Wanneer werking prednison en Azitromycine

02-12-2019 om 10:57 uur

Hallo allemaal,

Ik ben Joyce en ben nieuw op het forum.
Ik ben nu met mijn 4e dag stootkuur prednison van Azitromycine bezig. Morgen is mijn laatste dag, helaas lig ik s nachts nog steeds wakker van benauwdheid en overdag nog vaak erg benauwd.
Mijn slijm komt maar moeilijk los waardoor mijn puf niet goed werkt.
Daarnaast heb ik geen enkele puf mee.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of wat ik zou moeten doen? Arts bellen?

Groeten,

Joyce

Login of registreer om te reageren
02-12-2019 om 13:24 uur

Hoi Joyce, het zou nu enigszins merkbaar moeten zijn. Welke luchtwegverwijder gebruik je en hoe vaak? Als je Ventolin in huis hebt, neem dat dan eens elke 4 uur in. Kijken of dat wat meer lucht geeft.

Login of registreer om te reageren
02-12-2019 om 14:23 uur

Je zou ook als je ventolin/salbutamol gebruikt, elke 2 uur 1 pufje kunnen doen. Voor het slijm zou je fluimiciel kunnen gebruiken. Vertrouw je het niet de arts bellen. Zeker omdat het morgen de laatste dag is van de kuur.

Login of registreer om te reageren
02-12-2019 om 16:49 uur

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik moet van de longarts mijn foster gebruiken wanneer ik benauwd ben. Inplaats van Ventolin.
Ik heb gebeld en moest langs de huisarts. Deze hoorde niets, en deze heeft mijn prednison verlengt tot zondag.
En hoop dat dat toch nog gaat helpen..

Login of registreer om te reageren
03-12-2019 om 06:34 uur

Soms heb je echt wat langer nodig van de pred. Hoop dat het nu beter gaat. :)

Login of registreer om te reageren
03-12-2019 om 09:52 uur

Fluimicil helpt ook om het slijm los te krijgen. Ik neem bij zulke momenten elke ochtend een bruistablet ban 600mg op aanraden van huis- en longarts en azitromycine kan zijn. Dat je daar na een week pas wat van merkt die werkt langer door. Toen jk begon met onderhoud duurde het een week voor ik wat merkte, maar van de prednison moet je al eerder wat merken

Login of registreer om te reageren
04-12-2019 om 19:37 uur

pred kan bij mij ook dagen duren voordat het werkt hoor. dat ik zo per persoon en longaanval verschillend.

Login of registreer om te reageren
04-12-2019 om 19:46 uur

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn kuur is nu verlengt met 2 weken door de longarts.
En begint nu wat te werken gelukkig!
Dus hopen dat het weer wat stabieler word?

Login of registreer om te reageren