Copd en spierzwakte

08-09-2019 om 21:25 uur

Hoihoi,

Hier ben ik maar weer eens.
Ik kan momenteel mijn vragen niet bij mijn longarts kwijt, aangezien hij pas in oktober terug is van een lange vakantie ( is hem gegund hoor).
Ik heb dus naast mijn copd ook een spierziekte, en chronische lyme, en, en, en....allemaal vastgestelde diagnoses...en nee ik word hier zeker niet vrolijk van.

Kennen jullie ook het probleem van ernstige spierzwakte bij copd?
Of herkent iemand het volgende....enorme zweet aanvallen ( geen overgangsopvliegers), dag en nacht, met periodes.
Dus 6 maand aan 1 stuk, dan vervolgens maanden weer niet 1 zweetaanval, en vervolgens begint de ellende weer.

Schildklier, hormonen etc zijn gecheckt en oke.

Het probleem is dat die drie dingen hand in hand lijken te gaan, zodra ik zweet aanvallen krijg, ben ik echt goed ziek, en zeer zwak, en dus ook benauwder.

Geen arts die mij hier tot nu toe een antwoord op kon geven.

Wel zei mijn longarts bij het eerste consult, dat een deel van mijn zwakte ook veroorzaakt werd door de copd.

Dus alle imput van jullie is welkom.

Alvast bedankt,

Groetjes Moon.

Login of registreer om te reageren
11-11-2019 om 19:03 uur

Ik herken die spier zwakte ook, ik heb copd4 maar ik moet erbij vertellen dat ik ook bacteriën in mijn rechter long heb. De s. aureus en de e. coli, daarnaast had ik een dierentuin vol met anderen bacteriën erbij, deze zijn inmiddels weg, de s. aureus heeft zich ingekapseld of sporen achter gelaten, ik was opgegeven door het team van longartsen, ik werd overgeplaatst nawr een hospice, tja einde verhaal dacht iedereen, maar tegen alle verwachtingen in, de ontstekingen zijn allemaal weg, het abces is schoon, wel hebben deze bacteriën als het ware de bovenste longkwab opgegeten, dus zeer weinig long inhoud over ook omdat ik op beide longen erg veel emfyseem heb. Ik weeg nu nog maar 56 kilo maar ik leef nog! Waarschijnlijk heb ik ook het syndroom van Pierre-Marie-Bamberger, erg veel pijn in mijn handen, benen, enkels enz. Ik kan dus niet zoveel meer nu maar ik bekijk van dag tot dag wat ik aan kan. Ik woon in Curaçao, het klimaat hier werkt heel gunstig op je longen als je (bv) copd hebt. Maar het voelt wel als een uitstel van executie moet ik eerlijk bekennen en ook mijn longarts zei, ik kan niet garanderen dat u niet meer ziek wordt. Hoe dan ook, ik geniet van elke dag die ik krijg, want zo zie ik dat en ik probeer alles zelf te doen al gaat dat met veel moeite. Dus ja, ik herken het zeker, probeer toch te genieten van het leven, ook al is het zwaar, ik wens je veel sterkte en kop op ?

Login of registreer om te reageren