3x gedeeltelijke klaplong angstaanvallen

11-01-2020 om 20:12 uur

Goedendag ik ben Chantal 38 jaar 2 kids en een man..

24 dec 2018 mijn eerste gedeeltelijke klaplong gehad. Met rust is deze over gegaan. CT gehad geen gekke dingen op te zien

Aug 2019 was de linker kant aan de beurt..... ook weer bovenkant 4.3 cm we er rust.. bleef alleen wel last van het hoekje in mijn nek houden.

En nu 27 dec weer links bovenaan los.. niet benauwd beetje zere zij.. weer rust houden..
Maar nu uit het niets reageerde mijn lichaam compleet anders na 3 dagen hartkloppingen misselijk zonder overgeven geen eetlust ..2 keer op de spoed geweest alles nagekeken.. nu aan de oxazepam dat helpt.. alleen zijn we nu een week verder want afgelopen zaterdag was wat er ingelopen was weer geklapt dus begint de rust opnieuw.. ik wordt alleen gek van dat geborrel want in mijn ogen betekend dat hij ligt nog niet aan... maar niemand hoor ik hierover elke keer als er iets borrels wat al minder is dan een week geleden schiet mijn hartslag omhoog..

Dinsdag opnieuw een CT.. maandag moet mijn man weer aan het werk en ben ik alleen thuis vind alles ineens eng...

Ik baal van mezelf want zo ken ik mezelf helemaal niet .. ben zo bang dat hij niet meer aan gaat liggen...of is een week toch kort..

Hoop dat iemand dit herkent en ook het borrelen.. durf haast niet te bewegen als ik dat voel..

Bedankt voor het lezen

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 20:48 uur

Ik ben er niet mee bekend maar vind het heel ellendig voor je want angst herken ik wel maar dan mbt erge benauwdheid bij copd.
Kun je misschien niet beter naar de hap bellen dat je het niet vertrouwd , he tis je 3e klaplong al en het is niet niks, flink alles zeggen ook je zorgen en angst.
Een oxazepammetje helpt wel maar altijd maar even,het haalt de angst iets weg maar je kunt ook niet teveel nemen als je man weer moet werken en jij de zorg hebt voor de kinderen, het maakt toch suf.
Ik zou echt of vanavond nog als je t niet vertrouwd of desnoods morgen bellen en flink zeggen desnoods je man laten bellen, keertje huilen aan de telefoon van angst is ook niet erg.
Snap eigenlijk niet dat ze je niet opnemen, rust met thuis 2 kinderen en een man die weer moet werken??
Wens je sterkte en hoop vlug van deze ellende verlost, heb het echt met je te doen.
Liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 20:56 uur

Gelukkig zijn de kinderen 12 en 14 dus gelukkig zelfstandig.. ik probeer mezelf steeds te vertellen dat het al stukken beter is dan vorige week zaterdag. En mijn man zegt dan je bent al zoveel beter dan vorige week.. dat is ook zo maar hij voelt die borrels niet en hartkloppingen geven angst.. kan er gelukkig wel over praten maar die klaplongen komen door niks eerste keer ging ik rechtop zitten op de bank tweede keer ging ik douchen en herkende ik het gevoel...en met deze liep ik al een maand zelfs nog een arts over mijn zorg verteld want ik werk in het ziekenhuis in de voeding.. die zei nou je staat er kwiek bij zal wel meevallen...toen ook geen steek gehad maar wel als ik bijv bukte dat je het voelt schuiven of borrelen daar herkende ik het aan...

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 20:58 uur

Trouwens goudvisje COPD ook niet niks snap ik de angst ook heel goed van... ben sowieso altijd al bang voor benauwdheid geweest...

Login of registreer om te reageren
11-01-2020 om 21:34 uur

Aaah ok, gelukkig zijn de kinderen aardig zelfstandig maar dan nog...kan er niet iemand bij je komen maandag zodat je niet de hele dag alleen zit want dan is de angst vaak erger denk ik?
Nee precies een ander voelt niet wat jij ervaart, ook al zie je er dan kwiek uit het zijn geen zweetvoeten waar je last van hebt, snap je angst wel hoor, juist omdat het zomaar gebeurt zonder aanleding dan ben je bang met dat geborrel en geluid, dan krijg je ook hartkloppingen door stress erbij.
Ik snapte vooral je zin:zo herken ik mij helemaal niet meer, hier net zo....
Je wordt er zo onzeker van en geeft extra angst, ik hoop dat er iemand reageert die zoiets heeft meegemaakt.
Ik heb alleen de ervaring van benauwd zijn en dat heb je gelukkig niet erbij, ja is ook zo copd is geen pretje... maar nu gaat het wat angst beter gelukkig.
Nogmaals hoop op een reactie voor je van een ervaringsdeskundige maar toch bij erge angst, beter te vaak gebeld met een arts dan te weinig, jij kent je eigen lichaam het best.
Sterkte hoor, valt echt niet mee dus snap het heel goed!
Liefs , Jolien

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 09:23 uur

Lief van je wat doe jij aan je angst dan...

Ik weet dat als ie aanligt en het geborrel stopt dan moet die angst minder worden hoop ik dan.. ga niet de rest van me leven oxazepam slikken.. dat misselijk zijn wordt ook steeds minder alleen de ochtend loop van de dag wordt dat beter.. gelukkig kan ik me zus en mijn moeder bellen dat helpt wel.. en mijn man is zo thuis mocht het niet goed gaan... maar gaat iedere dag beetje beter juist dus goede hoop voor morgen

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 09:42 uur

Ik doe ademhalingsoefeningen en gebruik oramorph maar dit is om de ergste benauwdheid wat te dempen, daardoor automatisch minder angstig.
En heb ook oxazepam voor als het te erg wordt maar gebruik maar een halve dan.
Alleen heb jij hier niks aan, ik bedoel je krijgt geen oramorph , je hebt geen benauwdheid maar andere klachten mbt klaplong
Ademhalingoefeningen ter ontspanning kunnnen je wel helpen, die zijn er zat op youtube.

Ik zou voor nu gewoon even doorgaan met oxazepam als ik jou was,niet te streng zijn voor jezelf.
Zeker nu je maandag alleen bent, zolang je niet in het verkeer hoeft is dat geen probleem.
Zeker tot je weer bij een arts bent geweest, eerst dinsdag die ct scan afwachten.
Een poosje oxazepam kan echt geen kwaad, zodra het beter gaat kun je er dan mee stoppen of afbouwen.
Gelukkig heb je familie die je kunt bellen en is je man dichtbij, en vertrouw je het alsnog toch niet...altijd arts bellen!
Hoop dat je dinsdag goede berichten krijgt, dan keert de rust ook weer terug voor jou.
Het is toch ook angstig, is niet vreemd, normaal hoor en merk je je longen niet en nu dat geborrel...
Sterkte en hoop dat je nog schrijft als het beter gaat en je meer weet.
Liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 10:19 uur

Ga ik eens opzoeken die ademhalingsoefeningen. Ja vrijdag krijg ik de uitslag. En idd ik gebruik ook maar een halve hoor 2 a 3 keer per dag verdeelt. Het is wat het is zie alleen tegen de ochtend op maar misschien stap ik morgen nog wel beter uit bed.. mijn man zegt altijd je moet niet zo vooruit denken..haha ik zeg dan je zet jij dat knopje graag even uit..

Als ik erover na denk zie ik altijd beren op de weg ook als er niks aan de hand is.. denk altijd teveel vooruit..

Login of registreer om te reageren
12-01-2020 om 10:36 uur

Precies, tot die tijd maar mooi even doorgaan met de oxazepam, kan geen kwaad voor een korte periode.
Ja ik zoek die knop ook nog, op de goede dagen kan ik makkelijk alleen aan vandaag denken maar bij slechte dagen....denk ik ook teveel vooruit en zie ook die beren op mn weg, we zijn ook mensen geen machines hihi.
Snap je man wel, mijn man zegt dat ook, bedoeling is goed alleen zeg ik dan:weet ik zelf ook wel maar heb er nu ff niks aan... :)
Ik doe vaak voor t slapen gaan ademhalings en ontspanningsoefeningen en tussen door is dat ook goed, zo kun je net wat rustiger worden, ook je hartslag wat omlaag krijgen.

En wees lief voor jezelf...je mag echt wel even angstig zijn en ook onzeker met dit, hoe meer je je verzet...., ik probeer vaak het over mij heen te laten komen, angst ok kom maar op...hoe meer ik er tegen vecht hoe rotter het wordt...
Sterkte en hoop een redelijke dag voor jou en vooral morgenochtend een goede start.
Liefs , Jolien

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 16:22 uur

Nou ben inmiddels weer aan het opknappen.. voel me beter minder gespannen en gelukkig minder misselijk...long ligt bijna weer aan sinds di volgende week do nog controlefoto op mijn verzoek.

De CT hier kwam uit dat ik dus wat kleine bullae plekken heb zowel rechts als links.. vandaag dat 2 jaar geleden rechts ingeklapt is.. zit helemaal bovenin.

Woe naar de chirurg om een eventueel vats operatie te bespreken dus spannend ...

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 17:09 uur

Aah echt fijn dat het wat beter gaat!
Ok en hoor je nog meer over die bullae plekken,hoe dit komt en wat dit voor jou inhoudt? Zou dit goed navragen of dit blijvende schade is voor je longen enz.
Je bent geen roker neem ik aan en verder geen longklachten gehad?
Die vats operatie is dat ter voorkoming van nieuwe klaplongen?
Hoop dat ze je goed informeren en ook alles vragen, anders blijf je daar mee zitten.
Voor nu, fijn dat je je beter voelt,hoop op een goed weekend voor je met je gezin!
Liefs! Jolien

Login of registreer om te reageren