Intake Davos

06-01-2020 om 17:18 uur

Hoi allemaal,

Mijn Longarts heeft de procedure in gang gezet om in Davos te revalideren.
De 16e heb ik een intakegesprek. Ik vind het allemaal erg spannend.
Daarom vraag ik mij af:
Wat houdt de intake in? Wat kan ik verwachten?

Kan iemand een beeld schetsen van hoe de dag eruit ziet in het NAD?

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 14:10 uur

Ja je bedoelt met wie ze een contract hebben als je zo'n soort polis hebt?dat klopt indd
Maar ik bedoel eigenlijk het principe:intern revalideren moet wel in alle bv gelijk zijn maar indd ligt t er aan met welke zorgaanbieder ze dan een contract hebben.
Ik weet niet of mensen nog kunnen veranderen ,denk nu niet meer ,maar anders goed navragen of ze vanuit de BV Davos vergoeden

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 14:14 uur

Even nagekeken, je kan niet meer veranderen kwa zorgverzekering, moet je voor 1 jan opzeggen, dacht altijd wat later....hopelijk hebben veen zorgverzekmij wel een contract met davos

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 15:12 uur
Reactie op Juno92

Snap ik ik ook niet. Eerst zei mijn verzekering we vergoeden het niet en nu toch wel maar niet de reiskosten... en elke verzekering heeft zijn eigen beleid. Ik zit bij zilveren kruis

Ik heb Zilveren Kruis net gebeld met de vraag of zij revalidatie in Davos vergoeden (ik ben bij Zilveren kruis verzekerd) en ze zeiden dat ze dat niet vergoeden......Terwijl ik hun vergoedingenwijzer 2020 lees dat de basisverzekering het WEL vergoedt.
Ik hoop zo dat de dame die ik sprak een vergissing heeft gemaakt.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 15:13 uur
Reactie op goudvisje

Ik denk zelf dat de beslissing nog niet is gevallen, want wanneer het wel vergoedt wordt uit de basisverzekering dan moet dit bij alle verzekeringsmij gelden.
Of wordt dit uit de AV nu vergoedt?dan is het een ander verhaal en kan onderling verschillen indd.
Voorheen werd het uit de BV vergoedt, en de BV is bij elke verzekering hetzelfde, zijn ze verplicht zich aan te houden..
Ben ook wel benieuwd wat nu de uitkomst is.....

@egel, succes met de intake, hoop dat je er heen kunt en er voordeel aan gaat krijgen

Dankjewel Goudvisje!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 15:40 uur
Reactie op goudvisje

Ja je bedoelt met wie ze een contract hebben als je zo'n soort polis hebt?dat klopt indd
Maar ik bedoel eigenlijk het principe:intern revalideren moet wel in alle bv gelijk zijn maar indd ligt t er aan met welke zorgaanbieder ze dan een contract hebben.
Ik weet niet of mensen nog kunnen veranderen ,denk nu niet meer ,maar anders goed navragen of ze vanuit de BV Davos vergoeden

Ik denk dat het er in dit geval niets mee te maken heeft wie er wel of geen contract met DAVOS heeft. Als het echt uit de bv is gehaald dan is het overal en dus geldt dat voor iedereen!
Egel ik ben bang dat de dame gelijk heeft ....

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 16:13 uur

Behalve je reis. Ik wens je alvast heel veel succes daar!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 16:39 uur

Op de sites van diverse andere verzekeraars staat exact dezelfde tekst als bij zilveren kruis. Volgens mij hoe ik t lees valt het nu onder klinische longrevalidatie en heeft goudvisje gelijk dat het er dan om gaat wie er wel of geen contract heeft met davos. Maar heb het gevoel dat het toegankelijker is voor patienten, minder eisen en bv ook mensen met COPD er heen kunnen. Als je maar een verwijzing hebt voor klinische longrevalidatie.

Login of registreer om te reageren