Heb jij nog gesport vandaag? #58

30-10-2019 om 17:40 uur Gesloten

Hier weer verder

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #57

De reacties zijn gesloten.
30-10-2019 om 15:57 uur

ik heb ook een klein rondje gewandeld, door t bos, ging op zoek naar paddenstoelen, maar de meesten zijn al weg. wel was t prachtig in t bos met de mooie kleuren, t zonnetje en heel veel zingende vogels. leuk was de houtsnip die voor mijn voeten weg vloog.

31-10-2019 om 14:16 uur

Gister toch even de stad in geweest op krukken en dat was topsport veel te veel gedaan voor mijn doen en daarna fysio en toen even langs de winkel waar iemand voor de in- en uitgang stond te roken dus ook nog een aanval dus vandaag een bankhangdagje en de kat doet gezellig mee:)

Morgen druk dagje dus wordt voor mij ook topsport, niet handig gepland en daarna het weekend goed bijkomen en uitrusten:)
Maar voordeel is dat ik met lotgenoten op pad ga dus die lopen ook niet zo hard en hebben ook vaker rust nodig:D en hopelijk kan ik in de auto nog even slapen op de heenweg.

31-10-2019 om 14:17 uur

@emsepems ik geniet al helemaal mee alleen al van hoe beeldend jij het verteld:D ik houd van de herfstkleuren in het bos! Die krakende blaadjes onder je voeten, heerlijk!!!

02-11-2019 om 11:50 uur

Het kwam met bakken naar beneden vanmorgen. Regenpak aan en naar de roeivereniging gefietst en daar binnen getraind. Het was passen en meten met de beschikbare ruimte binnen maar we zaten met twee leden die net hadden leren roeien en dat was eigenlijk heel leuk!

07-11-2019 om 13:17 uur

Ik sport gewoon door, weer of geen weer, benauwd of niet, is dat slim? Ik loop hard en ben er sinds kort achter dat ik astma heb....

07-11-2019 om 13:26 uur

Sporten altijd goed maar gewoon doorgaan terwijl je erg benauwd bent niet, erfoor puffen kan helpen en kun je slecht tegen vocht dan zou ik binnen sporten.
Bewegen is goed maar roofbouw plegen nooit
Succes!

07-11-2019 om 14:01 uur
Reactie op Crienus

Ik sport gewoon door, weer of geen weer, benauwd of niet, is dat slim? Ik loop hard en ben er sinds kort achter dat ik astma heb....

eerlijk? ik vind het dom als je benauwd bent door te sporten. je breekt af ipv dat je opbouwt. maar bewegen (rondje lopen, rondje fietsen zonder hijgen) is wel goed.
als je geen last hebt van t weer kun je prima buiten sporten, maar dat is denk ik nu je net weet dat je astma hebt even voelen/ leren voelen

08-11-2019 om 07:29 uur

@Crienus, ik lees in n ander topic dat je nog maar net weet dat je astma hebt. Denk dat je nog inzicht moet krijgen in waar je grenzen liggen. Maar als je al benauwd bent is t niet verstandig om te gaan te sporten, je lichaam geeft een signaal wat je serieus moet nemen hoor!
Vraag een gesprek aan met de longverpleegkundige (als je door longarts wordt behandeld) of de praktijkondersteuner wanneer je bij de huisarts onder behandeling bent, met hun kun je bespreken waar je tegenaan loopt. Ook al je twijfels en vragen kun je daar neerleggen, zo raak je meer vertrouwd met je astma en leer je binnen je grenzen te blijven. Echt, als je binnen je grenzen blijft, hou je t het langste vol!
Succes he!

08-11-2019 om 12:28 uur

mooi rondje in een natuurgebied gelopen.

https://i.postimg.cc/PrxMv5zw/20191108-110934.jpg

09-11-2019 om 07:17 uur
Reactie op emsepems
Reactie op Crienus
Ik sport gewoon door, weer of geen weer, benauwd of niet, is dat slim? Ik loop hard en ben er sinds kort achter dat ik astma heb....

eerlijk? ik vind het dom als je benauwd bent door te sporten. je breekt af ipv dat je opbouwt. maar bewegen (rondje lopen, rondje fietsen zonder hijgen) is wel goed.
als je geen last hebt van t weer kun je prima buiten sporten, maar dat is denk ik nu je net weet dat je astma hebt even voelen/ leren voelen