Allergische astma en teveel histamine aanmaak

11-02-2020 om 17:53 uur

Wie maakt er ook teveel histamine aan ? Wat gebruiken jullie om je vlees in te bakken ? Ik momenteel olijfolie maar ik zou ook wel eens lekkere jus vd boter willen eten . Ik verdraag ook geen koemelk , gluten ,soja , noten en sulfiet 😫

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 18:17 uur

gekke vraag vast, maar waarom bak je niet in boter zonder koemelk/soja, dus plantaardig?
je kan toch gewoon alles eten (behalve waar je niet tegen kan) ook al maak je veel histamine aan.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 19:04 uur
Reactie op emsepems

gekke vraag vast, maar waarom bak je niet in boter zonder koemelk/soja, dus plantaardig?
je kan toch gewoon alles eten (behalve waar je niet tegen kan) ook al maak je veel histamine aan.

In veel plantaardige bakproducten zitten e nummers en die moet je ook zien te mijden als je teveel histamine aanmaakt

Of ze zetten er niet op dat het soja bevat en dus gigantische last krijgt . Dus ik durf het niet meer aan ..

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 19:54 uur

het is wettelijk verplicht om op de producten te zetten wat er precies inzit, het kan niet zo zijn dat er bij soja inzit, en het staat er niet op.

nooit geweten dat je e nummers moet mijden bij teveel aan histamine

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 21:23 uur

@emsepems ja bij histamine-intolerantie moet je inderdaad sommige e-nummers mijden maar als je kijkt waar allemaal histaminevrijmakers in zitten dan schrik je je wild! Al het fruit waar ik van houd zit het in bijvoorbeeld, kwam eruit dat ik op komkommer en water moest leven als ik me er volledig aan ging houden.

Het kwam er bij mij ook bij de homeopaat, maar helemaal histaminevrij eten is niet te doen dan krijg je tekorten dus ik mijd de dingen met veel histaminevrijmakers.

En goede vraag, zou je dit niet bij vraag het de deskundigen kunnen zetten voor de diëtiste?
Ik mis zelf helemaal geen jus en wij bakken altijd plantaardig en vind het zelfs viezer gebakken in boter:p en kan niet vanwege lactoseintolerantie.
Volgens mij hebben wij van de appie olijfolie en dan wel de biologische variant, maar ik kan niet koken (kan het wel maar mijn luchtwegen kunnen niet tegen de bakluchten) dus heb geen idee eigenlijk haha.

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 16:49 uur

Ja hier nog iemand met 'histamineproblemen'!
@Mel, gebruik ook olijfolie. Heel soms in roomboter omdat mij verteld is dat daar alleen melkvee in zit. Het blijft idd beetje zoeken naar lekker en toch niet belastend. Bij mij is t niet alleen eten wat reactie oproept, ook inspanning en warmte. Het kijkt ook wel n soort stapeling, hoe meer uitlokkers hoe voorzichtiger ik moet zijn.
Nu is t ook weer goed prijs. Vombi van hooikoortsseizoe, virusjes, weerstand op enz. Heb weer erg veel all reacties!
@emsepems, ja E-nummer staan bekent als histamine vrijmakers!

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 16:57 uur
Reactie op Milly

Ja hier nog iemand met 'histamineproblemen'!
@Mel, gebruik ook olijfolie. Heel soms in roomboter omdat mij verteld is dat daar alleen melkvee in zit. Het blijft idd beetje zoeken naar lekker en toch niet belastend. Bij mij is t niet alleen eten wat reactie oproept, ook inspanning en warmte. Het kijkt ook wel n soort stapeling, hoe meer uitlokkers hoe voorzichtiger ik moet zijn.
Nu is t ook weer goed prijs. Vombi van hooikoortsseizoe, virusjes, weerstand op enz. Heb weer erg veel all reacties!
@emsepems, ja E-nummer staan bekent als histamine vrijmakers!

Hier precies hetzelfde net of het over mij gaat . Zit om de haverklap onder de vlekken en ik let zo goed op . Denk hoop stress ? En indd hooikoorts seisoen, Van koemelk en ook roomboter wordt ik zo misselijk en ga aan de diaree.. geitenkaas en yoghurt gaan gelukkig wel goed .

Denk dat ik het maar op de olijfolie hou dan .. maak al zelf vleeswaren want dat zit ook vol e nummers. Bij de coop doen ze wel voor mij rundergehakt draaien zonder e nummers tenzij ik het gelijk in vries anders krijg ik het niet mee ivm dat het dan sneller bederft en hun dan verantwoordelijk zijn

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 17:02 uur
Reactie op Milly

Ja hier nog iemand met 'histamineproblemen'!
@Mel, gebruik ook olijfolie. Heel soms in roomboter omdat mij verteld is dat daar alleen melkvee in zit. Het blijft idd beetje zoeken naar lekker en toch niet belastend. Bij mij is t niet alleen eten wat reactie oproept, ook inspanning en warmte. Het kijkt ook wel n soort stapeling, hoe meer uitlokkers hoe voorzichtiger ik moet zijn.
Nu is t ook weer goed prijs. Vombi van hooikoortsseizoe, virusjes, weerstand op enz. Heb weer erg veel all reacties!
@emsepems, ja E-nummer staan bekent als histamine vrijmakers!

Las vd week ook weer iets over vlees sudderen dat was ook niet goed ?

Ik doe wel eens runderlappen of kip sudderen met zout peper en laurierblad .. weet jij daar meer van ?

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 17:32 uur

Ik bak alles in biologische kokosolie, jus maak ik niet, want t smaakt sowieso allemaal veel beter als t gebakken is in kokosolie, verder met histamine vrij eten, ik heb alles geskipt waar histamine in zit, je kan dan net zo goed op water en brood overgaan haha. Maar langzaam aan wat dingen weer gaan eten en dan weet je precies waar je op reageert, hier dus op Soja chocolade, alcohol, aardbeien, koekjes en vanille en kaneel.

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 17:38 uur
Reactie op Sjorsie

Ik bak alles in biologische kokosolie, jus maak ik niet, want t smaakt sowieso allemaal veel beter als t gebakken is in kokosolie, verder met histamine vrij eten, ik heb alles geskipt waar histamine in zit, je kan dan net zo goed op water en brood overgaan haha. Maar langzaam aan wat dingen weer gaan eten en dan weet je precies waar je op reageert, hier dus op Soja chocolade, alcohol, aardbeien, koekjes en vanille en kaneel.

Ik heb kokosolie van royal green extra vierge .. ik eet graag stampotten en mis dan mijn jus ahahaha hoezo gewoonte dier 😉

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 20:46 uur
Reactie op Mel
Reactie op Milly
Ja hier nog iemand met 'histamineproblemen'!
@Mel, gebruik ook olijfolie. Heel soms in roomboter omdat mij verteld is dat daar alleen melkvee in zit. Het blijft idd beetje zoeken naar lekker en toch niet belastend. Bij mij is t niet alleen eten wat reactie oproept, ook inspanning en warmte. Het kijkt ook wel n soort stapeling, hoe meer uitlokkers hoe voorzichtiger ik moet zijn.
Nu is t ook weer goed prijs. Vombi van hooikoortsseizoe, virusjes, weerstand op enz. Heb weer erg veel all reacties!
@emsepems, ja E-nummer staan bekent als histamine vrijmakers!

Las vd week ook weer iets over vlees sudderen dat was ook niet goed ?

Ik doe wel eens runderlappen of kip sudderen met zout peper en laurierblad .. weet jij daar meer van ?

@mel, denk dat ermee bedoelt wordt dat kruiden niet kunnen. Alle groene kruiden, dus ook laurierblad, zijn not done bij histamineintolerantie.

Die vlekken herken ik, wordt altijd vuurrood bij reactie met witte vlekjes/bultjes. Wordt soms knettergek van de jeuk, heb ik ook zonder roodheid trouwens. Maar krijg t ook erg benauwd vaak. Heb altijd noodmedicatie op zak, tavegyl en prednison.

Heb jaren geleden een eliminatiedieet gedaan bij diëtiste. Was duidelijk waar histamine inzit kan k niet tegen. Vleeswaren idd, maar ook ander bewerkt vlees zoals bv slavink of gekruid vlees. Ook aroma's, alcohol, veel groenten en fruit bevatten histamine.
Heb jij ook voedselallergie?

Login of registreer om te reageren