Intake Davos

06-01-2020 om 17:18 uur

Hoi allemaal,

Mijn Longarts heeft de procedure in gang gezet om in Davos te revalideren.
De 16e heb ik een intakegesprek. Ik vind het allemaal erg spannend.
Daarom vraag ik mij af:
Wat houdt de intake in? Wat kan ik verwachten?

Kan iemand een beeld schetsen van hoe de dag eruit ziet in het NAD?

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:05 uur
Reactie op Stefanie

Behalve je reis. Ik wens je alvast heel veel succes daar!

Thanks Stefanie!
Ja ik hoop dat je gelijk hebt!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:05 uur

@stefanie, ik denk het ook maar het viel altijd toch al onder klinische revalidatie?of werd het anders genoemd?
In ieder geval fijn dat het vergoed wordt maar reiskosten is ook nog best een dingetje, ook omdat dit onder begeleiding is, meestal met een verpleegkundige dat zal nog wat kosten.
Meeste copd patienten wordt afgeraden om vrij hoog te gaan zitten in de bergen, ivm zuurstof en diffusie dacht ik, mij werd het afgeraden.

Fijn @egel, hoop dat je alles rond krijgt!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:08 uur

Ik heb het door denk ik. Klinische longrevalidatie wordt zoals altijd al nog gewoon vergoed. Heeft je verz een contract met davos mag t ook daar. Als je maar zelf je reis betaalt en met familie hebben ze dan niks meer te maken dat moet je ook zelf regelen. Of je dan hier of daar wilt mag je zelf weten en kan dus ook voor andere mensen zijn dan alleen hele ernstige astma. Eigenlijk niet eens zo slecht.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:09 uur
Reactie op goudvisje

@stefanie, ik denk het ook maar het viel altijd toch al onder klinische revalidatie?of werd het anders genoemd?
In ieder geval fijn dat het vergoed wordt maar reiskosten is ook nog best een dingetje, ook omdat dit onder begeleiding is, meestal met een verpleegkundige dat zal nog wat kosten.
Meeste copd patienten wordt afgeraden om vrij hoog te gaan zitten in de bergen, ivm zuurstof en diffusie dacht ik, mij werd het afgeraden.

Fijn @egel, hoop dat je alles rond krijgt!

Dat zou kunnen goudvisje ik heb geen verstand van COPD.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:13 uur

Ja kan een verbetering zijn , al blijft voor sommigen de reiskosten toch wel een kostenpost, familie moest altijd de reis al zelf betalen, logisch ook.
Als het zo blijft is dit beter dan hoe het er eerst uitzag, het leek alsof het helemaal uit het pakket ging.
Lees er ook nergens meer over....dus hopelijk blijft het bij dit, al zijn reiskosten ook niet mis...

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:50 uur
Reactie op goudvisje

Ja kan een verbetering zijn , al blijft voor sommigen de reiskosten toch wel een kostenpost, familie moest altijd de reis al zelf betalen, logisch ook.
Als het zo blijft is dit beter dan hoe het er eerst uitzag, het leek alsof het helemaal uit het pakket ging.
Lees er ook nergens meer over....dus hopelijk blijft het bij dit, al zijn reiskosten ook niet mis...

Het lijkt erop dat het allemaal juist beter is op de reiskosten na. Want minder eisen etc is toch ook super fijn. Ik snap alle eerdere ophef niet meer. M.i. is er niks aan de hand behalve goed opletten waar je je verzekert maar dat moest altijd al. En ja die reiskosten ik heb totaal geen idee wat het kost daar te komen.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 18:57 uur

Misschien zijn de reiskosten aftrekbaar vij de belasting. COPD/Astma zijn chronische ziektes.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 19:03 uur

Het is een astma centrum, dus niet voor mensen met copd.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 20:52 uur
Reactie op egel

Misschien zijn de reiskosten aftrekbaar vij de belasting. COPD/Astma zijn chronische ziektes.

Ja reiskosten zijn aftrekbaar. Ik dien zelfs treinkaartjes in naar ziekenhuis, tandarts enz.

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 22:59 uur
Reactie op EmmaW

Het is een astma centrum, dus niet voor mensen met copd.

Klopt, is een astma centrum maar sowieso kunnen de ernstige copd patienten beter niet te hoog gaan zitten...
Maar je hebt nu ook acos, dat is astma en copd, dan zou het misschien wel kunnen mits de copd niet te ernstig is....denk ik, is geen wijsheid want heb er geen verstand van.

Login of registreer om te reageren