Copd+BE

10-01-2020 om 13:53 uur

[

Login of registreer om te reageren
13-01-2020 om 13:25 uur

Hoi @Fredrica

Welkom op ons longforum, misschien wil je wat over jezelf vertellen.
Wat is je leeftijd, heb je een man en gezin, huisdieren, en hoe gaat het met je?
Een nieuw forum is altijd even wennen, hopelijk kun je vinden waar je kunt typen en zo je verhaal kwijt.

Heel veel sterkte Jippie

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 21:26 uur

Ik heb een gezin en heb geen huisdieren meer.
Ik ben 67 jaar.

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 21:32 uur

Ik heb veel last van de BE. Nu heb ik sinds de kerst weer veel gehoest. Uiteindelijk uitlopend op een fikse bronchitis. Nu aan de prednison, doxycycline en Alvesco.
Wat ik zelf als vervelend ervaar dat ik altijd moest hoesten. Er gaat geen dag voorbij zonder hoest.
Al sinds 2000. Geen pufje die echt daarvoor helpt. Omdat het slijm in de verwijde bronchieën er altijd zit denk ik.
Wat is zijn jullie ervaringen?

Login of registreer om te reageren
23-01-2020 om 10:47 uur

Ik ben 53 jaar en ben getrouwd, heb een dochter, een hond en twee konijnen(buiten). Ik heb al sinds mijn 23e bronchiëctasieën. Betaald werk doe ik vanaf toen niet meer, wel veel vrijwilligerswerk.
Het ziektebeeld is wisselend. Soms een jaar helemaal geen ontstekingen, dan weer achter elkaar door met 3 maanden ziekenhuisopname in een jaar. Momenteel zijn de longen zo slecht dat ik op een longtransplantatielijst ben gezet. Infecties blijven altijd sluimeren en antibiotica werkt niet meer afdoende. Let wel: ik heb extreem veel BE en dat komt niet zo vaak voor.

Login of registreer om te reageren