Foster probleem

13-01-2020 om 10:57 uur

Hallo

Ik heb van de longarts foster gekregen ipv de seretide. Ik merk dat dit voor mij echt veel beter werkt alleen heb ik nu een slaapprobleem.
Gebruik het nu een week en afgelopen nacht tot half 3 klaar wakker gelegen.
In tijd van 7 dagen 2 keer redelijk goed geslapen maar wel veel later dan normaal.

Ik wil het deze week nog nemen maar dan zal het slapen wel weer normaal moeten worden zou het een gewenning zijn??????

Login of registreer om te reageren
13-01-2020 om 11:04 uur

Hallo, ja dat kan heel goed gewenning zijn, duurt soms wel 3 weken voordat je lijf er aan gewend is, er zitten toch corticosteroiden in, weliswaar anders dan een prednisonpilletje maar als je bij de pilletjes erg slecht slaapt zou dit ook bij een puf in lichte mate kunnen, al zal het meeste wennen zijn, stom van mij in sereride zal ook cortico zitten?
Ik zelf zou het wel even afwachten en anders informeren bij je arts of lvk.
Sterkte en succes, hopelijk lekker slapen vlug weer.
Even dutje overdag dan maar doen...als t kan ivm werk enz.

Login of registreer om te reageren
13-01-2020 om 11:06 uur

het kan gewenning zijn, ik had het toen met alvesco ook (gebruik nu al jaren foster).
het kan ook zo zijn dat je meer energie hebt door de foster, dus dat je daarom langer wakker ligt.

ik zou het gewoon een maand proberen, juist omdat het je goed dat qua longen

Login of registreer om te reageren
13-01-2020 om 15:55 uur

Bedankt ik ga er mee door merk veel vooruitgang al.

Login of registreer om te reageren
13-01-2020 om 21:04 uur

Fijn, hoop dat het doorzet en je slaapproblemen ook wegggaan

Login of registreer om te reageren
06-02-2020 om 11:07 uur

Was ik weer, nog steeds aan t uitpluizen wat ik moet met de foster, neem hem niet meer in de avond dan is slapen zowiezo gebeurd. Ging goed met alleen de ochtendpuf, maar dat ging met een aantal dagen uiteraard minder worden werd benauwd. Neem in de middag nu een puf heb maar het is nog niet wat het moet zijn wat slapen betreft.
Zie dat ik hier de 13de januari gepost heb, dus zit bijna aan een maand.

Het slapen moet echt beter gaan worden want hier ga ik aan onderdoor, denk dat ik binnen nu en aantal dagen weer overschakel op de seretide.

Login of registreer om te reageren