Anthibiotica

28-11-2019 om 18:26 uur

Iemand bekend met Azithromycine

Login of registreer om te reageren
28-11-2019 om 18:44 uur

En wat is jullie ervaring ermee . De longarts wil dit gaan proberen omdat ik door de reumamedicijnen vatbaar ben voor infecties en mijn weerstand door de reumamedicijnen laag is

Login of registreer om te reageren
28-11-2019 om 18:47 uur

volgens mij weet je het al van mij maar mijn ervaring is met azithromycine niet goed (allergisch) maar zithromax gaat erg goed (zelfde medicijn, andere hulpstoffen).

ik gebruik het 3x in de week en sindsdien veel minder infecties

Login of registreer om te reageren
28-11-2019 om 19:46 uur

Een paar weken geleden een 5 daags kuurtje met Azithromycine gehad.
Hardnekkige sinus- en keelontsteking en zowel doxycycline als amoxicilline hadden niet het gewenste effect.
Al na drie dagen aanzienlijke verbetering en nu helemaal weg.
Dat ontlokte mij de uitspraak: "Had dat nou meteen gegeven!"
Nu ben ik 2 maanden aan het sukkelen geweest en had het in 1 week gepiept kunnen zijn.
Zal wel iets met protocollen te maken hebben.

Login of registreer om te reageren
28-11-2019 om 19:54 uur

Goede ervaring mee! Maar het is wel voor iedereen anders dus kan je het het beste zelf uitproberen wat het bij jou doet.

Login of registreer om te reageren
29-11-2019 om 10:40 uur
Reactie op balling

Een paar weken geleden een 5 daags kuurtje met Azithromycine gehad.
Hardnekkige sinus- en keelontsteking en zowel doxycycline als amoxicilline hadden niet het gewenste effect.
Al na drie dagen aanzienlijke verbetering en nu helemaal weg.
Dat ontlokte mij de uitspraak: "Had dat nou meteen gegeven!"
Nu ben ik 2 maanden aan het sukkelen geweest en had het in 1 week gepiept kunnen zijn.
Zal wel iets met protocollen te maken hebben.

Arts begint altijd met "basis a.b." zo noem ik het maar. Pas als blijkt dat de bacteriƫn daar niet gevoelig voor zijn, wordt er naar de zwaardere middelen gegrepen. Zitro is een prima middel, maar geeft ook vaak bijwerkingen. Soms pas op de lange termijn. Bovendien is het duurder dan een simpele amox.

Login of registreer om te reageren
29-11-2019 om 11:30 uur

Azitromycine is een tweede keuze antibioticum ivm resistentie.

Login of registreer om te reageren
29-11-2019 om 12:31 uur

omdat de azitromycine ook ontstekingsremmend werkt heb ik het gekregen voor mijn astma. dat het voor mij daarnaast bacteriedodend werkt is mooi mee genomen :-)
een andere ab is niet ontstekingsremmend

Login of registreer om te reageren