Haarkleurmiddelen kunnen astma uitlokken

07-02-2006 om 20:57 uur

Een studie bij 47 kapsters in het Italiaanse Pavia heeft aangetoond dat chemische produkten die gebruikt worden om haar te bleken (o.m. persulfaat), een ernstig risico inhouden op het ontwikkelen van astma, rhinitis (lopende neus) en dermatitis (allergische huiduitslag). De kapsters waren gemiddeld 7 jaar blootgesteld aan de producten als de eerste klachten optraden.

Bron: Gezondheid.be

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 21:01 uur

Oja! Zat laatst bij de kapper naast iemand wiens haar geverfd werd. Ik moest een week herstellen.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 21:11 uur

Jaren terug gestopt met haar verven vanwege de geur. Grijs haar was toen in, dus gauw meegelift op die trend.
Nu sta ik er niet meer bij stil.
Anderen, die nog wel verven, vinden mij nu stoer en zoeken soms al jaren naar een juist moment om te stoppen met verven.
De voordelen dan maar weer zien: van die keuze ben ik af en ook leuk als mensen je stoer vinden.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 21:14 uur

Ik verf het ook niet meer, al jaren, ben nog vrij donker op hier en daar een wijs plukkie grijs, niks mis mee

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 22:43 uur

Deo heb je gelukkig in rollers en ook voor de gevoelige huid. Ik was al allergisch voor de spuitbussen voor ik last had van mijn longen.
Als ik naar de kapper ga zorg ik dat mijn moeder ervoor gaat en de kapster denkt mee, heeft vegan shampoo die nauwelijks ruikt, ik ben of de eerste of de laatste van de dag. Haarproducten er gaat alleen olie in mijn haar naast shampoo en conditioner die ik al jaren zonder problemen gebruik.
Qua wassen en schoonmaken gebruiken we seepje zo heet dat volgens mij

En haren verven durf ik niet meer, gebruikte altijd al een kleurspoeling die toch permanent uitpakte hahahaha maar als ik ooit grijs ga worden denk ik dat ik weer opnieuw ga proberen, maar dat duurt nog even (hoop op die genen van mijn moeder). Ook die heb je op zoveel mogelijk natuurlijke basis, het is maar net waar je op reageert.
Helaas kan echt alles een reactie uitlokken, dus het is soms een zoektocht. Van de week was het een doos die de hele dag in de woonkamer stond en ik het maar gek vinden dat ik zo benauwd was xD

Login of registreer om te reageren
22-02-2020 om 07:34 uur

Deo: geen enkele meer. Koud water, bij zweetlucht azijn, eventueel vermengd met water.
Shampoo op voorschrift dus weinig keus, en zodra het kan afwisselen met Neutral.
Zeep alleen voor handen wassen.

Login of registreer om te reageren
22-02-2020 om 20:58 uur

Geurloze kokosolie met baking soda en wat water ofzo is volgens mij ook een goed alternatief voor deoeorant. Althans het was zoiets! Of alleen baking soda met nog iets anders, weet het niet precies meer, dat moet ik navragen:)

Login of registreer om te reageren