzonden.

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 11:56 uur

@balling , jeugdzonden ?? zo heb ik het nooit bekeken , voor mij blijft het de goeie ouwe tijd !! Ik zou nu geen 20 meer willen zijn , je kan niet eens meer spijbelen of zoiets :-)

Login of registreer om te reageren
29-10-2019 om 15:56 uur

@Morena
Nou ja, jeugdzonde is misschien wat sterk uitgedrukt aangezien het een periode is geweest waarin ik gevormd ben tot wat ik nu ben.
Het was een hectische en slopende tijd. Muziekmaken is leuk, heel leuk zelfs maar alles wat er bij komt in het leven van een popmuziekkant on the road, was toch achteraf niet zo erg fijn.
Cliché maar het was zoals het was: Sex and drugs and Rock & Roll.
Ik heb er veel van geleerd. Vooral wat ik niet (meer) wil.
Mijn wijze vader zei altijd: "Als je weet wat je niet wil, weet je al de helft".

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 10:21 uur

@balling Tja , ik was pas op mijn 30ste on the road , ofwel op de vlucht , maar eerlijk gezegd heb ik van iedere zondige minuut genoten ... Ik heb maar 1 ding geleerd , het leven is kort en je leeft maar 1 keer :-)
btw ... ik ben ietsjes jonger , maar was er heel vroeg bij .. misschien zijn we elkaar in Tilburg of Eindhoven ook nog wel tegen t lijf gelopen :-)

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 12:21 uur

@Morena
De Spoel, Swinge bij Dinge, Tooten, Noorderlicht, t Elfde Gebod, Rumorz, Effenaar etc...........

Login of registreer om te reageren
30-10-2019 om 19:16 uur

@balling , ik ken ze allemaal maar ook Batuka, Looijersbeurs, de Baron , Poort van Kleef .......

Login of registreer om te reageren