Beste zorgverzekeraar bij Copd.

19-11-2019 om 21:39 uur

Welke zorgverzekeraar is de beste keuze voor vergoeding bij Copd

Zit nu bij Zilveren Kruis en krijg volgend jaar nog maar 3 behandelingen en 27 behandelingen van mijn 3 sterren aanvullende verzekering. Ik ga wekelijks 1 uur groeps fysio hiervoor doen.

Met 4 sterren zou ik 40 i.p.v. 27 behandelingen kunnen krijgen, maar dit zou mij dan ongeveer 26 Euro per maand meer kosten.

Ik vind het allemaal nogal prijzig worden, zijn er misschien nog zorgverzekeraars waar dit aanzienlijk goedkoper is, of is dit nagenoeg overal het zelfde?

Ik heb gold fase 3 klasse B.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 03:52 uur

Het is echt ontzettend moeilijk om te zeggen welke verzekeraar de beste of de goedkoopste is. Er is nu nog onvoldoende informatie om een echte berekening te kunnen maken. Bijvoorbeeld: om te weten of een 4-sterren aanvullende polis lonend is, moet je eerst weten hoeveel een niet-vergoede behandeling zou kosten, en hoeveel je er daarvan zou nemen als je dat zelf zou moeten betalen. Ook telt mee of de fysio zelf zijn prijs in het nieuwe jaar verhoogt, en met hoeveel. Verder telt mee welke voordelen de 4-sterren nog meer biedt, behalve de fysio. Ook dat kan per verzekeraar verschillend zijn. Hopelijk hebben anderen daar al meer ervaring mee: deel jullie ervaring s.v.p., daar kunnen we allemaal voordeel van hebben. Nu is de tijd om te kijken of overstappen of aanpassen van je huidige verzekering voordelig is. Mij duizelt het. Niet omdat de berekening zelf zo moeilijk is, maar door de variabelen die nu nog niet bekend zijn.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 07:11 uur
Reactie op Ko1969

Welke zorgverzekeraar is de beste keuze voor vergoeding bij Copd

Zit nu bij Zilveren Kruis en krijg volgend jaar nog maar 3 behandelingen en 27 behandelingen van mijn 3 sterren aanvullende verzekering. Ik ga wekelijks 1 uur groeps fysio hiervoor doen.

Met 4 sterren zou ik 40 i.p.v. 27 behandelingen kunnen krijgen, maar dit zou mij dan ongeveer 26 Euro per maand meer kosten.

Ik vind het allemaal nogal prijzig worden, zijn er misschien nog zorgverzekeraars waar dit aanzienlijk goedkoper is, of is dit nagenoeg overal het zelfde?

Ik heb gold fase 3 klasse B.

Kijk ook of ze bij 4 sterren een gezondheidsverklaring eisen. Bv voor de tandarts. Bij ZK eisen ze dat. Bij bv DSW niet en heb je bij AV top ook 27x extra fysio. De 3 x fysio komt uit de basis dus is overal hetzelfde.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 07:19 uur

Niet alle zorgverzekeraars vergoeden groeps fysio als fysio behandeling. Dat hangt er van af hoe het gedeclareerd wordt.

Login of registreer om te reageren
20-11-2019 om 10:47 uur

via verzekeringssites kun je uitrekenen wat je goedkoopste optie is voor jou.
maar t is altijd een gok, je weet immers niet wat t komende jaar brengt. zo had ik bv 7x fysio maar zeker 15 nodig...

bedenk dat sporten in een sporthal ook geld kost.

kun je het niet betalen kun je ook sporten bij het longforum, die heeft overal in nederland sportclubjes.

Login of registreer om te reageren