Kattenallergie

26-06-2014 om 11:00 uur

Ik heb een vraagje
Wie heeft Copd en een Kattenallergie  vooral in de onderste Luchtwegen...dat veroorzaakt heftige hoestaanvallen.
De huisarts adviseert me mijn 4 katten te herplaatsen want die zegt dat ik de oorzaak weg moet nemen
Ik heb een longinhoud van 60%.

Login of registreer om te reageren
26-06-2014 om 22:37 uur

Toen ik acht jaar geleden in mijn huidige huis kwam wonen heb ik op dag 1 een kat uit het asiel gehaald.
Tot op heden is zij bij mij gebleven, maar ik blijk helaas wel op haar te reageren.
Zolang ze hier in huis is en ik alles goed schoon houd en haar niet naar boven laat gaan is het goed, want dan reageer ik gelijk weer met benauwdheid, hoesten, piepen en dit blijft vaak dagenlang aanhouden.
Ik heb een zoon van 12 met klassiek autisme dat kneitergek is op de poes en echt totaal niet zonder haar kan.
Hij is voor mij een hele grote reden om de poes in huis te houden en niet weg te doen, naast natuurlijk het feit dat ze een zwerfkat is geweest en erg veel moeite heeft moeten doen om te wennen aan het huidige samenleven met ons vind ik dat een poes of hond in tegenstelling tot een ratje, een vogeltje of een konijn een dier is dat echt enorme impact in het leven van het gezin heeft en een hond of kat wegdoen omwille van lichamelijke klachten zou voor mij persoonlijk pas gebeuren als de klachten niet meer in verhouding staan met het plezier wat je van een dier hebt.

In hoeverre is het wegdoen van je poezen DE oplossing voor je problemen en in hoeverre is het goed schoonmaken en beperken van de ruimtes waar de poezen zijn een mogelijkheid?
Misschien zijn er nog opties die je kunnen helpen voor je de poezen weg moet doen.

Login of registreer om te reageren
30-06-2014 om 07:53 uur

Ze zeggen het van mij ook astma en allergie voor katten maar eerlijk heb ik meer last van honden ik heb zelf een poezebeest al 13 jaar geen last van haar ook niet van de dieren van me beste vriendin kom ik bij ouders thuis met al die honden dan hou ik na 15 min voor gezien jeukkkkk hahaha  :+

Login of registreer om te reageren
03-09-2014 om 16:35 uur

Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht op dit forum, weet sinds gisteren dat ik astma heb.
Niet zozeer benauwd maar enorm veel hoesten en slijmvorming, supervermoeiend!
Ik vermoed dat het een allergische astma is want ik weet van een eerdere test dat ik allergisch ben voor katten en huisstofmijt. En... Je raadt het al: ik heb een kat.
Ik vind het moeilijk om hem weg te doen omdat hij al oud is en omdat ik niet weet of het wel echt daaraan ligt. Soms heb ik er geen last van, soms wel.
Maar de praktijkondersteuner die na een spirometrie me verraste met de diagnose astma, zei dat het advies tegenwoordig juist is om de kat NIET weg te doen. Als een soort automatische immunotherapie.

Hebben jullie dat advies niet gehad?
Groeten
Stéphanie

Login of registreer om te reageren
04-09-2014 om 22:36 uur

Als je het beestje al zo lang hebt en hij is oud, heeft het weinig zin om hem weg te doen. Waarheen? Kattenallergenen zijn niet zomaar uit je huis, kan heel lang duren.
Het is misschien wel goed om hem niet in je slaapkamer te laten.
Ik heb zelf een kattenallergie, meerdere katten, maar ze mogen niet in de slaapkamer. En ik ben voor de ene kat (hele dikke vacht, fijne haartjes) meer gevoelig dan voor de andere.
En het dooft heel langzaam uit, mijn waarden zakken langzaam.

Login of registreer om te reageren